Przesiadka z E60 do Arteona
Przesiadka z E60 do Arteona
Witam, pomału przymierzam się do przesiadki z BMW E60 535d do Arteona, BMW jest z końcówki produkcji w 2010 roku w m-pakiecie, mam aktywny układ kierowniczy, dynamiczne stabilizatory, wyświetlacz head-up, fotele komfortowe, nagłośnienie individual, night vision i aktywny tempomat z utrzymaniem pasa oraz wiele innych bajerów. Auta używam do jeżdżenia w trasy biznesowe po Polsce jak i za granicę, oczywiście obecnie z powodu epidemii to tylko po kraju, ale mam nadzieję że coś się w końcu ruszy.
Byłem na jeździe testowej u dealera najmocniejszym dieslem i benzyną z 4x4, Artek bardzo mi się podoba, nie najgorsze wnętrze i fajne systemy, prowadzenie w miarę ale to nie było gdzie dobrze przetestować ze względu na "miłego pana". W planach mam zamówienie najmocniejszej wersji benzynowej z napędem 4x4, przesiadł się ktoś może z E60 do Arteona i mógłby się podzielić opinią czy warto? Na BMW nie narzekam, świetnie się prowadzi, jest sztywne i zwarte w zakrętach, wręcz stworzone do latania w trasy.
Byłem na jeździe testowej u dealera najmocniejszym dieslem i benzyną z 4x4, Artek bardzo mi się podoba, nie najgorsze wnętrze i fajne systemy, prowadzenie w miarę ale to nie było gdzie dobrze przetestować ze względu na "miłego pana". W planach mam zamówienie najmocniejszej wersji benzynowej z napędem 4x4, przesiadł się ktoś może z E60 do Arteona i mógłby się podzielić opinią czy warto? Na BMW nie narzekam, świetnie się prowadzi, jest sztywne i zwarte w zakrętach, wręcz stworzone do latania w trasy.
- Blazio1946
- Posting Freak
- Posty: 1095
- Rejestracja: 14.09.2017, 15:53
Re: Przesiadka z E60 do Arteona
Nie jeździłem E60 ale jeździłem (auto w rodzinie do dzisiaj) F10 i byłem z niej zadowolony. W tym czasie na forach BMW ludzie pisali, że F10 to już nie jest prawdziwe BMW jakim było właśnie E60. Pomijam silniki i osiągi. Chodziło o fotele, wykończenie wnętrza, jakość materiałów, plastików itd.
Obecnie motoryzacja idzie niestety w kierunku minimalizacji kosztów i na każdym kroku to widać. Mniej skóry w skórze, drewno i chrom z plastiku, gorsze lakiery itd.
Jeżeli wsiądziesz do G30 też to zobaczysz względem swojego modelu.
Jaką masz alternatywę wzgledem Arteona i jaki budżet?
Ja polecam.
Obecnie motoryzacja idzie niestety w kierunku minimalizacji kosztów i na każdym kroku to widać. Mniej skóry w skórze, drewno i chrom z plastiku, gorsze lakiery itd.
Jeżeli wsiądziesz do G30 też to zobaczysz względem swojego modelu.
Jaką masz alternatywę wzgledem Arteona i jaki budżet?
Ja polecam.
Arteon R-line 190 TSI
Re: Przesiadka z E60 do Arteona
E60 jeżdżę 6 lat i dalej zostanie w rodzinie, kupiłem 4 letnie z Niemiec, cały czas serwisuję w ASO i wygląda praktycznie jak nowe po mimo prawie 360 tyś przebiegu, ogólnie bym nie zmieniał bo dalej cieszy oko ale jednak autko ma już 10 lat, zawsze kupowałem używane, a teraz w końcu chciałbym nowe.
Budżet tak do 140-160 tys, myślałem o serii 6 gran copue tyle że jak się przejechałem to jestem zawiedziony, autko nie jest już tak usportowione jak E60 za to bardziej komfortowe i inaczej się prowadzi, podobne odczucia miałem jeżdżąc A7.
Budżet tak do 140-160 tys, myślałem o serii 6 gran copue tyle że jak się przejechałem to jestem zawiedziony, autko nie jest już tak usportowione jak E60 za to bardziej komfortowe i inaczej się prowadzi, podobne odczucia miałem jeżdżąc A7.
Re: Przesiadka z E60 do Arteona
w tym budżecie Arteona z napędem na cztery i 272 km nie dostaniesz nowego. Z dobrym wyposażeniem po rabatach 210-230 tys
Arteon R-line 2.0 TSI 272 KM
Re: Przesiadka z E60 do Arteona
Po pierwsze słowa pochwały za bardzo słuszny wybór. Arteon w wersji 4x4 272KM to nie tylko piękne ale także dynamiczne auto. Oczywiście BMW E60 to jest także bardzo udany model ale czas nikogo nie oszczędza. Co by nie mówić to konstrukcja sprzed 17lat. Dwie motoryzacyjne epoki.Yhuk88 pisze: ↑03.05.2020, 17:48E60 jeżdżę 6 lat i dalej zostanie w rodzinie, kupiłem 4 letnie z Niemiec, cały czas serwisuję w ASO i wygląda praktycznie jak nowe po mimo prawie 360 tyś przebiegu, ogólnie bym nie zmieniał bo dalej cieszy oko ale jednak autko ma już 10 lat, zawsze kupowałem używane, a teraz w końcu chciałbym nowe.
