Czy 250 jest gorsze od zamulania 90 z obrotami poniżej progu doładowania turbiny? No ciekawe co jest lepsze dla panewek. Śmiem polemizować. Jeżeli olej nie przekracza 110'C to są normalne warunki pracy silnika spalinowego. Między maksymalnym momentem a mocą.
Start stop to szajs który wymyślono na potrzeby testów spalin na krótkim odcinku. Nie ma żadnego pozytywnego zadania dla klienta. Ma pomóc spełnić normy i nic więcej. A wpisują to jako gift i wartość dodana. Zapewne jest także winien tego że obecne silniki są nie na 500 kkm a 150-200 kkm. Także to gift na producenta a nie klienta.
Opóźnienie związane z włączaniem się do ruchu jest ściśle powiązane z systemem start stop. W poprzednim samochodzie miałem dużo szybszą skrzynię AT w takich sytuacjach a i tam start stop swoje robił. Tu jest tak samo. Dla mnie to zagrażające życiu (2-3 razy wjechałem na metr przed jadące samochody) dlatego poszło out i mam święty spokój. Jestem ciekawy zużycia oleju przy przebiegu 100kkm dla silnika z działającym start stop i z wyłączonym.
![Smile :)](./images/smilies/smile.png)