Chip/Box tuning 2.0 TSI 190KM
Re: Chip/Box tuning 2.0 TSI 190KM
Robiłeś może skrzynię? Jak z trakcją na ośce przy starcie?
Re: Chip/Box tuning 2.0 TSI 190KM
Zapomniałeś o dobrej gumie, samo podłoże to nie 100% sukcesu tym bardziej jeśli masz fabrycznego kartofla marki Pirelli
eRlinia 2.0 teesi + blisko 600 Nm w ośce
Re: Chip/Box tuning 2.0 TSI 190KM
Kolego. A jak z reakcją samochodu podczas wyprzedzania, wbijania się na pas z "rozbiegówek". Muszę swojego rozkręcić, a właśnie brak mi tego czegoś jeszcze na wyższych biegach.
Arteon Elegance 2.0 TSI 190 ps
Re: Chip/Box tuning 2.0 TSI 190KM
Osobiście uważam że mod skrzyni jest potrzebny. Jest ospała i lubi szarpnąć.
Arteon Shooting Brake R 2.0 TSI 320HP
Re: Chip/Box tuning 2.0 TSI 190KM
czy ktoś wkładał już box'a do 2.0tsi 190km z kodem: DNNA? to nowa generacja, zastanawiam się jak boxy ogarniają ten silnik.
Re: Chip/Box tuning 2.0 TSI 190KM
Masz w pełni rację, testowane na Bridgestone Turanza T005, z pewnością znalazłaby się lepsza guma i wynik byłby lepszy, ale bądźmy szczerzy, zrobiłem ze 2-3 starty po modyfikacji aby sprawdzić progres i na tym koniec jeśli chodzi o starty 0-100, teraz jedynie będę korzystał z jego możliwości w trasie.
Re: Chip/Box tuning 2.0 TSI 190KM
Przyznam szczerze, że jest ok, gdy mocno depnę skrzynia odpowiednio zredukuje sobie bieg utrzymując obroty na 5-6k i ciągnie całkiem nieźle.Jerzy pisze: ↑01.09.2022, 09:43Kolego. A jak z reakcją samochodu podczas wyprzedzania, wbijania się na pas z "rozbiegówek". Muszę swojego rozkręcić, a właśnie brak mi tego czegoś jeszcze na wyższych biegach.
Re: Chip/Box tuning 2.0 TSI 190KM
To prawda bez mocnego depnięcia na gaz jest dość ospała, przed modem była ospała i lubiła szarpnąć, odziwo po modzie jest już tylko ospała do czego trochę się już przyzwyczaiłem.B4rtek pisze: ↑01.09.2022, 09:59Osobiście uważam że mod skrzyni jest potrzebny. Jest ospała i lubi szarpnąć.
-
- Member
- Posty: 66
- Rejestracja: 28.07.2019, 11:53
- Lokalizacja: Katowice
Re: Chip/Box tuning 2.0 TSI 190KM
Panowie można walczyć z ospałością DSG, tylko trzeba udać się do tunera który przerabiał temat i będzie w stanie odpowiednio przeedytować mapy skrzyni.
Akurat ostatnio miałem podniesioną moc i zrobiony program DSG.
Co prawda w Passacie 1.8TSI z siedmiobiegową DQ200 ale idea sterowania w obu skrzyniach (Passata i Arteona ze skrzynią DQ380) jest taka sama.
W pierwszej wersji programu miałem tylko podniesione minimalne obroty na poszczególnych biegach. Robiło to robotę ale tylko częściowo. Samochód był zrywny ale bardziej nerwowy przy powolnej jeździe i również głośniejszy. Spalanie w mieście wzrosło. Nie byłem w pełni zadowolony.
Przy drugiej wersji wróciliśy do fabrycznych obrotów, za to zwiększyliśmy czułość na redukcję biegu (na wciśnięcie gazu).
Z fabrycznym programem musiałem 'wdusić' pedał gazu nawet tak na 70% aby skrzynia łaskawie zredykowała, teraz mam takie ustawienia, że jak wciskam gaz a samochód już przestaje bardziej przyspieszać to od razu zmienia bieg na niższy.
