Koła 20 czy 19?
Re: Koła 20 czy 19?
Również mam DCC i Rosario 20 cali. Potwierdzam spostrzeżenia kolegów powyżej. Trzeba tylko monitorować drogę i uważać na większe dziury.
Re: Koła 20 czy 19?
Mam pytanie:
Po co używać trybu sport na autostradzie?
Uważam, iż tryb normal jest tam idealny (prędkości do 160 km/h). Trybu sport używam na wąskich krętych drogach poza terenem zabudowanym.
Mam 190TSI z DCC i 19" felgi lato, 18" zima.
Po co używać trybu sport na autostradzie?
Uważam, iż tryb normal jest tam idealny (prędkości do 160 km/h). Trybu sport używam na wąskich krętych drogach poza terenem zabudowanym.
Mam 190TSI z DCC i 19" felgi lato, 18" zima.
Re: Koła 20 czy 19?
Nie wiem po co używać sport na autostradzie
Również mam podobne odczucia (przy czym trybu sport używam też czasem w mieście - bez szaleństwa ale, tylko po to by samochód był bardziej żwawy i nie mulił na D5 przy prędkości 45km/h
Również mam podobne odczucia (przy czym trybu sport używam też czasem w mieście - bez szaleństwa ale, tylko po to by samochód był bardziej żwawy i nie mulił na D5 przy prędkości 45km/h
Re: Koła 20 czy 19?
Generalnie przy wyższych prędkościach, w trybie sport, auto zbytnio podskakuje na lekkich nierównościach co stwarza wrażenie mniejszej pewności prowadzenia i przyczepności na drodze. Normal lepiej wybiera te nierówności.
Nie jestem w 100% pewny jak mają odczucia do faktycznego zachowania auta, ale moim zdaniem przy zbyt twardym zawieszeniu, może nastąpić utrata kontaktu z nawierzchnią i możliwy poślizg.
Nie jestem w 100% pewny jak mają odczucia do faktycznego zachowania auta, ale moim zdaniem przy zbyt twardym zawieszeniu, może nastąpić utrata kontaktu z nawierzchnią i możliwy poślizg.
Re: Koła 20 czy 19?
Pewnie dlatego w rajdach czy F1 zawieszenia są sztywno zestrojonebogol pisze: ↑02.04.2019, 13:54Generalnie przy wyższych prędkościach, w trybie sport, auto zbytnio podskakuje na lekkich nierównościach co stwarza wrażenie mniejszej pewności prowadzenia i przyczepności na drodze. Normal lepiej wybiera te nierówności.
Nie jestem w 100% pewny jak mają odczucia do faktycznego zachowania auta, ale moim zdaniem przy zbyt twardym zawieszeniu, może nastąpić utrata kontaktu z nawierzchnią i możliwy poślizg.
Chyba logiczne, że jak zawieszenie sztywniejsze to:
Nie wynosi auta na łukach, jest większe czucie samochodu. A na autostradach przy większych prędkościach mniejsze bujanie. Owszem może i nie jest to najbardziej komfortowe ale dużo szybciej poczuje się , że z autem dzieje się coś niedobrego przy wyższej prędkości na twardszym zawieszeniu niż w bujanym fotelu. Z fotela łatwo wypaść
Re: Koła 20 czy 19?
Kolego Pietras oczywiście nie masz racji W pierwszym odcinku „Wszystko co chcielibyście wiedzieć o samochodach” Kuchar pokazuje jak po nierównościach jeździ auto z zaspawanym na sztywno zawieszeniem.
Twarde zawieszenie radzi sobie dobrze w zakrętach, ale na odpowiednio dużych nierównościach będzie tracić kontakt z podłożem. Przy czym nie mam DCC więc nie wiem jakich dziur potrzeba żeby stracić kontakt z podłożem na Sport
Twarde zawieszenie radzi sobie dobrze w zakrętach, ale na odpowiednio dużych nierównościach będzie tracić kontakt z podłożem. Przy czym nie mam DCC więc nie wiem jakich dziur potrzeba żeby stracić kontakt z podłożem na Sport
Re: Koła 20 czy 19?
Kolego Salvatore oczywiście nie zapoznałeś się z wątkiem. Nie wiem jakie autostrady są u Ciebie bo o takie drogi było pytanie, ale u mnie nie ma takich nierówności żeby sztywno zestrojone zawieszenie bylo przeszkodą, wręcz przeciwnie.Salvatore pisze: ↑02.04.2019, 23:40Kolego Pietras oczywiście nie masz racji W pierwszym odcinku „Wszystko co chcielibyście wiedzieć o samochodach” Kuchar pokazuje jak po nierównościach jeździ auto z zaspawanym na sztywno zawieszeniem.
Twarde zawieszenie radzi sobie dobrze w zakrętach, ale na odpowiednio dużych nierównościach będzie tracić kontakt z podłożem. Przy czym nie mam DCC więc nie wiem jakich dziur potrzeba żeby stracić kontakt z podłożem na Sport
Byłeś, oglądałeś, jechałeś kiedyś jakikolwiek rajd po twardej nawierzchni?
Idąc dalej chyba nazwa ustawień „sport” w Menu określa w pewnym stopniu charakter jazdy.
Re: Koła 20 czy 19?
Dzięki bogol.
-
- Junior Member
- Posty: 44
- Rejestracja: 22.12.2018, 21:58
Re: Koła 20 czy 19?
Po 2.5 tys km jazdy na R20 z DCC jestem w miarę zadowolony, przesiadlem sie z C5 z hydrozawieszeniem które pięknie i wspaniale pochlanialo nierówności i inne takie, wiec mam porownanie.
Więc polecam.
Więc polecam.
R-Line 2.0 TDi 4x4
Re: Koła 20 czy 19?
To Ciebie widziałem dziś na shellu na skrzyżowaniu Powstańców z Krzycką?