Ściąganie w prawo przy hamowaniu po wymianie tarcz i klocków

Wojtek1906
Junior Member
Posty: 20
Rejestracja: 28.06.2023, 08:31

Re: Ściąganie w prawo przy hamowaniu po wymianie tarcz i klocków

Post autor: Wojtek1906 » 28.06.2023, 18:55

Odpowietrzylem przód.. W wężyku który zamontowałem na odpowietrznik nie było widać żadnych pęcherzyków powietrza w trakcie odpowietrzania wiec raczej ok. Czy to może mieć znaczenie ze nie ruszałem tylu?

mariusz123a
Member
Posty: 243
Rejestracja: 27.09.2019, 21:28

Re: Ściąganie w prawo przy hamowaniu po wymianie tarcz i klocków

Post autor: mariusz123a » 28.06.2023, 21:31

Po co przy wymianie klocków odpowietrzać układ? Teraz po sprawdzeniu różnicy siły hamowania to wygląda jakby układ był zapowietrzony. Probowalbym pewnie na Twoim miejscu odpowietrzyc tą strone ktora gorzej hamuje. Tyłu nie ruszaj on nie ma wpływu na ściąganie.

Zbigniewa
Senior Member
Posty: 330
Rejestracja: 16.09.2020, 16:01
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ściąganie w prawo przy hamowaniu po wymianie tarcz i klocków

Post autor: Zbigniewa » 28.06.2023, 21:59

Kameleon7 pisze:
28.06.2023, 17:22
Na moje jak jest 33% różnicy to myśle że jest odpowiedź. Pytanie czemu tak jest? Sam wymieniałeś hamulce?
Z docieraniem to sie zgadza. Trzeba przejechać ileś tam kilometrów aby to sie ułożyło.
Zgadzam się z powyższym, lecz niewykluczone, że nakłada się na to brak geometrii przedniego zawieszenia. Najechałeś na większą dziurę lub podjeżdżałeś jedną stroną auta na krawężnik? Sprawdzenie geometrii i regulację wykonasz w każdym warsztacie za niewielką opłatą. Często bywa tak, że jedna niesprawność maskuje inną.
Ostatnio zmieniony 29.06.2023, 20:32 przez Zbigniewa, łącznie zmieniany 1 raz.
Ave Arteon
Obyś Żył Wiecznie!

Pozdrawiam.
MY 2021 R-Line TSI 190 kM

Wojtek1906
Junior Member
Posty: 20
Rejestracja: 28.06.2023, 08:31

Re: Ściąganie w prawo przy hamowaniu po wymianie tarcz i klocków

Post autor: Wojtek1906 » 29.06.2023, 07:04

Teraz się zorientowałem ze nie napisałem o geometrii w moim pierwszym poście, na stacji diagnostycznej ustawili mi zbieżność i geometrie.

Kameleon7
Member
Posty: 72
Rejestracja: 08.04.2023, 19:32

Re: Ściąganie w prawo przy hamowaniu po wymianie tarcz i klocków

Post autor: Kameleon7 » 29.06.2023, 08:45

Nie jest to potrzebne bo dlaczego układ miał by sie zapowietrzyć?

Wojtek1906
Junior Member
Posty: 20
Rejestracja: 28.06.2023, 08:31

Re: Ściąganie w prawo przy hamowaniu po wymianie tarcz i klocków

Post autor: Wojtek1906 » 29.06.2023, 09:22

Odpowietrzanie zrobiłem po wymianie jak się zorientowałem ze ściąga nie robiłem tego przy samej wymianie hamulców. Po prostu jak zauważyłem ze ściąga na prawo to pomyślałem ze warto to sprawdzić, tak jak napisałem nie było żadnych pęcherzyków powietrza wiec układ nie jest zapowietrzony.