Budżet tak do 140-160 tys, myślałem o serii 6 gran copue tyle że jak się przejechałem to jestem zawiedziony, autko nie jest już tak usportowione jak E60 za to bardziej komfortowe i inaczej się prowadzi, podobne odczucia miałem jeżdżąc A7.
Dlatego sądzę, że wybierając Arteona 272KM nie będziesz zawiedziony. Także dlatego, że to benzyna. Prawie każdy kto przesiada się z diesla na współczesną benzynę ma pozytywne odczucia. Głównie z uwagi na kulturę pracy silnika i ogólne uczucie miękkości, lekkości i komfortu. Przesiadasz się z mocnego diesla ale w tej wersji również nie powinno zabraknąć ci dynamiki. Nawet z dolnego zakresu obrotów. Czasy kiedy silniki benzynowe potrzebowały bóg wie jakich obrotów też na szczęście już minęły. Ciągną z dołu jak diesle. Zamów koniecznie wersję z DCC. Dopasujesz sobie sztywność zawieszenia do swoich preferencji.
Re: Przesiadka z E60 do Arteona
Ja mam 240 i raczej wybrałbym benzynę następnym razem. Auto za 224 tys i na paliwo mam, tylko nic innego nie było dostępne od ręki. Oglądałem słabo wyposażone nowe 520d i Arteon jest przy tym aucie fajniejszy. Z dzieciakami z tylu nie ma problemu. Słabe audio i na dziurach plastiki trzeszczą. Head UP w Arteonie to wioska. Nie używam. Reszta asystentów działa bardzo dobrze. Fotele są nijakie, to nie komforty z BMW. Masaż też bez rewelacji. Nie mam tylko haka i dynaudio. Tak skonfigurowane BMW to jakieś 350 tys przy wersji 530i. W tym budżecie raczej nic lepszego nie dostaniesz. Jeśli chcesz brać Leasing to się zastanów czy nie stać Cię na 530i po rabatach bo może warto te 1500 miesięcznie dołożyć i taką furą się bujać. Ja już Leasing mam i jak zmienię to już na 550i więc te kilka lat przepękam. No może jakiś chip wejdzie bo 240 trochę słaby powyżej 80km/h. Do tego hałasuje, drży na światłach i dźwięk leci z głośników.
Nie wiem ile realnie pali benzyna, tylko nie słuchaj tych dziadków co bujdy opowiadają, że 240 pali 7-8 bo pali 9,5-12,5. Ja tankuje co 500 co jest trochę uciążliwe. Jeśli latasz w trasy i 15 benzyna pociągnie to będziesz co 400 tankować. Trochę to irytujące. Pewnie przy 160-180 to i 17-18 połknie to w Niemczech będziesz co 350 bujać się po stacjach. Mi tak średnio w trasie przy tempomacie i 160 pali 10 wiec z 580 do tankowania zrobisz.
Nie wiem ile realnie pali benzyna, tylko nie słuchaj tych dziadków co bujdy opowiadają, że 240 pali 7-8 bo pali 9,5-12,5. Ja tankuje co 500 co jest trochę uciążliwe. Jeśli latasz w trasy i 15 benzyna pociągnie to będziesz co 400 tankować. Trochę to irytujące. Pewnie przy 160-180 to i 17-18 połknie to w Niemczech będziesz co 350 bujać się po stacjach. Mi tak średnio w trasie przy tempomacie i 160 pali 10 wiec z 580 do tankowania zrobisz.
Re: Przesiadka z E60 do Arteona
Tjaaa
227km , sr 94km/h, 7.7 /100
239km, sr 92km/h, 8.2 /100
227km , sr 90km/h, 7.8 /100
188km, sr 80km/h, 7.0 /100
232km, sr 78km/h, 6.9 /100
Tyle pali benzyna 190.
Re: Przesiadka z E60 do Arteona
Tjaaa tacy jak Ty mi pisali, że Arteon 240 pali 6,6. Dziwne, bo średnia z moich 15 tys to 9,8.
Już miałem na ten temat rozkmine, jedziecie przez chwile 160, potem większość trasy 120 i wciskacie jak to Wy latacie po autobahnie po 200km/h i auto Wam 6,9 pali. Moja Jetta 1,4 122 konie paliła 8,5 w trasie przy 140, a Ty mi jakieś 7,7 z 190 konnej benzyny wrzucasz tutaj