Chip/Box tuning 2.0 TSI 190KM

Marcusfff
Member
Posty: 177
Rejestracja: 24.01.2022, 23:02

Re: Chip/Box tuning 2.0 TSI 190KM

Post autor: Marcusfff » 31.08.2022, 12:23

Robiłeś może skrzynię? Jak z trakcją na ośce przy starcie?

jck87
Junior Member
Posty: 27
Rejestracja: 27.08.2019, 06:39

Re: Chip/Box tuning 2.0 TSI 190KM

Post autor: jck87 » 31.08.2022, 13:19

Marcusfff pisze:
31.08.2022, 12:23
Robiłeś może skrzynię? Jak z trakcją na ośce przy starcie?
Modyfikacja tylko mapy silnika - przy starcie mocno ślizga, trzeba naprawdę trafić na dobre warunki i dobre podłoże.
Wierzę, że gdyby nie uślizg, to start byłby jeszcze lepszy.

Art e on
Posting Freak
Posty: 876
Rejestracja: 01.03.2019, 17:14

Re: Chip/Box tuning 2.0 TSI 190KM

Post autor: Art e on » 31.08.2022, 21:57

Zapomniałeś o dobrej gumie, samo podłoże to nie 100% sukcesu 😉 tym bardziej jeśli masz fabrycznego kartofla marki Pirelli 😈
eRlinia 2.0 teesi + blisko 600 Nm w ośce :D

Awatar użytkownika
Jerzy
Senior Member
Posty: 337
Rejestracja: 14.08.2018, 21:35
Lokalizacja: Pomorskie

Re: Chip/Box tuning 2.0 TSI 190KM

Post autor: Jerzy » 01.09.2022, 09:43

jck87 pisze:
31.08.2022, 13:19
Marcusfff pisze:
31.08.2022, 12:23
Robiłeś może skrzynię? Jak z trakcją na ośce przy starcie?
Modyfikacja tylko mapy silnika - przy starcie mocno ślizga, trzeba naprawdę trafić na dobre warunki i dobre podłoże.
Wierzę, że gdyby nie uślizg, to start byłby jeszcze lepszy.
Kolego. A jak z reakcją samochodu podczas wyprzedzania, wbijania się na pas z "rozbiegówek". Muszę swojego rozkręcić, a właśnie brak mi tego czegoś jeszcze na wyższych biegach.
Arteon Elegance 2.0 TSI 190 ps

B4rtek
Member
Posty: 190
Rejestracja: 03.11.2020, 14:03
Lokalizacja: Wrocław

Re: Chip/Box tuning 2.0 TSI 190KM

Post autor: B4rtek » 01.09.2022, 09:59

Osobiście uważam że mod skrzyni jest potrzebny. Jest ospała i lubi szarpnąć.
jck87 pisze:
31.08.2022, 13:19
Marcusfff pisze:
31.08.2022, 12:23
Robiłeś może skrzynię? Jak z trakcją na ośce przy starcie?
Modyfikacja tylko mapy silnika - przy starcie mocno ślizga, trzeba naprawdę trafić na dobre warunki i dobre podłoże.
Wierzę, że gdyby nie uślizg, to start byłby jeszcze lepszy.
Arteon Shooting Brake R 2.0 TSI 320HP

warrior
Junior Member
Posty: 7
Rejestracja: 09.04.2022, 19:33

Re: Chip/Box tuning 2.0 TSI 190KM

Post autor: warrior » 01.09.2022, 10:24

czy ktoś wkładał już box'a do 2.0tsi 190km z kodem: DNNA? to nowa generacja, zastanawiam się jak boxy ogarniają ten silnik.

jck87
Junior Member
Posty: 27
Rejestracja: 27.08.2019, 06:39

Re: Chip/Box tuning 2.0 TSI 190KM

Post autor: jck87 » 01.09.2022, 10:27

Art e on pisze:
31.08.2022, 21:57
Zapomniałeś o dobrej gumie, samo podłoże to nie 100% sukcesu 😉 tym bardziej jeśli masz fabrycznego kartofla marki Pirelli 😈
Masz w pełni rację, testowane na Bridgestone Turanza T005, z pewnością znalazłaby się lepsza guma i wynik byłby lepszy, ale bądźmy szczerzy, zrobiłem ze 2-3 starty po modyfikacji aby sprawdzić progres i na tym koniec jeśli chodzi o starty 0-100, teraz jedynie będę korzystał z jego możliwości w trasie.