Awatar użytkownika
Osfald
Senior Member
Posty: 581
Rejestracja: 02.05.2019, 21:40
Lokalizacja: JAGUAR XJL 3.0V6 SUPERCHARGED

Re: Ściąganie w prawo przy hamowaniu po wymianie tarcz i klocków

Post autor: Osfald » 29.06.2023, 09:44

Przy wymianie tylnych klocków jest procedura cofania tłoczka (elektrycznie). Natomiast z przodu wymiana jest typowa, ciężko coś spierdzielić. Jeśli nie uszkodziłeś tłoczka podczas cofania to nie powinno być problemów z nierównomiernym hamowaniem. Ewentualnie klocek stanął jakimś cudem ukośnie. Reszta problemów to raczej po stronie hydrauliki.
W wielu samochodach odpowietrzanie robi się z odpowiednią obsługa (od strony komputera) pompy ABS. Inaczej nie da się tego zrobić poprawnie. Nie wiem jak jest w VW. Tylko po co odpowietrzać po wymianie... no chyba, że tak jak piszesz - zrobiłeś to bo nie wiedziałeś co się stało.
Ostatnio zmieniony 29.06.2023, 10:19 przez Osfald, łącznie zmieniany 1 raz.
Arteon 2.0 TSI i cztery dwudziestki nadal pracują w firmie. Sobie sprawiłem 3L kota V6 z kompresorem :D

Wojtek1906
Junior Member
Posty: 20
Rejestracja: 28.06.2023, 08:31

Re: Ściąganie w prawo przy hamowaniu po wymianie tarcz i klocków

Post autor: Wojtek1906 » 29.06.2023, 10:08

Osfald pisze:
29.06.2023, 09:44
Przy wymianie tylnych klocków jest procedura cofania tłoczka (elektrycznie). Natomiast z przodu wymiana jest typowa, ciężko coś spierdzielić. Jeśli nie uszkodziłeś tłoczka podczas cofania to nie powinno być problemów z nierównomiernym hamowaniem. Ewentualnie klocek stanął jakimś cudem ukośnie. Reszta problemów to raczej po stronie hydrauliki.
W wielu samochodach odpowietrzanie robi się z odpowiednią obsługa (od strony komputera) pompy ABS. Inaczej nie da się tego zrobić poprawnie. Nie wiem jak jest w VW. Tylko po odpowietrzać po wymianie... no chyba, że tak jak piszesz - zrobiłeś to bo nie wiedziałeś co się stało.
Zrobiłem odpowietrzenie na następny dzień, zasugerował mi kolega żeby to zrobić po tym jak po wymianie ściągało auto. Wiesz nie jestem jakimś fachowcem, w przypadku jakiś problemów z autem oddaje je do mechanika, wymiana hamulców i takie podstawowe rzeczy robię sam.. i nigdy nie miałem jeszcze takiej sytuacji żeby po wymianie tarcz i klocków ściągało mi auto.. chyba rozbiorę to jeszcze raz i sprawdzę czy aby nie ma niczego podejrzanego.. jak dalej będzie to samo to chyba będę musiał się poddać i zawieźć do mechanika, ale trochę bedzie szkoda mojej roboty.
Na co szczególnie zwrocic uwagę jak będę miał to rozebrane?

Awatar użytkownika
Osfald
Senior Member
Posty: 581
Rejestracja: 02.05.2019, 21:40
Lokalizacja: JAGUAR XJL 3.0V6 SUPERCHARGED

Re: Ściąganie w prawo przy hamowaniu po wymianie tarcz i klocków

Post autor: Osfald » 29.06.2023, 10:23

Sprawdź czy kolumienki pracują płynnie (czy cały zacisk na nich bezproblemowo pływa), czy powierzchnie prowadzące klocek są czyste, czy klocki stoją prosto, czy tłoczek nie jest zukosowany. Kolejny krok to poprawne odpowietrzenie, a dalej to już pompa ABS. Oczywiście płyn w układzie masz zakładam :)

PS
W sieci z reguły jest pełno poradników w formie filmów i zdjęć jak taką wymianę przeprowadzić dobrze w danym modelu samochodu.
Możesz popatrzeć na zbliżone rocznikowo passaty czy tiguany czy inne skody... np to mi wpadło w oko: https://www.youtube.com/watch?v=j7L5EipjAF4
Arteon 2.0 TSI i cztery dwudziestki nadal pracują w firmie. Sobie sprawiłem 3L kota V6 z kompresorem :D

Wojtek1906
Junior Member
Posty: 20
Rejestracja: 28.06.2023, 08:31

Re: Ściąganie w prawo przy hamowaniu po wymianie tarcz i klocków

Post autor: Wojtek1906 » 29.06.2023, 11:20

Dziękuje bardzo za rady i link dziś po pracy to rozbiorę, posprawdzam to co zasugerowałeś. ;) ..
Zacznę od sprawdzenia ilości płynu :D

ODPOWIEDZ