Jak obejść przymus trzymania kierownicy podczas jazdy na autopilocie?

Awatar użytkownika
k1coR
Senior Member
Posty: 593
Rejestracja: 12.09.2017, 10:42

Re: Jak obejść przymus trzymania kierownicy podczas jazdy na autopilocie?

Post autor: k1coR » 24.11.2022, 08:42

jni pisze:
23.11.2022, 15:51
Mam Arteona MY2018 i Formentora MY2023. W Arteonie jak ustawie "adaptacyjne prowadzenie po torze" w ustawieniach Lane Assist, to prowadzi ładnie środkiem pasa, niezależnie od tego czy ACC jest aktywny czy nie. W Formentorze z kolei przy nieaktywnym ACC Lane Assist jedynie odbija się od pasów, a dopiero przy aktywnym ACC prowadzi środkiem. Być może podobnie jest w nowym Arteonie, bo to podobna generacja systemów wspomagania.
Model przed liftem w przypadku Line Assisst analizuje przebieg twojej drogi i nie koniecznie prowadzi Cię środkiem, wszystko zależy od nawyków kierowcy. Jeśli od odpalenia auta jedziesz środkiem drogi tam samo LA będzie Cię prowadził.

jni
Member
Posty: 137
Rejestracja: 11.07.2017, 13:35

Re: Jak obejść przymus trzymania kierownicy podczas jazdy na autopilocie?

Post autor: jni » 24.11.2022, 09:44

k1coR pisze:
24.11.2022, 08:42
Model przed liftem w przypadku Line Assisst analizuje przebieg twojej drogi i nie koniecznie prowadzi Cię środkiem, wszystko zależy od nawyków kierowcy. Jeśli od odpalenia auta jedziesz środkiem drogi tam samo LA będzie Cię prowadził.
Nie bardzo rozumiem. Z włączonym "adaptacyjnym prowadzeniem po torze" mnie praktycznie zawsze prowadzi środkiem pasa, między liniami, no chyba, że się pogubi.

olek
Member
Posty: 247
Rejestracja: 19.07.2021, 22:18

Re: Jak obejść przymus trzymania kierownicy podczas jazdy na autopilocie?

Post autor: olek » 24.11.2022, 09:54

nemi84 pisze:
24.11.2022, 07:23
Druga fotka sugeruje, że nie masz włączonego w pełni Travel Assist. Jak wciśniesz ten sam przycisk jeszcze raz, to z dwóch ikon zrobi się jedna i auto zacznie jechać samo. Przejechałem tak już tysięce kilometrów po autostradach ledwie kontrolując co auto robi.

Przy dwóch ikonach jest aktywny tempomat i odbijanie się od linii.
Jest tak jak piszesz. Dziękuję za pomoc. Sprawdziłem i trzyma środek jezdni. :)
MY 2022 R-Line TSI 190 kM

nemi84
Member
Posty: 71
Rejestracja: 09.02.2021, 07:08

Re: Jak obejść przymus trzymania kierownicy podczas jazdy na autopilocie?

Post autor: nemi84 » 24.11.2022, 13:18

A tak przy okazji: mam taki problem, że po dłuższym czasie jazdy pojawia mi się komunikat "Przejmij kierowanie". Możliwe, że jak jadę 2-3-8 h trzymam kierownicę jakoś lżej. Niestety nie zawsze kierownica wykrywa dotyk (trzymam cały czas).
Czy ktoś ma podobnie, że trzymając rękę na kierownicy ma komunikat? Najczęściej dzieje się tak na prostym odcinku drogi, gdzie nie jest wymagany żaden ruch kierownicą - po prostu jej dotykam i muszę albo ścisnąć albo lekko poruszyć, żeby komunikat zniknął. Normalne to?
2.0 TSI 190 KM, 2021

Zbigniewa
Senior Member
Posty: 279
Rejestracja: 16.09.2020, 16:01
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jak obejść przymus trzymania kierownicy podczas jazdy na autopilocie?

