Ile litrów ?
Sprawy olejowe
Re: Sprawy olejowe
Re: Sprawy olejowe
Po jakim przebiegu ten pierwszy olej zmieniałeś w TSI jest jakieś odczuwalne polepszenie pracy silnika głównie zimnego ?
TSI190 MY2020
Re: Sprawy olejowe
Re: Sprawy olejowe
Ze swojego doświadczenia mogę potwierdzić ze zmianą na Millera 5W30 spowodowała spadek o kilka stopni temperatury oleju. Oleju nie ubywa. Wymiana co 15tys. Może delikatnie cichsza praca ale to może być zludzenie. Pacjent 2.0 280.
-
- Member
- Posty: 56
- Rejestracja: 19.08.2019, 13:20
Re: Sprawy olejowe
zwariować mozna z tymi normami.
Silnik 2.0 TSI 272 z GPF
- naklejka w komorze 504.00 / 507.00
- instrukcja 508.00 alternatywnie 504.00
- dealer 504.00
- polecany handlarz 507.00
Jak żyć... Co brać przy wymianach rok/10kkm ?
Silnik 2.0 TSI 272 z GPF
- naklejka w komorze 504.00 / 507.00
- instrukcja 508.00 alternatywnie 504.00
- dealer 504.00
- polecany handlarz 507.00
Jak żyć... Co brać przy wymianach rok/10kkm ?
Re: Sprawy olejowe
To co tańsze.....[email protected] pisze: ↑06.05.2020, 18:33zwariować mozna z tymi normami.
Silnik 2.0 TSI 272 z GPF
- naklejka w komorze 504.00 / 507.00
- instrukcja 508.00 alternatywnie 504.00
- dealer 504.00
- polecany handlarz 507.00
Jak żyć... Co brać przy wymianach rok/10kkm ?
Chyba, że masz zamiar autem jeździć pól wieku, zrobić zylion kilometrów i przekazać wnukom - wtedy może i warto się z olejów 'doktoryzować'
Re: Sprawy olejowe
Dealer mówi, że 504.00 bo jest sporo tańszy. Mój powiedział to wprost. Przy czym norma którą wymieniłeś - 507.00 - dotyczy Diesla i zazwyczaj jest tożsama z 504.00, więc zakładam, że miałeś na myśli 508.00, czyli 0w20.
Ja ostatecznie nalałem 504.00 swój "markowy", ale nie mam DPF. Norma 508.00 jest niby dedykowana do DPF, ale no właśnie, sam VW nie chce się jednoznacznie wypowiedzieć co jest lepsze dla silnika. Mam podejrzenia, że to dlatego, że 508.00 może być normą "ekologiczną", a niekoniecznie korzystną dla silnika i stąd ta cała tajemniczość, ale to tylko spekulacje.
Ja ostatecznie nalałem 504.00 swój "markowy", ale nie mam DPF. Norma 508.00 jest niby dedykowana do DPF, ale no właśnie, sam VW nie chce się jednoznacznie wypowiedzieć co jest lepsze dla silnika. Mam podejrzenia, że to dlatego, że 508.00 może być normą "ekologiczną", a niekoniecznie korzystną dla silnika i stąd ta cała tajemniczość, ale to tylko spekulacje.
Re: Sprawy olejowe
Ja kupiłem 508 Motul Specific 0w20 i teraz czeka na wymianę. Instrukcja dla 2.0 TSI GPF mówi "508 lub alternatywnie 504". Użycie 504 może powodować minimalnie większe spalanie.Salvatore pisze: ↑07.05.2020, 10:47Ja ostatecznie nalałem 504.00 swój "markowy", ale nie mam DPF. Norma 508.00 jest niby dedykowana do DPF, ale no właśnie, sam VW nie chce się jednoznacznie wypowiedzieć co jest lepsze dla silnika. Mam podejrzenia, że to dlatego, że 508.00 może być normą "ekologiczną", a niekoniecznie korzystną dla silnika i stąd ta cała tajemniczość, ale to tylko spekulacje.