JAkie fabryczne opony macie na kołach
Re: JAkie fabryczne opony macie na kołach
Samochód odbierany początkiem tego roku przyjechał na letnich Pirelli PZero 245/40 R19.
R-Line 2.0 TDI 190 KM DSG7 - Pure White
Re: JAkie fabryczne opony macie na kołach
Panowie, opony na pierwszy montaż to nie są te same opony co sprzedawane są w sklepach. Produkowane są na osobnych liniach produkcyjnych które w strefach kontroli posiadających więcej stanowisk kontroli jakości (jednorodność, wyważenie itp.) i muszą spełniać dużo większe wymogi jakościowe niż te sklepowe. Wszystko to pochodzi z potrzeby przeniesienia kontroli jakości z montowni aut na rzecz dostawców części. W automotive kary za niedostateczną jakość liczone są w ilości nie wyprodukowanych aut którą dany brak spowodował. Stąd dostawcy opon przykładają dużo większą uwagę do ich jakości.
Re: JAkie fabryczne opony macie na kołach
Przem, przestań.Przem-1 pisze: ↑25.03.2020, 17:09Panowie, opony na pierwszy montaż to nie są te same opony co sprzedawane są w sklepach. Produkowane są na osobnych liniach produkcyjnych które w strefach kontroli posiadających więcej stanowisk kontroli jakości (jednorodność, wyważenie itp.) i muszą spełniać dużo większe wymogi jakościowe niż te sklepowe. Wszystko to pochodzi z potrzeby przeniesienia kontroli jakości z montowni aut na rzecz dostawców części. W automotive kary za niedostateczną jakość liczone są w ilości nie wyprodukowanych aut którą dany brak spowodował. Stąd dostawcy opon przykładają dużo większą uwagę do ich jakości.
Arteon Elegance 2.0 TSI 190 ps
- Osfald
- Senior Member
- Posty: 581
- Rejestracja: 02.05.2019, 21:40
- Lokalizacja: JAGUAR XJL 3.0V6 SUPERCHARGED
Re: JAkie fabryczne opony macie na kołach
Troszkę w tym prawdy jest (akurat coś tam wiem o akumulatorach na 1 montaż, faktycznie fabryka selekcjonuje klasy wyrobu) ale z drugiej strony gdyby była taka dbałość o każdy układ czy podzespół to nie byłoby powszechnych problemów z hamulcami w Arteonie... Dostawca tych komponentów chyba nie miał dodatkowych stanowisk kontroli jakości
Arteon 2.0 TSI i cztery dwudziestki nadal pracują w firmie. Sobie sprawiłem 3L kota V6 z kompresorem
Re: JAkie fabryczne opony macie na kołach
Ten błąd może pochodzić z niewłaściwej specyfikacji zamówieniowej komponentu. Takie elementy są (powinny) być badane zgłoszeniami z rynku i wprowadzane w nowych rewizjach.
Re: JAkie fabryczne opony macie na kołach
Koledzy. 1 montaż to nie znaczy najlepsze części od dostępnych na rynku. Wszystko zależy od umowy z producentem części, ale wiadomo jakość musi być spełniona.- przykład hamulców w Arteonie. Czy są one najlepsze, czy producent samochodu coś w tym temacie robi. Producent silników stosuje np. wałki rozrządu puste w środku. Krzywki są zgrzewane na wałkach. Odpowiadają normą jakościowym, ale wytrzymałość już nie. Sam mam przykład kupowania części np. ta sama część od tego samego producenta bez logo marki ( wypalone miejsce po logo) kosztuje o 1/3 mniej. To jest sprzedaż wiązona. Tak jak w marketach. Wezme dużą ilosc , ale po niższej cenie z zachowaniem minimalnych wytycznych wytrzymałościowych. I tak dalej, i tak dalej. Temat rzeka. Nie dajmy się zwariować.
Arteon Elegance 2.0 TSI 190 ps
- Osfald
- Senior Member
- Posty: 581
- Rejestracja: 02.05.2019, 21:40
- Lokalizacja: JAGUAR XJL 3.0V6 SUPERCHARGED
Re: JAkie fabryczne opony macie na kołach
W przypadku akumulatorów właśnie to znaczy. Linia produkcyjna jest DOKŁADNIE ta sama ale system selekcjonuje produkty pod kątem rozrzutu parametrów (np. rezystancja wewnętrzna). Powstaje kilka klas jakościowy (grade A B C). Najlepsze są kierowane na 1 montaż.
Dokładnie to samo dzieje się na rynku baterii litowych... u Chińczyka możesz zamówić baterię w odpowiedniej klasie jakościowej. Baterie (każdą jedną) zapina się do maszyny, która je bada i selekcjonuje. Wszystkie działają i mieszczą się w widełkach parametrów. Gorsze włożysz do magazynu energii, lepsze do samochodu, czy samolotu.
Arteon 2.0 TSI i cztery dwudziestki nadal pracują w firmie. Sobie sprawiłem 3L kota V6 z kompresorem
Re: JAkie fabryczne opony macie na kołach
Pierwszy montaż - wycieraczki wytrzymują dłużej, paski rozrządu, sprężyny w zawieszeniu itp.
To niestety tak działa. Oczywiście pojawiają się producenci części do samochodów którzy wyłapią niszę że jakiś model ma "wtopę" i używają sobie na tym.
Kolega opowiadał mi też inny przykład - produkcja piór resorowych do naczep. Na pierwszy montaż kulowane obustronnie, na rynek już jednostronnie.
To niestety tak działa. Oczywiście pojawiają się producenci części do samochodów którzy wyłapią niszę że jakiś model ma "wtopę" i używają sobie na tym.
Kolega opowiadał mi też inny przykład - produkcja piór resorowych do naczep. Na pierwszy montaż kulowane obustronnie, na rynek już jednostronnie.