Arteon - hamulce
Re: Arteon - hamulce
Mam pytanie do osób bardziej doświadczonych w samodzielnym serwisowaniu. Chodzi mi o wymianę płynu hamulcowego/odpowietrzenia w sytuacji zmiany zacisków.
Z tego co znalazłem można to zrobić samodzielnie i wg dokumentu który wyszukałem procedura jest trochę inna niż to co do tej pory znałem - zaczynamy od koła najdalszego od zbiornika płynu hamulcowego.
Obecna, wyszukana przeze mnie procedura dla Arteona/Passata itp wygląda następująco:
1. Wciśnij mocno pedał hamulca i przytrzymaj.
2. Otwórz odpowietrznik na zacisku hamulcowym.
3. Wciśnij całkowicie pedał hamulca.
4. Zamknij odpowietrznik przy wciśniętym pedale.
5. Powoli zwolnij pedał hamulca.
Tę sekwencję odpowietrzania należy wykonać 5 razy na zacisk hamulcowy.
Sekwencja odpowietrzania:
1 - Przedni lewy zacisk hamulcowy
2 - Przedni prawy zacisk hamulcowy
3 - Tylny lewy zacisk hamulcowy
4 - Tylny prawy zacisk hamulcowy
Czy ktoś z kolegów może to potwierdzić bądź czy są dodatkowo jakieś szczegóły, o których należy pamiętać? Pomijam cofanie tłoczka np. VCDSem w tylnym zacisku.
Doczytałem się także, że po odpowietrzeniu dobrze byłoby wykonać odpowietrzanie komputerem aby pompa abs wypchnęła ew całe powietrze.
Z tego co znalazłem można to zrobić samodzielnie i wg dokumentu który wyszukałem procedura jest trochę inna niż to co do tej pory znałem - zaczynamy od koła najdalszego od zbiornika płynu hamulcowego.
Obecna, wyszukana przeze mnie procedura dla Arteona/Passata itp wygląda następująco:
1. Wciśnij mocno pedał hamulca i przytrzymaj.
2. Otwórz odpowietrznik na zacisku hamulcowym.
3. Wciśnij całkowicie pedał hamulca.
4. Zamknij odpowietrznik przy wciśniętym pedale.
5. Powoli zwolnij pedał hamulca.
Tę sekwencję odpowietrzania należy wykonać 5 razy na zacisk hamulcowy.
Sekwencja odpowietrzania:
1 - Przedni lewy zacisk hamulcowy
2 - Przedni prawy zacisk hamulcowy
3 - Tylny lewy zacisk hamulcowy
4 - Tylny prawy zacisk hamulcowy
Czy ktoś z kolegów może to potwierdzić bądź czy są dodatkowo jakieś szczegóły, o których należy pamiętać? Pomijam cofanie tłoczka np. VCDSem w tylnym zacisku.
Doczytałem się także, że po odpowietrzeniu dobrze byłoby wykonać odpowietrzanie komputerem aby pompa abs wypchnęła ew całe powietrze.
Re: Arteon - hamulce
Możesz zamiast zabawy z pompowaniem hamulca, co do takiej czynności potrzebne są zawsze 2 osoby, wykorzystać pompę podciśnieniową. Ale tutaj musisz mieć sprężarkę. Wtedy musisz tylko dbać o odpowiedni stan w zbiorniczku. A co do odpowietrzania pompy ABS to tylko wtedy jak byś całkowicie spuszczał płyn.
Arteon Elegance 2.0 TSI 190 ps
Re: Arteon - hamulce
Ok. To dużo ułatwia. Jak mam kompresor to de facto mogę też wykorzystać korek z zaworem i robić ciśnienie lub wykorzystać taki zestaw
Re: Arteon - hamulce
Witam. Panowie przyszła pora na wymiana klocków i tarcz z przodu w moim artku. Co dobrego polecacie na dzień dzisiejszy?? Coś dobrego, coś co się nie przegrzeje podczas paru mocniejszych hamowan na autostradzie. Na stronie top brakes ludzie bardzo polecają dba t2, ludzie chwalą że dają radę przy ciężkich i mocnych samochodach mają dobre opinie, ale tak się składa że mam żalozone te tarcze dba t2 z klockami dba Street na tyl i jestem totalnie nie zadowolony... Po jakimś czasie od wymiany zauważyłem że podczas dłuższego hamowania z wyższej prędkości lub kilku krótszych hamowań pod rząd tarcze wydają niesamowity strasznie głośny hałas, generują taki hałas albo bardzo podobny do skończonych zużytych tarcz które grzeją się przy dłuższym hamowaniu już przez swoje zużycie, to moje nowe tarcze i klocki właśnie te polecane dba t2 tak robią praktycznie zaraz po założeniu.. Ja wiem ze nacinane i nawiercane tarcze generują hałas ale żeby aż taki?? Watpie.. A wyższy model już w tej chwili nie pamiętam oznaczenia ale wyższy droższy model tych dba mają znowu tragiczne opinie. Więc sam nie wiem co kupić. Doradźcie pozdro.
Czerwony Artek 2.0 tsi 370km by gregor10
Re: Arteon - hamulce
Żadnych nacinanych na przód, jeśli już to nawiercane. Wziąłem dba T4 i huczą jak szalone przy mocnym hamowaniu. Ogólnie co byś nie włożył to standardowy zacisk jest porażką, więc zmiany nie odczujesz a wydasz kasę bez sensu.
eRlinia 2.0 teesi + blisko 600 Nm w ośce 

Re: Arteon - hamulce
Wiem że najlepsze wyjście to swap na wiekszy zacisk i tarcze ale też i duzo większy wydatek
kurde myślisz u mnie buczenie to właśnie przez to że nacinane tarcze?
Kurde ale t4 to już wysoka półka na prawde, i hucza heh
Kurde ale t4 to już wysoka półka na prawde, i hucza heh
Czerwony Artek 2.0 tsi 370km by gregor10
Re: Arteon - hamulce
No niby DBA T4 to wysoka półka i skuteczności nie idzie im odmówić, ale w zamian masz takie buczenie przy silnym hamowaniu jakby obok startował radziecki helikopter 

eRlinia 2.0 teesi + blisko 600 Nm w ośce 

Re: Arteon - hamulce
Hmh... mam w Leonie co prawda T5-5000 (dwuczęściowe), ale imho różnica jest tylko w miechu - sam element pracujący cieplnie powinien być taki sam jak w T3. Moim zdaniem one są głośne tylko przy długim i delikatnym hamowaniu - jak hamujemy intensywniej, to nic nie słychać.
Skuteczne są diabelsko - w zestawie z EBC YellowStuff hamowania z 250-280km/h nie są im straszne. Dla mnie kosmos.
Oczywiście mówię o 340mm, być może te w słabszych artkach (310 bodajże) już tak nie pracują.
Skuteczne są diabelsko - w zestawie z EBC YellowStuff hamowania z 250-280km/h nie są im straszne. Dla mnie kosmos.
Oczywiście mówię o 340mm, być może te w słabszych artkach (310 bodajże) już tak nie pracują.
Re: Arteon - hamulce
Mam 345 i zaciski z macan, właśnie przy długim, delikatnym hamowaniu cisza. Przy mocnym depnieciu huk na maxa.
eRlinia 2.0 teesi + blisko 600 Nm w ośce 
