Chiptuning 2.0 TSI 280KM
Re: Chiptuning 2.0 TSI 280KM
Z pewnością ma. Tylko nie pałuj na zimnym oleju.
Re: Chiptuning 2.0 TSI 280KM
Spokojnie to już moje 4 auto po chip tuningu i defacto z żadnym nie było problemów. LC jeszcze nie odpaliłem próbowałem raz ale nie załapało podejrzewam analizując YT że za słabo wcisnąłem za 1 razem hamulec - nie jest to zbyt zdrowe dla fury więc i nie katuję a to co jest i tak wystarcza.
Względem diesla którym jeżdziłem 3.0 TDI (240 na 290) oraz bitdi 320 (było na gwarancji więc bez chipa) w benzynie zabawa zaczyna się od 2500 obrotów.
D ma tendencję do pracy w trybie 1000-2000 obrotów gdzie relatywnie nic się nie dzieje
Względem diesla którym jeżdziłem 3.0 TDI (240 na 290) oraz bitdi 320 (było na gwarancji więc bez chipa) w benzynie zabawa zaczyna się od 2500 obrotów.
D ma tendencję do pracy w trybie 1000-2000 obrotów gdzie relatywnie nic się nie dzieje
Re: Chiptuning 2.0 TSI 280KM
Temat z forum skody superb. Napęd oparty na tym samym Haldex 5 co w naszych autach - co Wy na to ? ktoś kodował w swoim arteonie ?
Post autor: Tom-Tdi » 28 lut 2019, o 09:18
Pozwolę sobie zacytować post z niemieckiego forum superba:
"Habe heute nochmal die Haldex bei meinem S3 angepasst, nachdem ja im Tuning Thread, davon berichtet wurde.
Möchte es hier nur der Vollständigkeit halber nochmal zusammenfassen.
Also es schein Unterschiede bei der Ausstattung bzw. Codierung der Haldex zugeben.
L&K = 0001
SL = 0301
Die Zahlen geben die Karosse und damit den dazugehörigen Radstand an. Dabei sind die ersten zwei Zahlen wichtig, sprich 00 = Golf und 03 = Passat/Superb.
Somit ist die Haldex beim L&K anders abgestimmt. Ich denke wegen Fahrkomfort etc.
Nun habe ich die Codierung auf 0601 geändert. Die 06 steht dabei für den Audi RS3.
Nach einer Proberunde ist ein deutlicher Unterschied zumerken, was die Hinterachse betrifft.
Die Codierung ist auf vom Lenkwinkel beinflusst.
Bei Serie, ist je höher der Lenkwinkel, desto weniger gibts schub von der Hinterachse. Bei RS3 Coding ist das aggresiver und man kann auch mit höherem Lenkwinkel mehr antrieb von der HA erhalten. "
W skrócie - chodzi o zmianę kodowania haldex'a 5, na kodowanie z RS3 (ten sam Haldex co w SSIII).
Zmiana ta powoduje, że tylna oś szybciej i agresywniej pracuje, szczególnie przy większym kącie skrętu przednich kół.
Szczególnie w dłubniętych autach, po zamianie kodowania, czuć, że tylna oś dużo mocniej napiera.
L&K = 0001
SL = 0301
RS3 = 0601
https://youtu.be/hc_tpiM3e04
Post autor: Tom-Tdi » 28 lut 2019, o 09:18
Pozwolę sobie zacytować post z niemieckiego forum superba:
"Habe heute nochmal die Haldex bei meinem S3 angepasst, nachdem ja im Tuning Thread, davon berichtet wurde.
Möchte es hier nur der Vollständigkeit halber nochmal zusammenfassen.
Also es schein Unterschiede bei der Ausstattung bzw. Codierung der Haldex zugeben.
L&K = 0001
SL = 0301
Die Zahlen geben die Karosse und damit den dazugehörigen Radstand an. Dabei sind die ersten zwei Zahlen wichtig, sprich 00 = Golf und 03 = Passat/Superb.
Somit ist die Haldex beim L&K anders abgestimmt. Ich denke wegen Fahrkomfort etc.
Nun habe ich die Codierung auf 0601 geändert. Die 06 steht dabei für den Audi RS3.
Nach einer Proberunde ist ein deutlicher Unterschied zumerken, was die Hinterachse betrifft.
Die Codierung ist auf vom Lenkwinkel beinflusst.
