Ale prestiżowy Arteon już mniej zabawnie prawda ?
Arteon ocena po pierwszym roku eksploatacji
Re: Arteon ocena po pierwszym roku eksploatacji
Myślę, że równie zabawne jak prestiżowy Passat, Golf czy Touareg.
Prestiżowa to jest Sklasa czy Ferrari. A reszta to zwykłe dupowozy. Nic więcej.
Prestiżowa to jest Sklasa czy Ferrari. A reszta to zwykłe dupowozy. Nic więcej.
Arteon 2.0 TSI 280 KM Silver Pyrit
- Blazio1946
- Posting Freak
- Posty: 1095
- Rejestracja: 14.09.2017, 15:53
Re: Arteon ocena po pierwszym roku eksploatacji
VW arteon to żaden prestiż po prostu ładny samochód.
Już raz koncern próbował być exclusiv z phaetonen i nie poszło.
Wbić się do segmentu premium w Europie raczej nie możliwe.
Już raz koncern próbował być exclusiv z phaetonen i nie poszło.
Wbić się do segmentu premium w Europie raczej nie możliwe.
Re: Arteon ocena po pierwszym roku eksploatacji
No i nazwa marki w tłumaczeniu mówi sama za siebie.
Arteon Elegance 2.0 TSI 190 ps
Re: Arteon ocena po pierwszym roku eksploatacji
Audi się udało ale oni na to pracowali od lat 80 tychBlazio1946 pisze: ↑12.04.2019, 14:17VW arteon to żaden prestiż po prostu ładny samochód.
Już raz koncern próbował być exclusiv z phaetonen i nie poszło.
Wbić się do segmentu premium w Europie raczej nie możliwe.
Przypominam ze to tez była marka aut pospolitych i nijak się miała do BMW i merca
Re: Arteon ocena po pierwszym roku eksploatacji
Autem jeżdżę od 17 miesięcy, przebieg 60 tyś km. Wybrałem wersję z silnikiem BiTDI 240, full opcja
Zacznę od wad
- Hamulce nie nadające się do kilku gwałtownych hamowań pod rząd z większej prędkości - wyginają się i biją
- Niedopracowana skrzynia biegów, tryb manualny całkowicie bez sensu. Auto i tak samo redukuje biegi oraz zwiększa na wyższe.
- Po mimo wyboru trybu pracy skrzyni biegów sport lub eco i tak zawsze auto po odpaleniu jest w trybie normal pomimo iż zapamiętał ustawienia sport lub eco.
- Kiepski system dynaudio.
- Lusterko pasażera nie zawsze obniża się podczas cofania.
- Fotel kierowcy nie zawsze dobrze ustawia się podczas wsiadania w opcji komfortowe wsiadanie
- Należy sprawdzać po zamknięciu auta i dezaktywacji keyless czy auto jest zamknięte gdyż kilka razy złożył lusterka ale drzwi nie zamknął
- Podczas jazdy gdy silnik jest zimny brzęczy jakaś blacha? Serwis nie potrafi tego zlokalizować. Ale za to trafiłem egzemplarz bez problematycznego gwizdania z lusterek
W tym czasie popsuło się:
- Ekran Discovery Pro, 2 paski ale serwis to wymienił bez problemu
Pozytywne cechy
- Auto jest komfortowe na długie trasy
- Wygłuszenie jest całkiem dobre ( mam opcję z dodatkowym wygłuszeniem )
- Silnik nie jest może tak dynamiczny jak TFSI 280 ale wystarcza
- Ogólnie bezawaryjne
- Spalanie należy przyjąć 8-9 litrów ( dynamiczna jazda )
- Wygodne siedzenie kierowcy
Zacznę od wad
- Hamulce nie nadające się do kilku gwałtownych hamowań pod rząd z większej prędkości - wyginają się i biją
- Niedopracowana skrzynia biegów, tryb manualny całkowicie bez sensu. Auto i tak samo redukuje biegi oraz zwiększa na wyższe.
- Po mimo wyboru trybu pracy skrzyni biegów sport lub eco i tak zawsze auto po odpaleniu jest w trybie normal pomimo iż zapamiętał ustawienia sport lub eco.
- Kiepski system dynaudio.
- Lusterko pasażera nie zawsze obniża się podczas cofania.
- Fotel kierowcy nie zawsze dobrze ustawia się podczas wsiadania w opcji komfortowe wsiadanie
- Należy sprawdzać po zamknięciu auta i dezaktywacji keyless czy auto jest zamknięte gdyż kilka razy złożył lusterka ale drzwi nie zamknął
- Podczas jazdy gdy silnik jest zimny brzęczy jakaś blacha? Serwis nie potrafi tego zlokalizować. Ale za to trafiłem egzemplarz bez problematycznego gwizdania z lusterek
W tym czasie popsuło się:
- Ekran Discovery Pro, 2 paski ale serwis to wymienił bez problemu
Pozytywne cechy
- Auto jest komfortowe na długie trasy
- Wygłuszenie jest całkiem dobre ( mam opcję z dodatkowym wygłuszeniem )
- Silnik nie jest może tak dynamiczny jak TFSI 280 ale wystarcza
- Ogólnie bezawaryjne
- Spalanie należy przyjąć 8-9 litrów ( dynamiczna jazda )
- Wygodne siedzenie kierowcy
Re: Arteon ocena po pierwszym roku eksploatacji
Czy zawsze wtedy masz przełącznik w pozycji "R"? Zakładam, że tak, ale wolę się zapytać
Arteon Elegance 2.0 TSI 190KM (MY2018)
Re: Arteon ocena po pierwszym roku eksploatacji
Nie interesuje mnie ocena prestiżu w kontekście subiektywnej oceny tej czy innej pojedynczej osoby. To pojęcie które trzeba rozpatrywać w możliwie szerokim kontekście. Najlepiej ogólnospołecznym.
Inaczej mówiąc to nieistotne, że Rkarcz uważa, iż prestiżowa jest Sklasa lub Ferrari bo równie dobrze znajdzie się ktoś kto uważa, że Sklasa to "dupowóz" a prestiż może zapewnić jedynie Rolls albo Bugatti.
A jeśli już będziemy oceniać prestiż Arteona przez pryzmat opinii społecznej w polsce to bez badań a tylko intuicyjnie łatwo można stwierdzić, że to auto pod względem prestiżu bije na głowę jakąkolwiek Skodę, Golfa czy Passata.
Inna sprawa, że budowanie prestiżu osobistego przy pomocy jakiegokolwiek auta w obliczu ogólnego wzrostu zamożności społeczeństwa jest mocno przereklamowane.
-
- Senior Member
- Posty: 621
- Rejestracja: 22.12.2017, 21:50
Re: Arteon ocena po pierwszym roku eksploatacji
Noetra- wszystko zgoda , auto piekne jednak nie zmienisz przyzwyczajenia ze volkswagen to volks wagen ktory stawia wysoko poprzeczkę dla klasy sredniej.
Premium nie jest i sporo do premium brakuje.
Premium nie jest i sporo do premium brakuje.
Re: Arteon ocena po pierwszym roku eksploatacji
Jak zawsze wszystko zależy od punktu siedzenia... Jak VW pisze o Arteonie w mediach to jest to klasa premium… jak rozmawiałem o wadach zeszli do klasy średniej a i tak na końcu ja czuję się jak w klasie High Premium...