Przesiadka z E60 do Arteona
Przesiadka z E60 do Arteona
Witam, pomału przymierzam się do przesiadki z BMW E60 535d do Arteona, BMW jest z końcówki produkcji w 2010 roku w m-pakiecie, mam aktywny układ kierowniczy, dynamiczne stabilizatory, wyświetlacz head-up, fotele komfortowe, nagłośnienie individual, night vision i aktywny tempomat z utrzymaniem pasa oraz wiele innych bajerów. Auta używam do jeżdżenia w trasy biznesowe po Polsce jak i za granicę, oczywiście obecnie z powodu epidemii to tylko po kraju, ale mam nadzieję że coś się w końcu ruszy.
Byłem na jeździe testowej u dealera najmocniejszym dieslem i benzyną z 4x4, Artek bardzo mi się podoba, nie najgorsze wnętrze i fajne systemy, prowadzenie w miarę ale to nie było gdzie dobrze przetestować ze względu na "miłego pana". W planach mam zamówienie najmocniejszej wersji benzynowej z napędem 4x4, przesiadł się ktoś może z E60 do Arteona i mógłby się podzielić opinią czy warto? Na BMW nie narzekam, świetnie się prowadzi, jest sztywne i zwarte w zakrętach, wręcz stworzone do latania w trasy.
Byłem na jeździe testowej u dealera najmocniejszym dieslem i benzyną z 4x4, Artek bardzo mi się podoba, nie najgorsze wnętrze i fajne systemy, prowadzenie w miarę ale to nie było gdzie dobrze przetestować ze względu na "miłego pana". W planach mam zamówienie najmocniejszej wersji benzynowej z napędem 4x4, przesiadł się ktoś może z E60 do Arteona i mógłby się podzielić opinią czy warto? Na BMW nie narzekam, świetnie się prowadzi, jest sztywne i zwarte w zakrętach, wręcz stworzone do latania w trasy.
- Blazio1946
- Posting Freak
- Posty: 1095
- Rejestracja: 14.09.2017, 15:53
Re: Przesiadka z E60 do Arteona
Nie jeździłem E60 ale jeździłem (auto w rodzinie do dzisiaj) F10 i byłem z niej zadowolony. W tym czasie na forach BMW ludzie pisali, że F10 to już nie jest prawdziwe BMW jakim było właśnie E60. Pomijam silniki i osiągi. Chodziło o fotele, wykończenie wnętrza, jakość materiałów, plastików itd.
Obecnie motoryzacja idzie niestety w kierunku minimalizacji kosztów i na każdym kroku to widać. Mniej skóry w skórze, drewno i chrom z plastiku, gorsze lakiery itd.
Jeżeli wsiądziesz do G30 też to zobaczysz względem swojego modelu.
Jaką masz alternatywę wzgledem Arteona i jaki budżet?
Ja polecam.
Obecnie motoryzacja idzie niestety w kierunku minimalizacji kosztów i na każdym kroku to widać. Mniej skóry w skórze, drewno i chrom z plastiku, gorsze lakiery itd.
Jeżeli wsiądziesz do G30 też to zobaczysz względem swojego modelu.
Jaką masz alternatywę wzgledem Arteona i jaki budżet?
Ja polecam.
Arteon R-line 190 TSI
Re: Przesiadka z E60 do Arteona
E60 jeżdżę 6 lat i dalej zostanie w rodzinie, kupiłem 4 letnie z Niemiec, cały czas serwisuję w ASO i wygląda praktycznie jak nowe po mimo prawie 360 tyś przebiegu, ogólnie bym nie zmieniał bo dalej cieszy oko ale jednak autko ma już 10 lat, zawsze kupowałem używane, a teraz w końcu chciałbym nowe.
Budżet tak do 140-160 tys, myślałem o serii 6 gran copue tyle że jak się przejechałem to jestem zawiedziony, autko nie jest już tak usportowione jak E60 za to bardziej komfortowe i inaczej się prowadzi, podobne odczucia miałem jeżdżąc A7.
Budżet tak do 140-160 tys, myślałem o serii 6 gran copue tyle że jak się przejechałem to jestem zawiedziony, autko nie jest już tak usportowione jak E60 za to bardziej komfortowe i inaczej się prowadzi, podobne odczucia miałem jeżdżąc A7.
Re: Przesiadka z E60 do Arteona
w tym budżecie Arteona z napędem na cztery i 272 km nie dostaniesz nowego. Z dobrym wyposażeniem po rabatach 210-230 tys
Arteon R-line 2.0 TSI 272 KM
Re: Przesiadka z E60 do Arteona
Po pierwsze słowa pochwały za bardzo słuszny wybór. Arteon w wersji 4x4 272KM to nie tylko piękne ale także dynamiczne auto.Yhuk88 pisze: ↑03.05.2020, 17:48E60 jeżdżę 6 lat i dalej zostanie w rodzinie, kupiłem 4 letnie z Niemiec, cały czas serwisuję w ASO i wygląda praktycznie jak nowe po mimo prawie 360 tyś przebiegu, ogólnie bym nie zmieniał bo dalej cieszy oko ale jednak autko ma już 10 lat, zawsze kupowałem używane, a teraz w końcu chciałbym nowe.
