LPG do 2.0 tsi 190KM
Re: LPG do 2.0 tsi 190KM
I jak ma już ktoś LPG w Arteonie założone? Minęło 5 lat od premiery a i ceny paliwa już są całkiem z innej bajki.
Pytam bo przymierzam się do zakupu używanego Arteona i będę go gazował .
Pytam bo przymierzam się do zakupu używanego Arteona i będę go gazował .
Re: LPG do 2.0 tsi 190KM
Jak widać na załączonym obrazku PRINS autogaz oferuje instalacje dedykowane do TSI - zaznaczone kody silnika i moce.
Re: LPG do 2.0 tsi 190KM
Gaz do Arteona w TSI przy spalaniu tego silnika, dalej mnie to śmieszy ale kto bogatemu zabroni...
- Osfald
- Senior Member
- Posty: 581
- Rejestracja: 02.05.2019, 21:40
- Lokalizacja: JAGUAR XJL 3.0V6 SUPERCHARGED
Re: LPG do 2.0 tsi 190KM
Ile by nie palił kwotowo paliwo wyjdzie Cię 60-65% tego co obecnie. Przeliczając to przez przebieg i uwzględniając dodatkowe koszty da się znaleźć argumenty za. U mnie akurat nie chce się to zgodzić finansowo bo co 3 lata w firmie jest wymiana pojazdów... ale jeśli ktoś eksploatuje długo i/lub dużo to czemu nie? Niech sobie ma
Arteon 2.0 TSI i cztery dwudziestki nadal pracują w firmie. Sobie sprawiłem 3L kota V6 z kompresorem
Re: LPG do 2.0 tsi 190KM
2.0 TSI na ośce 190km nie jest pożeraczem paliwa, to prawda.
Ale gdybyśmy rozmawiali o wersji 4Motion 280/272 PS to już jest inna historia.
Lub jeśli ktoś robi spore przebiegi to opłacalność jest na wysokim poziomie.
Pod warunkiem, że w obu przypadkach wiąże się z samochodem na dłuższy czas (tak jak kolega wyżej napisał).
Ale gdybyśmy rozmawiali o wersji 4Motion 280/272 PS to już jest inna historia.
Lub jeśli ktoś robi spore przebiegi to opłacalność jest na wysokim poziomie.
Pod warunkiem, że w obu przypadkach wiąże się z samochodem na dłuższy czas (tak jak kolega wyżej napisał).
Re: LPG do 2.0 tsi 190KM
Mam znajomka który kupuje Audi w S i RS i przerabia na gaz. Wyjaśnił mi że dzięki oszczędności na paliwie (jeździ bardzo dużo) może dobie kupować takie auta.
Arteon Shooting Brake R 2.0 TSI 320HP
Re: LPG do 2.0 tsi 190KM
witam wszystkich, jestem tutaj nowy. Interesuje się arteonem z LPG i wedlug mnie są ludzie co mają tylko się boją przyznać. Nikt nie chce być zwyzywany od biedaków i głupków bo chce mądrze wydawać pieniądze. Ja sam zastanawiam się czy passata TDI nie zamienić na arteona. Ale coś co mnie usatysfakcjonuje czyli 280 koni. Nigdy nie miałem nic przeciwko LPG, miałem 4 auta z i nigdy najmniejszych problemów. I mimo TSI chciałbym gaz zamontować bo koszt jazdy jednak znacząco spadnie i myślę że zrówna się z TDI. Niestety społeczeństwo internetowych nowobogackich mamy takie że każdy kto powie że do takiego auta LPG chce zamontować zostaje zrównany z ziemią
i to powoduje że opinii w necie jest niewiele.
i to powoduje że opinii w necie jest niewiele.