Post autor: Zbigniewa » 24.11.2022, 14:01

nemi84 pisze:
24.11.2022, 13:18
A tak przy okazji: mam taki problem, że po dłuższym czasie jazdy pojawia mi się komunikat "Przejmij kierowanie". Możliwe, że jak jadę 2-3-8 h trzymam kierownicę jakoś lżej. Niestety nie zawsze kierownica wykrywa dotyk (trzymam cały czas).
Czy ktoś ma podobnie, że trzymając rękę na kierownicy ma komunikat? Najczęściej dzieje się tak na prostym odcinku drogi, gdzie nie jest wymagany żaden ruch kierownicą - po prostu jej dotykam i muszę albo ścisnąć albo lekko poruszyć, żeby komunikat zniknął. Normalne to?
Chyba chodzi o to, że trzymasz kierownicę nie w tym miejscu na wieńcu. Czujniki pojemnościowe znajdują się w okolicach zgrubień, natomiast oparcie dłoni o dolną część koła kierownicy powoduje reakcję jak wspomniałeś.
Ave Arteon
Obyś Żył Wiecznie!
Pozdrawiam.
MY 2021 R-Line TSI 190 kM

nemi84
Member
Posty: 71
Rejestracja: 09.02.2021, 07:08

Re: Jak obejść przymus trzymania kierownicy podczas jazdy na autopilocie?

Post autor: nemi84 » 24.11.2022, 15:13

Trzymam na bokach - tam gdzie jest perforowana skóra. Powiedzmy na 14:45, ale albo 14 albo 45 - jedną ręką ;)
2.0 TSI 190 KM, 2021

krzada
Junior Member
Posty: 6
Rejestracja: 10.02.2021, 22:08
Lokalizacja: Wrocław

Re: Jak obejść przymus trzymania kierownicy podczas jazdy na autopilocie?

Post autor: krzada » 25.11.2022, 09:18

Z moich doświadczeń: można trzymać w dowolnym miejscu, także na dole wieńca i jedną ręką . Trzeba jedna lekko ściskać, sam dotyk nie wystarczy. Przy długiej jeździe, kiedy nacisk maleje, pojawia się komunikat. Po ściśnięciu, bez zmiany położenia rąk/ręki komunikat znika.
Arteon Elegance 2.0 TSI 190KM 2021

Awatar użytkownika
Silent_bob
Member
Posty: 73
Rejestracja: 14.03.2021, 17:20

Re: Jak obejść przymus trzymania kierownicy podczas jazdy na autopilocie?

Post autor: Silent_bob » 28.11.2022, 12:15

nemi84 pisze:
24.11.2022, 13:18
A tak przy okazji: mam taki problem, że po dłuższym czasie jazdy pojawia mi się komunikat "Przejmij kierowanie". Możliwe, że jak jadę 2-3-8 h trzymam kierownicę jakoś lżej. Niestety nie zawsze kierownica wykrywa dotyk (trzymam cały czas).
Czy ktoś ma podobnie, że trzymając rękę na kierownicy ma komunikat? Najczęściej dzieje się tak na prostym odcinku drogi, gdzie nie jest wymagany żaden ruch kierownicą - po prostu jej dotykam i muszę albo ścisnąć albo lekko poruszyć, żeby komunikat zniknął. Normalne to?
też tak ostatnio miałem jak wracałem z długiego weekendu - chyba pierwszy raz w życiu - ręce tak jak Ty trzymałem na perforowanych odcinkach wieńca. Może za lekko, nie wiem, ale się trochę zdziwiłem - nie powiem, bo przejechane mam 25 k km i to był pierwszy raz.
Volkswagen Passat R Line Edition 2.0 TSI 272 PS 2019 MY2020

mariusz123a
Member
Posty: 226
Rejestracja: 27.09.2019, 21:28

Re: Jak obejść przymus trzymania kierownicy podczas jazdy na autopilocie?

Post autor: mariusz123a » 28.11.2022, 16:28

Mi parę razy się tak zdarzyło, ale nie przy pojemnościowej kierownicy, tylko zwykłej wymagającej co jakiś czas ruchu kierownicy. Na odcinkach prostych niby trzyma się ręce, ale to line assist robi lekkie korekty i wtedy nie wykrywa mojej interwencji, stąd zmienili konstrukcje i zrobili kierownice pojemnościowe, przy okazji chwyt z butelka też wyeliminowali.

ODPOWIEDZ