2020 Facelifting i Shooting Brake

Adonis
Junior Member
Posty: 11
Rejestracja: 27.11.2020, 15:26
Lokalizacja: POznań

Re: 2020 Facelifting i Shooting Brake

Post autor: Adonis » 07.01.2021, 19:13

Czekałem na te ceny no i się doczekałem, tak czułem ,rozczarowanie spore, nawet brak promocji na shooting na tiguana r było lub jest 20 tys rabatu.
Aktualnie zdecydowanie wybrałbym bmw 530 lub audi a6...

Macevp
Member
Posty: 119
Rejestracja: 28.02.2019, 21:15

Re: 2020 Facelifting i Shooting Brake

Post autor: Macevp » 08.01.2021, 17:32

Koszmarek cenowy. Zdecydowanie nie pójdę po VW chyba, ze obniżą ceny.
Za te pieniądze będzie coś z wyższej półki trzymające wartość.

AdamBeg
Member
Posty: 150
Rejestracja: 05.11.2018, 20:24

Re: 2020 Facelifting i Shooting Brake

Post autor: AdamBeg » 09.01.2021, 02:42

Liczyłem na "R" lub na Hybrydę... ale rozczarowanie.

Soli
Junior Member
Posty: 35
Rejestracja: 07.11.2019, 06:20
Lokalizacja: Kraków

Re: 2020 Facelifting i Shooting Brake

Post autor: Soli » 10.01.2021, 20:07

Ja myślę, że nie jest tak źle, cena nie jest wiele wyższa od poprzedniego R-line 280KM, a więcej opcji jest w standardzie, jak już porównywać to do 540i która w dobrym konfigu po dobrych rabatach będzie kosztowała 330-340k a i tak osiągi gorsze i nie pójdzie bokiem jak Arteon :D Tutaj naprawdę bogata wersja wyszła po rabacie 8000 zł 295k, od tego liczę na rabat 10% i dużo lepsze finansowanie niż w BMW i różnica z 540i to okolice 60-70k - i mało i dużo zależy jak na to spojrzeć.
ARTEON R-LINE 2.0 TSI 190KM 2020 / BMW M140i / Abarth 500

Adonis
Junior Member
Posty: 11
Rejestracja: 27.11.2020, 15:26
Lokalizacja: POznań

Re: 2020 Facelifting i Shooting Brake

Post autor: Adonis » 11.01.2021, 09:56

Soli pisze:
10.01.2021, 20:07
Ja myślę, że nie jest tak źle, cena nie jest wiele wyższa od poprzedniego R-line 280KM, a więcej opcji jest w standardzie, jak już porównywać to do 540i która w dobrym konfigu po dobrych rabatach będzie kosztowała 330-340k a i tak osiągi gorsze i nie pójdzie bokiem jak Arteon :D Tutaj naprawdę bogata wersja wyszła po rabacie 8000 zł 295k, od tego liczę na rabat 10% i dużo lepsze finansowanie niż w BMW i różnica z 540i to okolice 60-70k - i mało i dużo zależy jak na to spojrzeć.
^^ Niestety uważam, że volkswagen mocno zaszalał z cenami, po pierwsze nie ma żadnego rabatu na shooting brake, notabene w pierwszych dniach na tiguana r było 20 tys, druga sprawa na to auto z racji nowości nie dają dużych rabatów max to 10% jak się uda, następnie dodatkowe opcje są tak skonstruowane że trzeba sporo zaplacić, brak na przykład pakietu biznes,top, gdzie za nawi discover Pro trzeba zaplacić 9400pln...sporo.Nieźle skonfigurowany model wychodzi około 320/330tys z rabatem na czysto to 300tys, patrząc na utratę wartości to wolę wybrać bmw 530 trochę mniej koni ale auto klasy premium a jak dobrze poszukasz to też znajdziesz 540 z niezłym wyposażeniem tylko pewnie democar...

B4rtek
Member
Posty: 159
Rejestracja: 03.11.2020, 14:03
Lokalizacja: Wrocław

Re: 2020 Facelifting i Shooting Brake

Post autor: B4rtek » 11.01.2021, 11:44

Zanim kupiłem Arteona brałem jeszcze pod uwagę nową 5. Na dzień dobry dostałem 25% rabatu. BMW ma wysokie ceny, ale dają też wysokie zniżki.