Re: LPG do 2.0 tsi 190KM
Po pierwsze odpowiedz sobie ile robisz km rocznie, za instalacje zapłacisz między 6 a 8 tys zł. Mój Arteon 190 2.0 TSI w trasie pali 5.8 - 6l Chcesz wymienić Passata TDI na arteona i zagazować, gdzie jak miałem passata B8 TDI, spalanie w trasie jest w okolicach 4.5-4.8l, gdzie tu sens i logika, jeżeli lpg spali Ci przynajmniej z 7-8l + część paliwa. Koszt 100km na gazie masz 21zł(+benzyna), w TDI 34zl, to masz 13zł różnicy - czesciowe spalanie benzyny to z 10-11zl, nie uważam aby ta gra była warta świeczki, bo musisz mieć też świadomość, że nie ma za wiele egzemplarzy zagazowanych i nie wiadomo jak silnik się zachowa po 50, 100, 150, 200 tys km. Dodatkowo benzyna już pozostanie na podobnych cenach, LPG pewno jeszcze pójdzie w górę.Adamzzz pisze: ↑31.07.2022, 18:59witam wszystkich, jestem tutaj nowy. Interesuje się arteonem z LPG i wedlug mnie są ludzie co mają tylko się boją przyznać. Nikt nie chce być zwyzywany od biedaków i głupków bo chce mądrze wydawać pieniądze. Ja sam zastanawiam się czy passata TDI nie zamienić na arteona. Ale coś co mnie usatysfakcjonuje czyli 280 koni. Nigdy nie miałem nic przeciwko LPG, miałem 4 auta z i nigdy najmniejszych problemów. I mimo TSI chciałbym gaz zamontować bo koszt jazdy jednak znacząco spadnie i myślę że zrówna się z TDI. Niestety społeczeństwo internetowych nowobogackich mamy takie że każdy kto powie że do takiego auta LPG chce zamontować zostaje zrównany z ziemią
i to powoduje że opinii w necie jest niewiele.
Arteon 2.0 TSI 190HP R-Line
Re: LPG do 2.0 tsi 190KM
Sens taki zmiany że zamiast klekota który nie daje jakiejś frajdy z jazdy miałbym 280km a po programie ponad 350 i jeździłbym w podobnych kosztach co teraz. Koszt inst ok 5-6 tys. Przy 15-20 tys rocznie myślę że się opłaca bo zwykle z autem wiąże się na 5-6 lat. Do tego samo auto jest mniemam lepsze skoro masa ludzi z B8 na artka się przesiada i są zadowoleni. No chyba że nie są i im głupio się przyznać
Sytuacja z montażem gazu przypomina mi montaż pompy ciepła. Jak przeliczysz inwestycje to wydaje się że lepiej grzać czystym prądem bo inwestycja droga. Ja jednak zamontowałem i śmieje się teraz ze wszystkich podwyzek prądu
Sytuacja z montażem gazu przypomina mi montaż pompy ciepła. Jak przeliczysz inwestycje to wydaje się że lepiej grzać czystym prądem bo inwestycja droga. Ja jednak zamontowałem i śmieje się teraz ze wszystkich podwyzek prądu
Re: LPG do 2.0 tsi 190KM
Nie do końca tak jest - jeśli główny powodem przesiadania się na benzynę to jest niechęć do jeżdżenia klekotem to jakby nie ma co z tym dyskutować. Chcesz i tyle.
Natomiast czy gaz czy bez gazu to jest tylko kwestia policzenia ale uczciwie a nie nie jakbyś był sprzedawcą fotowoltaniki :-)
Oszacuj ile km chcesz zrobić tym samochodem. Policz ile zużyjesz benzyny bez instalacji gazowej w opcji 1. Wyjdzie Ci cyfra. W opcji 2 do ceny instalacji dodaj koszt zużytego gazu i benzyny na tym samym dystansie. Na każde 60 tys km koszt regeneracji lub koszt nowego parownika. Wyjdzie Ci druga cyfra. Bierzesz jedną cyfrę i drugą , porównujesz i podejmujesz decyzję co dalej.
Z pompami ciepła jest dokładnie tak samo - nie możesz pomijać kosztu inwestycji bo to nie racjonalne oszacowanie inwestycji.
RLINE stop hybrid go TDI (190KM )