Bei Serie, ist je höher der Lenkwinkel, desto weniger gibts schub von der Hinterachse. Bei RS3 Coding ist das aggresiver und man kann auch mit höherem Lenkwinkel mehr antrieb von der HA erhalten. "
W skrócie - chodzi o zmianę kodowania haldex'a 5, na kodowanie z RS3 (ten sam Haldex co w SSIII).
Zmiana ta powoduje, że tylna oś szybciej i agresywniej pracuje, szczególnie przy większym kącie skrętu przednich kół.
Szczególnie w dłubniętych autach, po zamianie kodowania, czuć, że tylna oś dużo mocniej napiera.
L&K = 0001
SL = 0301
RS3 = 0601
https://youtu.be/hc_tpiM3e04
Arteon 2.0 TSI 280 KM R-line chili red
ラヴ・オブ・マイ・ライフ
ラヴ・オブ・マイ・ライフ
Re: Chiptuning 2.0 TSI 280KM
U mnie kolejne zmiany. Efekt dzisiejszego zawirusowania u Gregora:
Nominalnie wersja 272KM wypluła 281 KM i 359 Nm. Bezpieczna opcja z przeprogramowaniem DSG i efekt to 350 KM i 450 Nm
Jeszcze za wcześnie na głębsze wnioski i obserwacje, ale spoko program, bo do 3k RPM nie zwiększa dawek. W trybie D i silnik pracuje w zakresie 1,5-2k RPM co znacznie podnosi elastyczność i czyni samochód żwawszym w normalnym użytkowaniu. Za to powyżej 3k RPM dzieją się cuda... Skrzynia generalnie działa szybciej, bardziej płynnie i chętniej redukuje biegi przy mocniejszym wciśnięciu gazu.
Czas do setki nie zmierzony, bo zimowe Nokiany na suchym wysiadają i wszystkie cztery koła łapią uślizg na starcie
Nominalnie wersja 272KM wypluła 281 KM i 359 Nm. Bezpieczna opcja z przeprogramowaniem DSG i efekt to 350 KM i 450 Nm
Jeszcze za wcześnie na głębsze wnioski i obserwacje, ale spoko program, bo do 3k RPM nie zwiększa dawek. W trybie D i silnik pracuje w zakresie 1,5-2k RPM co znacznie podnosi elastyczność i czyni samochód żwawszym w normalnym użytkowaniu. Za to powyżej 3k RPM dzieją się cuda... Skrzynia generalnie działa szybciej, bardziej płynnie i chętniej redukuje biegi przy mocniejszym wciśnięciu gazu.
Czas do setki nie zmierzony, bo zimowe Nokiany na suchym wysiadają i wszystkie cztery koła łapią uślizg na starcie
-
- Junior Member
- Posty: 11
- Rejestracja: 08.06.2023, 21:03
Re: Chiptuning 2.0 TSI 280KM
Witam wszystkich. Czy jest ktoś na forum kto podnosił moc w Arteonie modelowo 2019r, z silnikiem 2.0 tsi kod silnika DRL, 268KM (moduł ECU 06K907425J 5WA1801001 ,Continental Simos 18.10)? Auto sprowadzone z USA. Dodatkowo czy usuwał limiter momentu obrotowego w automatycznej 8 biegowej skrzyni biegów AISIN AQ8 ? Pozdrawiam.
Re: Chiptuning 2.0 TSI 280KM
Witam, potencjał tych silników jest niesamowity a po strojeniu auto na drodze klepie naprawdę szybkie wozy. U mnie odrazu wleciał stage 2 od Gregor10 wraz z TCU. Kod silnika DJHC przebieg 70tys+ wynik strojenia ponizej
Vw Arteon 2.0tsi 4motion R-line
Re: Chiptuning 2.0 TSI 280KM
Gratulacje!
Napisz jeszcze jakie zmiany mechaniczne zastosowano
Szerokości
Arteon 2.0 TSI 280 KM R-line chili red
ラヴ・オブ・マイ・ライフ
ラヴ・オブ・マイ・ライフ
Re: Chiptuning 2.0 TSI 280KM
Dolot z RacingLine wraz z kolankiem turbospreżarki, intercooler do88, 3' DP oraz tłumik środkowy przelotowy na wzór 7r/s3. Licząc od zmierzonej serii 100km/150nm przyrostu
Vw Arteon 2.0tsi 4motion R-line
Re: Chiptuning 2.0 TSI 280KM
Paliwo 98 czy 100 ?
Arteon 2.0 TSI 280 KM R-line chili red
ラヴ・オブ・マイ・ライフ
ラヴ・オブ・マイ・ライフ