Macevp
Member
Posty: 119
Rejestracja: 28.02.2019, 21:15

Re: 2020 Facelifting i Shooting Brake

Post autor: Macevp » 11.01.2021, 12:14

Ceny nowego Arteona przyprawiają trochę o ból głowy. Nie ta półka cenowa, nie ten prestiż i nie to postrzeganie na rynku.
Tak naprawdę za 300k można mieć choćby nawet VOLVO S90 w najmocniejszej specyfikacji (silnik+wyposażenie INSCRIPTION). Osiągi jak w Arteonie R.
Można mieć w zbliżonej cenie dobrze wyposażoną 530 lub za nieco większe pieniądze 540i. Audi A6 też się znajdzie w tym przedziale.
Wszystko zależy jak się jednak patrzy na pewne kwestie. Ja patrzę przez pryzmat utraty wartości i końcowej wartości rezydualnej. I tutaj siłą rzeczy zawsze lepiej wypadnie marka postrzegana jako premium. Ktoś może patrzyć przez pryzmat postrzegania przez społeczeństwo czy nawet klientów. "Spoko jeździ tylko VW". Nie jest to tajemnicą, że tak właśnie bywa. Nie mam nic do Arteona... nawet go lubię i o ile w czasie kiedy ja kupowałem swojego ceny były wysokie ale akceptowalne to teraz po 2 latach naprawdę przesadzili.

Soli
Junior Member
Posty: 35
Rejestracja: 07.11.2019, 06:20
Lokalizacja: Kraków

Re: 2020 Facelifting i Shooting Brake

Post autor: Soli » 11.01.2021, 13:34

Nie wiem jak wychodzi 330 - mi wyszło 293 bez haka i foteli skórzanych z pamięcią (+15k), ale z panoramą, harmanem, na 20” i poza tym bez jakichś pieródł drobnych ze wszystkim. Nie neguje absolutnie kwestii wysokich cen, ale nie ma tragedii - 530i to zupełnie inne auto i jak doposażysz w kamery 360, harmana, rozsądne felgi, pakiet innowacji i tak wyjdzie drożej. Mam „jedynkę” z 2019 r i może jedynka to nie premium ale ilość drobnostek które irytują w stosunku do VW jest zatrważająca wbrew powszechnej opinii, poza tym 5tka jest tak oklepana, że wizualnie jestem za VW. Miałem E60, F10 i potem zamiast G30 wybrałem VW - nie powiem, że jest lepszy bo to uogólnienie zbyt daleko idące, ale nie czuję subiektywnie dużej przepaści in minus. Coś mnie podkusiło wziąć 190KM zamiast 280KM i tylko dlatego myślę o update na Rkę.
S90 nie wiem jakie to poziomy rabatowania i Volvo jest dla mnie dość egzotyczne - ale to zupełnie inne auto, tak jak i 530i (jak pisałem przez R-perfrormance torque vectoring to i bokiem Artek pójdzie). Volvo tak na szybko patrząc wyszło mi 350k i ta wersja 314KM jedzie 6,2 0-100, a ARTEON łamie 5, jeśli ktoś oczekuje mniej więcej tego poziomu i nie chce klekota (S6,S5), a przy okazji lubi w aucie coś modyfikować chociażby wizualnie to nie wiem jaka jest alternatywa, chyba tylko 540i bo silnikowo E300 odpada na starcie a E450 i E53 to już 350+ (merc daje w tej chwili 15-16% rabatu). Wiec ARTEON w okolicy 300 gdyby udało się zdobyć 12% rabat i finansowanie 101% jest mimo wszystko w mojej opinii Ok.
Kwestia wartości rezydualnej też jest ciekawa - będzie coraz drożej, im mniejszy popyt będzie na Rkę tym jej wartość w przyszłości nie powinna tak nurkować - zresztą to forum VW, bronię swojego toku myślenia :cool: :cool: :cool:

PS Golf R na wypasie też 280k i tutaj dopiero jest przeskok bo 7.5 kosztował około 230.
ARTEON R-LINE 2.0 TSI 190KM 2020 / BMW M140i / Abarth 500

