Stuki przy włączaniu P w DSG 7

Awatar użytkownika
Jerzy
Senior Member
Posty: 337
Rejestracja: 14.08.2018, 21:35
Lokalizacja: Pomorskie

Re: Stuki przy włączaniu P w DSG 7

Post autor: Jerzy » 22.08.2019, 14:21

Nie no ok. Napisane jest co do funkcji Auto Hold. Tu chodzi o sam ręczny przy 1 ruszeniu. np. po postoju z wyłączonym silnikiem. Nie wiem jak to jest z pasami zapiętymi, bo mam wyłączoną funkcję pasów. Wiem 100 zł, ale nie używam po mieście :) .Nie wiem jak to jest w Artku, ale mam nawyk z Bety i tam muszę po uruchomieniu silnika zwolnić ręcznie hamulec..... muszę zobaczyć czy jak go odpalę to będzie wołał o spuszczenie ręcznego. Domyślnie jest Auto Hold wyłączona, więc trochę to lipne by było, aby zapamiętywał uruchomioną tę funkcję po zgaszeniu silnika na ponad 1 godz.
Arteon Elegance 2.0 TSI 190 ps

mmks423
Member
Posty: 241
Rejestracja: 02.12.2018, 13:27
Lokalizacja: Pizdzichowice Górne

Re: Stuki przy włączaniu P w DSG 7

Post autor: mmks423 » 22.08.2019, 15:42

Może w BMW trochę to inaczej było rozwiązane. Tak jak pisałem wcześniej, w tiguanie my13, te dwie funkcje działały razem, nie wymagały ode mnie żadnej interwencji. Podczas jazdy lampka od auto hold się świeciła, dojeżdżając do skrzyżowania, dawałem lewarek manuala na luz, zapinał się automatycznie hamulec ręczny. Auto spokojnie stało i co najważniejsze nie musiałem trzymać nogi na hamulcu i razić innych z tyłu czerwonym światłem. Sam wiem jak to jest denerwujące. Wbijasz 1, gaz i jedziesz, nic z ręcznym nie robisz, zwalnia się automatycznie. Podobnie przy parkowaniu auta. Gasiłem silnik i ręczny zaciągał się sam. Nigdy nie miałm problemów z ruszaniem w zime na mrozie, czy nawet po dłuższym postoju auta. Pewnie podobnie jest w arteonie, z tym że DSG w połączeniu z AH i ręcznym elektrycznym, nie wymaga zaciągania ręcznego i dopiero ustawienia lewarka na P.
Auto nie powinno się przesuwać.
Zupełnie inaczej mam w hydraulicznej skrzyni w mercedesie w210.. Tutaj przy parkowaniu, daję z D na N, zaciągam ręczny i dopiero na P. Bez tego zawsze są wyczuwalne bujnięcia autem, a to z pewnością może mieć wpływ na skrzynię.

Awatar użytkownika
Blazio1946
Posting Freak
Posty: 1095
Rejestracja: 14.09.2017, 15:53

Re: Stuki przy włączaniu P w DSG 7

Post autor: Blazio1946 » 22.08.2019, 21:31

Nie musisz zwalniać ręcznego (jak masz autohold włączony) po odpaleniu, wystarczy R lub D i jazda.

Awatar użytkownika
Jerzy
Senior Member
Posty: 337
Rejestracja: 14.08.2018, 21:35
Lokalizacja: Pomorskie

Re: Stuki przy włączaniu P w DSG 7

Post autor: Jerzy » 22.08.2019, 22:24

Ok. Właśnie to sprawdzìłem. Ale powiem wam lipa to straszna. Z przyzwyczajenia zawsze zwalniam ręczny. Zresztą w E70 nie używam Auto Hold, bo nie ma takiej potrzeby. Kiedyś gość mi wjechał w zad, to samochód się tylko lekko uniósł do góry, a ja odruchowo docisnąłem hamulec aby nie walnąć tego z przodu. Jakoś nie wierzę za bardzo w ten automat. Zresztą tu zauważyłem, że Artek przy puszczeniu hamulca na wzniesieniu lekko stoczy się do tyłu, a w E 70 po puszczeniu hamulca stoi jak wryty przez 2, 3 sekundy i wtedy dopiero skrzynia powoduje lekkie odpuszczenie. Może też dla tego 😂, że jak tam przy Auto Hold wcisnę gaz aby odpuścił to walnie plecami w siedzenie 😂
Arteon Elegance 2.0 TSI 190 ps

ODPOWIEDZ