Budżet tak do 140-160 tys, myślałem o serii 6 gran copue tyle że jak się przejechałem to jestem zawiedziony, autko nie jest już tak usportowione jak E60 za to bardziej komfortowe i inaczej się prowadzi, podobne odczucia miałem jeżdżąc A7.
Dlatego sądzę, że wybierając Arteona 272KM nie będziesz zawiedziony. Także dlatego, że to benzyna. Prawie każdy kto przesiada się z diesla na współczesną benzynę ma pozytywne odczucia. Głównie z uwagi na kulturę pracy silnika i ogólne uczucie miękkości, lekkości i komfortu. Przesiadasz się z mocnego diesla ale w tej wersji również nie powinno zabraknąć ci dynamiki. Nawet z dolnego zakresu obrotów. Czasy kiedy silniki benzynowe potrzebowały bóg wie jakich obrotów też na szczęście już minęły. Ciągną z dołu jak diesle. Zamów koniecznie wersję z DCC. Dopasujesz sobie sztywność zawieszenia do swoich preferencji.
Re: Przesiadka z E60 do Arteona
Ja mam 240 i raczej wybrałbym benzynę następnym razem. Auto za 224 tys i na paliwo mam, tylko nic innego nie było dostępne od ręki. Oglądałem słabo wyposażone nowe 520d i Arteon jest przy tym aucie fajniejszy. Z dzieciakami z tylu nie ma problemu. Słabe audio i na dziurach plastiki trzeszczą. Head UP w Arteonie to wioska. Nie używam. Reszta asystentów działa bardzo dobrze. Fotele są nijakie, to nie komforty z BMW. Masaż też bez rewelacji. Nie mam tylko haka i dynaudio. Tak skonfigurowane BMW to jakieś 350 tys przy wersji 530i. W tym budżecie raczej nic lepszego nie dostaniesz. Jeśli chcesz brać Leasing to się zastanów czy nie stać Cię na 530i po rabatach bo może warto te 1500 miesięcznie dołożyć i taką furą się bujać. Ja już Leasing mam i jak zmienię to już na 550i więc te kilka lat przepękam. No może jakiś chip wejdzie bo 240 trochę słaby powyżej 80km/h. Do tego hałasuje, drży na światłach i dźwięk leci z głośników.
Nie wiem ile realnie pali benzyna, tylko nie słuchaj tych dziadków co bujdy opowiadają, że 240 pali 7-8 bo pali 9,5-12,5. Ja tankuje co 500 co jest trochę uciążliwe. Jeśli latasz w trasy i 15 benzyna pociągnie to będziesz co 400 tankować. Trochę to irytujące. Pewnie przy 160-180 to i 17-18 połknie to w Niemczech będziesz co 350 bujać się po stacjach. Mi tak średnio w trasie przy tempomacie i 160 pali 10 wiec z 580 do tankowania zrobisz.
Nie wiem ile realnie pali benzyna, tylko nie słuchaj tych dziadków co bujdy opowiadają, że 240 pali 7-8 bo pali 9,5-12,5. Ja tankuje co 500 co jest trochę uciążliwe. Jeśli latasz w trasy i 15 benzyna pociągnie to będziesz co 400 tankować. Trochę to irytujące. Pewnie przy 160-180 to i 17-18 połknie to w Niemczech będziesz co 350 bujać się po stacjach. Mi tak średnio w trasie przy tempomacie i 160 pali 10 wiec z 580 do tankowania zrobisz.
Re: Przesiadka z E60 do Arteona
Tjaaa
227km , sr 94km/h, 7.7 /100
239km, sr 92km/h, 8.2 /100
227km , sr 90km/h, 7.8 /100
188km, sr 80km/h, 7.0 /100
232km, sr 78km/h, 6.9 /100
Tyle pali benzyna 190.
Re: Przesiadka z E60 do Arteona
Tjaaa tacy jak Ty mi pisali, że Arteon 240 pali 6,6. Dziwne, bo średnia z moich 15 tys to 9,8.
Już miałem na ten temat rozkmine, jedziecie przez chwile 160, potem większość trasy 120 i wciskacie jak to Wy latacie po autobahnie po 200km/h i auto Wam 6,9 pali. Moja Jetta 1,4 122 konie paliła 8,5 w trasie przy 140, a Ty mi jakieś 7,7 z 190 konnej benzyny wrzucasz tutaj