I tak do 2tys obrotów mam ustawioną dużą czułość (aby szybko silnik wchodził na wyższe obroty) - tu wystarczy wcisnąć nawet tylko 1cm i już jest redukcja i podniesienie obrotów, od 2 do 3,5 tys mam ustawioną średnią czułość (zależało mi aby w codziennej jeździe utrzymywać silnik w zakresie maksymalnego momentu obrotowego, wtedy jeździ się najprzyjemniej).
Wyższe obroty również mam zmienione, po to aby umożliwić dalszą redukcję biegów gdy jest to potrzebne.
Generalnie samochód bardzo odżył po tych zmianach. Skrzynia już nie utrzymuje najniższych obrotów na siłę. Reakcja na dodanie gazu jest bardziej przewidywalna.
Tworzenie takiego programu polegało na tym, że tuner wgrał swoją wersję map, następnie mieliśmy wspólne jazdy testowe, po których były naniesione poprawki.
Dodatkowo po przejechaniu kilkuset km w codzinnym użytkowaniu spisałem swoje uwagi, wysłałem je do tunera a on je naniósł na mapy i wgrał je do szkyni.
Cały proces był dosyć pracochłonny.
Co jest dla mnie ciekawe i zastanawiające to to, że piszecie na tym forum że Arteon w tej konfiguracji (2.0TSI + DQ380) jest ospały. Jeździłem Passatem z dokładnie tym napędem i był on dla mnie rakieta. Nie było mowy o ospałości. Tutaj nagranie z tej jazdy: https://youtu.be/puZdtinD5NA
Ale wiem, że mogą być różne oprogramowania ponieważ właściciele Superbów również narzekają na ospałość.
Akurat ostatnio miałem podniesioną moc i zrobiony program DSG.
Co prawda w Passacie 1.8TSI z siedmiobiegową DQ200 ale idea sterowania w obu skrzyniach (Passata i Arteona ze skrzynią DQ380) jest taka sama.
W pierwszej wersji programu miałem tylko podniesione minimalne obroty na poszczególnych biegach. Robiło to robotę ale tylko częściowo. Samochód był zrywny ale bardziej nerwowy przy powolnej jeździe i również głośniejszy. Spalanie w mieście wzrosło. Nie byłem w pełni zadowolony.
Przy drugiej wersji wróciliśy do fabrycznych obrotów, za to zwiększyliśmy czułość na redukcję biegu (na wciśnięcie gazu).
Z fabrycznym programem musiałem 'wdusić' pedał gazu nawet tak na 70% aby skrzynia łaskawie zredykowała, teraz mam takie ustawienia, że jak wciskam gaz a samochód już przestaje bardziej przyspieszać to od razu zmienia bieg na niższy.
I tak do 2tys obrotów mam ustawioną dużą czułość (aby szybko silnik wchodził na wyższe obroty) - tu wystarczy wcisnąć nawet tylko 1cm i już jest redukcja i podniesienie obrotów, od 2 do 3,5 tys mam ustawioną średnią czułość (zależało mi aby w codziennej jeździe utrzymywać silnik w zakresie maksymalnego momentu obrotowego, wtedy jeździ się najprzyjemniej).
Wyższe obroty również mam zmienione, po to aby umożliwić dalszą redukcję biegów gdy jest to potrzebne.
Generalnie samochód bardzo odżył po tych zmianach. Skrzynia już nie utrzymuje najniższych obrotów na siłę. Reakcja na dodanie gazu jest bardziej przewidywalna.
Tworzenie takiego programu polegało na tym, że tuner wgrał swoją wersję map, następnie mieliśmy wspólne jazdy testowe, po których były naniesione poprawki.
Dodatkowo po przejechaniu kilkuset km w codzinnym użytkowaniu spisałem swoje uwagi, wysłałem je do tunera a on je naniósł na mapy i wgrał je do szkyni.
Cały proces był dosyć pracochłonny.
Co jest dla mnie ciekawe i zastanawiające to to, że piszecie na tym forum że Arteon w tej konfiguracji (2.0TSI + DQ380) jest ospały. Jeździłem Passatem z dokładnie tym napędem i był on dla mnie rakieta. Nie było mowy o ospałości. Tutaj nagranie z tej jazdy: https://youtu.be/puZdtinD5NA
Ale wiem, że mogą być różne oprogramowania ponieważ właściciele Superbów również narzekają na ospałość.