Ja założyłem Black Diamond Grooved 6 do tego klocki Galfer sport. Zrobiłem około 30kkm i nie mam powodów do narzekania. Nic nie piszczyk1coR pisze: ↑30.06.2022, 12:32Panowie przymierzam się do wymiany tarcz i klocków z przodu. Co polecacie już po waszych doświadczeniach ?
Zimmermann i ATE ponoć piszczy, opinie takie sobie, choć cena bardzo ok.
Rozważam Black Diamond Combi lub GROOVED 12 + klocki Black Diamond Predator lub DS2500 albo Rotinger + klocki DS2500, macie jakieś doświadczenia czy warto ?
Ewentualnie coś z EBC lub DARK Performance oraz pytanie czy wrzucać przewody w oplocie, ktoś zakładał ? Koszt niewielki, ponoć różnica ogromna - nie puchną, lepiej hamują.
Rotingery poleca mi znajomy, ponoć b.dobre tarcze.
Arteon - hamulce
Re: Arteon - hamulce
Re: Arteon - hamulce
Właśnie, zorientuj się w temacie i zabierz głos. Pytasz o zwykle auto na drogę, a nie na tor po pierwsze. Po drugie pojeździsz "trochę", wypróbujesz "kilka" zestawów w różnych autach/zestawieniach to się wypowiesz. Po trzecie słownik w telefonie nie boli. To tyle.mariusz123a pisze: ↑01.07.2022, 21:44Zorientuj się w temacie i później się wypowiadaj. Pokaz mi suoercar'a z nacięciami, a nie z nawiercaniem
eRlinia 2.0 teesi + blisko 600 Nm w ośce
-
- Member
- Posty: 243
- Rejestracja: 27.09.2019, 21:28
Re: Arteon - hamulce
Dobry tok rozumowania, coś co jest dobre na tor nie jest dobre na ulicę. To chyba Ty musisz trafić na auto, które ma ogromny problem z hamulcami i przejść przez różne zestawy, ja już mam to za sobą.Art e on pisze: ↑02.07.2022, 01:51Właśnie, zorientuj się w temacie i zabierz głos. Pytasz o zwykle auto na drogę, a nie na tor po pierwsze. Po drugie pojeździsz "trochę", wypróbujesz "kilka" zestawów w różnych autach/zestawieniach to się wypowiesz. Po trzecie słownik w telefonie nie boli. To tyle.mariusz123a pisze: ↑01.07.2022, 21:44Zorientuj się w temacie i później się wypowiadaj. Pokaz mi suoercar'a z nacięciami, a nie z nawiercaniem
Re: Arteon - hamulce
Nie jesteśmy na Ty to po pierwsze.
Po drugie nie mam "przyjemności" tracić czasu na kolejnego wszystkowiedzącego, który w d...ie był i g...no widział, ale rozumy wszystkie zdążył w3,14rdolić.
Także powodzenia i żegnam.
Po drugie nie mam "przyjemności" tracić czasu na kolejnego wszystkowiedzącego, który w d...ie był i g...no widział, ale rozumy wszystkie zdążył w3,14rdolić.
Także powodzenia i żegnam.
eRlinia 2.0 teesi + blisko 600 Nm w ośce
-
- Member
- Posty: 243
- Rejestracja: 27.09.2019, 21:28
Re: Arteon - hamulce
Również życzę powodzenia dla "Pana", żegnaj i nie wracaj.
Re: Arteon - hamulce
Pytanie za 100 punktów:
zrobiłem moda z zaciskami z Macana i niestety oryginalne felgi Montevideo oparły się o nie, potrzebny był dystans. Wiadomo, jak jest z pchaniem czegokolwiek między piastę a felgę - zaczęło się bicie kierownicy, wibracje i inne cuda.
Czy ktoś ma przećwiczone, które oryginalne 19" wchodzą na takie zaciski bez dystansu?
zrobiłem moda z zaciskami z Macana i niestety oryginalne felgi Montevideo oparły się o nie, potrzebny był dystans. Wiadomo, jak jest z pchaniem czegokolwiek między piastę a felgę - zaczęło się bicie kierownicy, wibracje i inne cuda.
Czy ktoś ma przećwiczone, które oryginalne 19" wchodzą na takie zaciski bez dystansu?
-
- Member
- Posty: 206
- Rejestracja: 13.07.2018, 11:36
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Arteon - hamulce
Jak wiadomo, nasze Arteony mają wadę konstrukcyjną. Grzeją się nadmiernie tylne tarcze co powoduje ich przegrzanie/spalenie i "buczenie" jak hamującym pociągu. Uważam, że to problem z doprowadzeniem świeżego powietrza do chłodzenia. Kto jeździł po autostradach ten wie. Wystarczy na parkingu przyłożyć rękę do felgi z tyłu i z przodu. Z przodu są zazwyczaj DUŻO chłodniejsze niż tylne - więc taką wysuwam tezę. Spaliłem już 2 kpl. oryginalnych VW, 1 kpl. ATE. Obie wytrzymały 15 tys. bez buczenia, potem coraz głośniej, głośniej i po 30 tys. km pierdolca idzie dostać (aż się hamować odechciewa ).Całe szczęście poza ASO to nie majątek... Co teraz polecacie do spalenia na tyle?
VW Arteon R-Line 2.0 TDI 190 4MOTION
Re: Arteon - hamulce
Coś w tym jest. Moje wytrzymały 35kkm - wymieniłem wszystko przód + tył. Tarcze przód rdza od środka, po zimie musiałem deironzera bo boki w lotnej rdzy Nie miałem problemów z buczeniem, ale styl jazdy delikatny, nigdy nie używałem tempomatu, zawsze za to auto-hold + ręczny.MaciekFLEX pisze: ↑29.07.2022, 02:07Spaliłem już 2 kpl. oryginalnych VW, 1 kpl. ATE. Obie wytrzymały 15 tys. bez buczenia, potem coraz głośniej, głośniej i po 30 tys. km pierdolca idzie dostać (aż się hamować odechciewa ).Całe szczęście poza ASO to nie majątek... Co teraz polecacie do spalenia na tyle?
Zostałem przy komplecie z ASO - lubie jak hamulec reaguje i 80% to jazda miejska wiec nie chcialo mi sie eksperymentowac z setupami - mozna nabyc ten komplet 30% - 40% taniej jak sie dobrze poszuka.
Re: Arteon - hamulce
Moze sie komuś przyda. Mam na tyle tarcze i klocki TRW - niestety nie wiem dokładnie jakie ale jakis standard. Ostatnio po bardzo dynamicznej jeździe stanąłem i zobaczyłem że tylnych klocków unosi się dymek - wcześniej auto słabiej hamowało. W myślach już umawiałem serwis (pomny doświadczeń innych z hamulcami ) i wiecie co? Ano nic. Hamulec ostygły, hamują normalnie , nic nie szura. Także TRW dają radę.
RLINE stop hybrid go TDI (190KM )
Re: Arteon - hamulce
Różne są opinie o TRW, ogólnie mało pochlebne, ponoć zaczynają bić po 30K...Wg mnie jeśli gładkie to ATE lub oryginał, jeśli nawiercane to Black Diamond, różnica w cenie x2.