Mam takie przemyślenia i w związku z tym pytanie:
Zakładając, że nie wymuszamy specjalnie wypalania filtra DPF załączanie wypalania odbywa się w zależności od jazdy coś koło 300-500 km (to mniej ważne)... W związku z tym, że nie mamy możliwości za każdym razem jechać ponad 60km/h ze stałą prędkością i przy obrotach ponad 2500 obr/min. nasuwa się pytanie co jest ważniejsze przy wypalaniu - wyższe obroty, wyższa prędkość czy stałość ruchu?
Dzisiaj miałem taką sytuację, że jadąc równą prędkością ok. 30 km/h zaczęła mi się procedura wypalania i wrzuciłem niższy bieg by obroty podskoczyły troszkę i jechałem tak ok. 6 min. Wypalanie się zakończyło i wszystko jest ok ale naszły mnie przemyślenia i otwieram dyskusję jakie macie przemyślenia i doświadczenia w tym temacie?
Wypalanie DPFa
Re: Wypalanie DPFa
Miałem kilka diesli z DPF, a od prawie dwóch lat Arteona i nigdy nie przejmowałem się wypalaniem. W Fordach mnie nie zawodziły, tak samo w VW.
Nigdy nie jeździłem dalej, mimo dotarcia do celu, bo akurat aktywne jest wypalanie.
Zdarzają się tygodnie, że auto pokonuje naprawdę małe dystanse, wtedy zawsze wypalanie aktywuje się odpowiednio częściej i po krótszym przebiegu. Zdarzało się, że po zgaszeniu silnika, nadał kilka minut działał wentylator i czuć było wypalanie DPF.
Jednak nigdy nie miałem problemów z działaniem DPFa, czy jakiś notorycznych ciągłych wypalań.
Filtry są z nami od wielu już lat i systemy są na tyle dopracowane, aby nie zaprzątać sobie tym głowy.
Takie mam doświadczenia i zdanie na ten temat, oczywiście nie neguję innych doświadczeń, czy sensu dojeżdżania z dopalaniem DPF do końca.
Nigdy nie jeździłem dalej, mimo dotarcia do celu, bo akurat aktywne jest wypalanie.
Zdarzają się tygodnie, że auto pokonuje naprawdę małe dystanse, wtedy zawsze wypalanie aktywuje się odpowiednio częściej i po krótszym przebiegu. Zdarzało się, że po zgaszeniu silnika, nadał kilka minut działał wentylator i czuć było wypalanie DPF.
Jednak nigdy nie miałem problemów z działaniem DPFa, czy jakiś notorycznych ciągłych wypalań.
Filtry są z nami od wielu już lat i systemy są na tyle dopracowane, aby nie zaprzątać sobie tym głowy.
Takie mam doświadczenia i zdanie na ten temat, oczywiście nie neguję innych doświadczeń, czy sensu dojeżdżania z dopalaniem DPF do końca.
Były: Xsara II 2.0HDi 90PS 2000 Focus II 1.6TDCi 109PS 2007 Focus III 1.6TDCi 116PS 2012 Mondeo V 2.0TDCi 180PS 2016 Edge 2.0biTDCi 209PS 2018 Arteon 2.0TDi 200PS 2021
Jest: Touareg 3.0TDi 286PS R-Line 2023 Puma 1.0 EcoBoost 155PS ST-Line
Jest: Touareg 3.0TDi 286PS R-Line 2023 Puma 1.0 EcoBoost 155PS ST-Line
Re: Wypalanie DPFa
Jeżeli chodzi o proces wypalania dpfa, to jednym z takich kluczowych jest np. wyższa prędkość jazdy ponad 60 km/h , ponieważ przy stałej, wyższej prędkości silnik pracuje efektywniej i szybciej osiąga potrzebne temperatury. Ważna też jest stałość ruchu. W tym temacie ostatnio też przewinął mi się artykuł, ale to chodziło o kontrolke wypalania https://brzesko24.pl/kontrolka-wypalani ... ia-radzic/ Szczerze mówiąc przeleciałem, tylko nie czytałem dokładniej.