jck87
Junior Member
Posty: 27
Rejestracja: 27.08.2019, 06:39

Re: Chip/Box tuning 2.0 TSI 190KM

Post autor: jck87 » 01.09.2022, 10:30

Jerzy pisze:
01.09.2022, 09:43
jck87 pisze:
31.08.2022, 13:19
Marcusfff pisze:
31.08.2022, 12:23
Robiłeś może skrzynię? Jak z trakcją na ośce przy starcie?
Modyfikacja tylko mapy silnika - przy starcie mocno ślizga, trzeba naprawdę trafić na dobre warunki i dobre podłoże.
Wierzę, że gdyby nie uślizg, to start byłby jeszcze lepszy.
Kolego. A jak z reakcją samochodu podczas wyprzedzania, wbijania się na pas z "rozbiegówek". Muszę swojego rozkręcić, a właśnie brak mi tego czegoś jeszcze na wyższych biegach.
Przyznam szczerze, że jest ok, gdy mocno depnę skrzynia odpowiednio zredukuje sobie bieg utrzymując obroty na 5-6k i ciągnie całkiem nieźle.

jck87
Junior Member
Posty: 27
Rejestracja: 27.08.2019, 06:39

Re: Chip/Box tuning 2.0 TSI 190KM

Post autor: jck87 » 01.09.2022, 10:32

B4rtek pisze:
01.09.2022, 09:59
Osobiście uważam że mod skrzyni jest potrzebny. Jest ospała i lubi szarpnąć.
jck87 pisze:
31.08.2022, 13:19
Marcusfff pisze:
31.08.2022, 12:23
Robiłeś może skrzynię? Jak z trakcją na ośce przy starcie?
Modyfikacja tylko mapy silnika - przy starcie mocno ślizga, trzeba naprawdę trafić na dobre warunki i dobre podłoże.
Wierzę, że gdyby nie uślizg, to start byłby jeszcze lepszy.
To prawda bez mocnego depnięcia na gaz jest dość ospała, przed modem była ospała i lubiła szarpnąć, odziwo po modzie jest już tylko ospała do czego trochę się już przyzwyczaiłem.

SebastianC
Member
Posty: 66
Rejestracja: 28.07.2019, 11:53
Lokalizacja: Katowice

Re: Chip/Box tuning 2.0 TSI 190KM

Post autor: SebastianC » 09.09.2022, 22:07

Panowie można walczyć z ospałością DSG, tylko trzeba udać się do tunera który przerabiał temat i będzie w stanie odpowiednio przeedytować mapy skrzyni.
Akurat ostatnio miałem podniesioną moc i zrobiony program DSG.
Co prawda w Passacie 1.8TSI z siedmiobiegową DQ200 ale idea sterowania w obu skrzyniach (Passata i Arteona ze skrzynią DQ380) jest taka sama.
W pierwszej wersji programu miałem tylko podniesione minimalne obroty na poszczególnych biegach. Robiło to robotę ale tylko częściowo. Samochód był zrywny ale bardziej nerwowy przy powolnej jeździe i również głośniejszy. Spalanie w mieście wzrosło. Nie byłem w pełni zadowolony.
Przy drugiej wersji wróciliśy do fabrycznych obrotów, za to zwiększyliśmy czułość na redukcję biegu (na wciśnięcie gazu).
Z fabrycznym programem musiałem 'wdusić' pedał gazu nawet tak na 70% aby skrzynia łaskawie zredykowała, teraz mam takie ustawienia, że jak wciskam gaz a samochód już przestaje bardziej przyspieszać to od razu zmienia bieg na niższy.
I tak do 2tys obrotów mam ustawioną dużą czułość (aby szybko silnik wchodził na wyższe obroty) - tu wystarczy wcisnąć nawet tylko 1cm i już jest redukcja i podniesienie obrotów, od 2 do 3,5 tys mam ustawioną średnią czułość (zależało mi aby w codziennej jeździe utrzymywać silnik w zakresie maksymalnego momentu obrotowego, wtedy jeździ się najprzyjemniej).
Wyższe obroty również mam zmienione, po to aby umożliwić dalszą redukcję biegów gdy jest to potrzebne.

Generalnie samochód bardzo odżył po tych zmianach. Skrzynia już nie utrzymuje najniższych obrotów na siłę. Reakcja na dodanie gazu jest bardziej przewidywalna.
Tworzenie takiego programu polegało na tym, że tuner wgrał swoją wersję map, następnie mieliśmy wspólne jazdy testowe, po których były naniesione poprawki.
Dodatkowo po przejechaniu kilkuset km w codzinnym użytkowaniu spisałem swoje uwagi, wysłałem je do tunera a on je naniósł na mapy i wgrał je do szkyni.
Cały proces był dosyć pracochłonny.

Co jest dla mnie ciekawe i zastanawiające to to, że piszecie na tym forum że Arteon w tej konfiguracji (2.0TSI + DQ380) jest ospały. Jeździłem Passatem z dokładnie tym napędem i był on dla mnie rakieta. Nie było mowy o ospałości. Tutaj nagranie z tej jazdy: https://youtu.be/puZdtinD5NA
Ale wiem, że mogą być różne oprogramowania ponieważ właściciele Superbów również narzekają na ospałość.

ODPOWIEDZ