Elvis_P
Junior Member
Posty: 27
Rejestracja: 18.06.2018, 22:45

Re: 2020 Facelifting i Shooting Brake

Post autor: Elvis_P » 11.01.2021, 13:50

Macevp pisze:
11.01.2021, 12:14
Ceny nowego Arteona przyprawiają trochę o ból głowy. Nie ta półka cenowa, nie ten prestiż i nie to postrzeganie na rynku.
Tak naprawdę za 300k można mieć choćby nawet VOLVO S90 w najmocniejszej specyfikacji (silnik+wyposażenie INSCRIPTION). Osiągi jak w Arteonie R.
Można mieć w zbliżonej cenie dobrze wyposażoną 530 lub za nieco większe pieniądze 540i. Audi A6 też się znajdzie w tym przedziale.
Wszystko zależy jak się jednak patrzy na pewne kwestie. Ja patrzę przez pryzmat utraty wartości i końcowej wartości rezydualnej. I tutaj siłą rzeczy zawsze lepiej wypadnie marka postrzegana jako premium. Ktoś może patrzyć przez pryzmat postrzegania przez społeczeństwo czy nawet klientów. "Spoko jeździ tylko VW". Nie jest to tajemnicą, że tak właśnie bywa. Nie mam nic do Arteona... nawet go lubię i o ile w czasie kiedy ja kupowałem swojego ceny były wysokie ale akceptowalne to teraz po 2 latach naprawdę przesadzili.
Zgadzam się z tobą w 100%. Ja bym tę cenę jeszcze może przełknął gdyby w R-ce był silnik R6, to już inna kultura pracy, dźwięk itp.to uważam mogło by skłonić wielu na wydanie 300K za VW. Ale z 2.0 to chyba już lekka przesada. Marki premium z porównywalnym wyposażeniem zawsze wyjdą drożej ale po pierwsze tam dostaniemy wyższy rabat więc cena końcowa wcale nie będzie odbiegać za bardzo od ceny Arteona, a po drugie większość osób kupuje takie auta i tak w leasingu lub najmie i te 30-40 tyś więcej za np. BMW przy wyższej wartości końcowej oznacza podniesienie raty o może 200 zł. Ja Arteona kupowałem prawie 3 lata temu i generalnie uważam go za bardzo fajne auto. W tamtym czasie przy tym wyposażeniu w markach premium nie miał właściwie konkurencji, porównywalna A5-tka kosztowała chyba z 70 tyś więcej, a przecież to sporo mniejsze auto. Moja przygoda z Artkiem kończy się w maju, przesiadam się na E-klase w hybrydzie, moc systemowa 320KM. Cena prawie maksymalnie doposażonego auta (dostępnego dla tej wersji oczywiście) po rabatach to trochę poniżej 300K. Myślę, że wiele osób zmieniając Arteona zrobi podobnie i tak polityka cenowa VW zabije kolejne fajne auto ale z tego co czytałem to i tak już przesądzone.

Macevp
Member
Posty: 119
Rejestracja: 28.02.2019, 21:15

Re: 2020 Facelifting i Shooting Brake

Post autor: Macevp » 11.01.2021, 18:30

Soli pisze:
11.01.2021, 13:34
S90 nie wiem jakie to poziomy rabatowania i Volvo jest dla mnie dość egzotyczne - ale to zupełnie inne auto, tak jak i 530i (jak pisałem przez R-perfrormance torque vectoring to i bokiem Artek pójdzie). Volvo tak na szybko patrząc wyszło mi 350k i ta wersja 314KM jedzie 6,2 0-100, a ARTEON łamie 5...
Tutaj Cię wyprowadzę z błędu na temat Volvo. Pierwszy link to do ogłoszenia dealera. Mówimy o hybrydzie o oznaczeniu T8. Drugi link - test AS z danymi technicznymi. Jak widać T8 tez łamie 5 sekund.
https://www.otomoto.pl/oferta/volvo-s90 ... Dwceh.html
https://www.auto-swiat.pl/testy/testy-n ... st/jgbb5j6
Natomiast Volvo przywołałem przypadkiem gdyż przed świętami jeździłem dwa dni i jest lepiej wykonany niż nasze arteony. Nie twierdzę, że to najlepszy wybór ale jest alternatywa. Chodzenie bokiem Rką? Serio? Może na torze ale nie w życiu codziennym. Poza tym to nie ta moc co w e53 czy e63 Amg żeby polatać na swobodzie

@Elvis_P 100% racji. Kiedy kupowałem rozważałem A5 i czuć było różnice w cenie i to przeważyło za Arteonem. Po zakończeniu leasingu tez kończę przygodę z VW. Albo zostanie Artek na rok dwa jeszcze po leasingu i zobaczę co dalej albo będzie od razu MB lub BMW. Skutecznie cenami VW zniechęca do zakupu. 200-400 złotych różnicy w racie to nie pieniądze a również można uzyskać dobre rabaty. Finansowanie niekoniecznie musi być bmw lub Mb.

ODPOWIEDZ