Sprawy olejowe
Re: Sprawy olejowe
a jakie parametry a spelniac olej do Arteona 2,0 Tsi 190KM?
Re: Sprawy olejowe
Bierz 0w30, ja mam Ravenola, na moje subiektywne oko silnik inaczej chodzi nawet niż na tym śmietniku Castrola.
Zużycie zerowe w zasadzie mimo zapierdalania. Temperatury oleju dopiero przy jeździe torowej wchodzą do 118-120.
A normalnie ciężko przekroczyć 105.
Zużycie zerowe w zasadzie mimo zapierdalania. Temperatury oleju dopiero przy jeździe torowej wchodzą do 118-120.
A normalnie ciężko przekroczyć 105.
Arteon 2.0 TSI 280 KM Silver Pyrit
-
- Member
- Posty: 108
- Rejestracja: 27.01.2019, 18:48
Re: Sprawy olejowe
Ja w 2.0 190km TSI mam lany Millers 5w30 EE i wymiana co 10tys
Re: Sprawy olejowe
Latalem na nim w dieslu w BMW i bylem w szoku (i majster tez) jak czyste byly graty z silnika przy wymianie rozrzadu-dobra oliwa (wymiana max co 15 tys). Dlatego tez bedzie niebieski Millers 0W20 co 15 tys. km i tyle.
A jak chcecie poczytac prawdziwe eleboraty na tematy olejowe to polecam forum subaru sti... tam to niektorzy chyba juz doktoraty koncza
eRlinia 2.0 teesi + blisko 600 Nm w ośce
Re: Sprawy olejowe
Jestem świeżo po wymianie poza interwałem.
Zawiozłem 6l oleju (4+1+1), weszło wszystko, jest obecnie pod max.
Trochę mnie to zdziwiło, instrukcja podaje 5,7l...
2.0 TSI 190KM
Ps. Komputer sam się nie resetuje, wskazanie wymiany mam zbliżone do tego jakie było.
Zawiozłem 6l oleju (4+1+1), weszło wszystko, jest obecnie pod max.
Trochę mnie to zdziwiło, instrukcja podaje 5,7l...
2.0 TSI 190KM
Ps. Komputer sam się nie resetuje, wskazanie wymiany mam zbliżone do tego jakie było.
Arteon Elegance 2.0 TSI 190KM 2018
Re: Sprawy olejowe
Jaki olej?
Re: Sprawy olejowe
Popularności tą odpowiedzią nie zdobędę.
CASTROL EDGE PROFESSIONAL 5W30 LONGLIFE III
Fabryczny olej nigdy nie przekroczył mi 110 stopni więc na wymianę zostałem przy castrolu.
A na kolejną wymianę jeszcze się przemyśli.
Arteon Elegance 2.0 TSI 190KM 2018
Re: Sprawy olejowe
Mam takie same odczucia jak na razie temp. ok na Castrolu ale mam wrażenie, że silnik trochę gorzej pracuje przy rozruchu, więc się okaże przy następnej wymianie, czy nie wskoczy Millers lub Motul. Interwał serwisowy w oleju zmienił mi się po przejechaniu ok.2tyś. km i obecnie 18k do wymiany, więc temat wymian co 15k olewam, bo auto samo chce wymianę max. przy 20k i pewnie przy mojej nodze okaże się że będzie w okolicach 18k. Jedno jest pewne oryginał zalany w fabryce to inna bajka niż nawet butle w ASO, a co dopiero beczka.
Re: Sprawy olejowe
Możesz rozwinąć? Że niby lepiej chodzi na fabrycznym? Może zalany w fabryce to 508 0w20 a Ty wlałeś 504 5w30?
Ja jestem ciągle w rozterce co nalać W moim ASO w ramach pakietu przeglądów leją 504, bo zwyczajnie jest tańszy, ale niby zalecają 508
Re: Sprawy olejowe
Czemu masz dylemat? Przecież oba to pełne syntetyki, tylko różne wartości temperatury pracy . Na nasze warunki jest dobry 5w30. Ja bym odpuścił sobie ten 0w20 i poszukał dobrej oliwy z wartością wyższą na cieplejsze dni.
Arteon Elegance 2.0 TSI 190 ps