Sprawy olejowe
Re: Sprawy olejowe
Nie no poproszę o jakieś profesjonalne źródło..
VW też wmawia, że olej zmienia się co 30 kkm.
Wszystko w imię zaspokojenia zarządzających flotami i ich kosztów całkowitych.
Przy tych super bezstratnych pierścieniach co nie wywołują żadnych oporów.
A ten olej co się spali i zasyfi to co ponownie trafi na ścianki cylindra to nie problem..
Obecne silniki są wykonane z dużo większą dokładnością. Ok. Z tym nawet nie polemizuję.
Ale też wiem jakie były temperatury oleju przed i po zmianie.
110 vs. 103-105. Samo to powoduje że olej wstępny szybciej się degraduje.
Poza tym pływa w nim błoto z wszystkich elementów ciernych silnika.
Nie opiłki wielkości uciętego paznokcia a błotko, takie od polerowania. Wątpię aby filtr to wyłapał.
I zamiast oleju nasz silnik smaruje deko przegrzany olej i błotko stalowo coś tam..
Mógłbym podać link, którego nie mam i nie znam, ale to podstawy mechaniki..
VW też wmawia, że olej zmienia się co 30 kkm.
Wszystko w imię zaspokojenia zarządzających flotami i ich kosztów całkowitych.
Przy tych super bezstratnych pierścieniach co nie wywołują żadnych oporów.
A ten olej co się spali i zasyfi to co ponownie trafi na ścianki cylindra to nie problem..
Obecne silniki są wykonane z dużo większą dokładnością. Ok. Z tym nawet nie polemizuję.
Ale też wiem jakie były temperatury oleju przed i po zmianie.
110 vs. 103-105. Samo to powoduje że olej wstępny szybciej się degraduje.
Poza tym pływa w nim błoto z wszystkich elementów ciernych silnika.
Nie opiłki wielkości uciętego paznokcia a błotko, takie od polerowania. Wątpię aby filtr to wyłapał.
I zamiast oleju nasz silnik smaruje deko przegrzany olej i błotko stalowo coś tam..
Mógłbym podać link, którego nie mam i nie znam, ale to podstawy mechaniki..
Arteon 2.0 TSI 280 KM Silver Pyrit
Re: Sprawy olejowe
Czesc,
Podbijam temat w kwestii oleju do 2.0 tsi 190KM bo mam dylemat. Norma VW 508.00 i 0w20-chcialbym zmienic olej na Millers ale jesli dobrze czytam to 0 ze olej jest do -40 stopni, a 20 do +15? Wydaje mi sie ze zle to odczytuje to raz. Dwa kazdy inny olej 0w20 spelniajace ta norme ma komentarz, ze spelnia wymogi VW niskiego wspolczynnika HTHS 2,6-2,9 mPas-tu juz zupelnie glupieje...
Mam na oku Millers nanodrive NT CFS 5w40 (zeby pracowal w szerokim zakresie temeperatur i nie zrywal filmu olejowego) ale za chiny nie wiem czy moge go wlac do tego silnika.
Podpowiecie cos? Jakie oleje stosujecie w swoich tsi?
Podbijam temat w kwestii oleju do 2.0 tsi 190KM bo mam dylemat. Norma VW 508.00 i 0w20-chcialbym zmienic olej na Millers ale jesli dobrze czytam to 0 ze olej jest do -40 stopni, a 20 do +15? Wydaje mi sie ze zle to odczytuje to raz. Dwa kazdy inny olej 0w20 spelniajace ta norme ma komentarz, ze spelnia wymogi VW niskiego wspolczynnika HTHS 2,6-2,9 mPas-tu juz zupelnie glupieje...
Mam na oku Millers nanodrive NT CFS 5w40 (zeby pracowal w szerokim zakresie temeperatur i nie zrywal filmu olejowego) ale za chiny nie wiem czy moge go wlac do tego silnika.
Podpowiecie cos? Jakie oleje stosujecie w swoich tsi?
eRlinia 2.0 teesi + blisko 600 Nm w ośce
Re: Sprawy olejowe
A może Liqui Moli Top Tec 4200. Spełnia normy VW 504 i 507.00 5 w30???
Re: Sprawy olejowe
Do benzyny MILLERS OILS EE LONGLIFE 5W30 504/507.00 LL-04 spełnia normy VW, w rozsadnej cenie do kupienia
Arteon R-line 190 TSI PureWhite
Re: Sprawy olejowe
Dzieki za info. Sek w tym, ze wiekszosc spelnia stare normy VW tj. 504.00 i 507.00. W Artku jest 508.00 dla benzyny i 509.00 dla diesla.
Wychodzi na to ze szykuje sie powrot Millersa 5w30.
Wychodzi na to ze szykuje sie powrot Millersa 5w30.
eRlinia 2.0 teesi + blisko 600 Nm w ośce
Re: Sprawy olejowe
Motul wg swojej strony do 2.0 tsi dedykuje 0w20
- Blazio1946
- Posting Freak
- Posty: 1095
- Rejestracja: 14.09.2017, 15:53
Re: Sprawy olejowe
Stare normy, nowe normy... wleją każdy jaki przywieziesz zgodny z normą 504.00/507.00 lub 508.00/509.00
Każdy z użytkowników ma swój "ulubiony " i go leje, poleca innym.
Mam motul 8100 x-clean 5W30 i jest spoko, nie dolewam między wymianami, temp oleju niższa niż na fabrycznym.
Każdy z użytkowników ma swój "ulubiony " i go leje, poleca innym.
Mam motul 8100 x-clean 5W30 i jest spoko, nie dolewam między wymianami, temp oleju niższa niż na fabrycznym.
Re: Sprawy olejowe
Ciekawe te normy, kiedyś lało się albo syntetyk albo półsyntetyk o mineralnym nie wspomnę i samochody jeździły, ba i robiły po 1 mln kilometrow np w124.
Teraz normy, cuda i bóle głowy. Ciekawe czy jak mamy gwarancje i coś się stanie z silnikiem to olej jedzie do laboratorium i robią jakieś analizy czy coś.
Wg mnie musi być zdrowy rozsądek, wymiana co określony czas i będzie dobrze.
Teraz normy, cuda i bóle głowy. Ciekawe czy jak mamy gwarancje i coś się stanie z silnikiem to olej jedzie do laboratorium i robią jakieś analizy czy coś.
Wg mnie musi być zdrowy rozsądek, wymiana co określony czas i będzie dobrze.
Re: Sprawy olejowe
Panowie naprawdę szkoda czasu na te wielkie dywagacje.
Wymieniajcie olej co 15tys. Km na markowy 5w30 i będzie ok. Przynajmniej do 250tys.
Najgorzej dla silnika robi stary filtr i olej. Reszta to już kombinacje jakby były jakieś ultra trudne warunki użytkowania.
Wymieniajcie olej co 15tys. Km na markowy 5w30 i będzie ok. Przynajmniej do 250tys.
Najgorzej dla silnika robi stary filtr i olej. Reszta to już kombinacje jakby były jakieś ultra trudne warunki użytkowania.