Awaria DSG
Re: Awaria DSG
Takie głośne włączanie biegu "D" najczęściej występuje gdy samochód stoi na pochyłym terenie...
Zwróćcie na to uwagę bo może to nie awaria tylko należy inaczej parkować...
Zwróćcie na to uwagę bo może to nie awaria tylko należy inaczej parkować...
Re: Awaria DSG
U mnie od nowości występuje stuk na P, nie za każdym razem ale jest wku, mam zamiar zajechać do serwisu ale za czem ciężko. Przebieg 3800km 2.0 TDI 4Motion
Re: Awaria DSG
Tak jak kolega pisze.
Ja użytkuję automaty od niepamiętnych czasów. Zawsze, ale to zawsze używam hamulca ręcznego - analog i elektryk. Nigdy nie zdarzyło mi się aby np. zimą hamulec przymarzł. Ale zawsze przed postojem najpierw robię N, puszczam lekko hamulec nożny," zaciągam" ręczno-elektryczny i wtedy daję P. Nie ważne czy stoję na górce, płaskim czy garażu.
Arteon Elegance 2.0 TSI 190 ps
-
- Senior Member
- Posty: 621
- Rejestracja: 22.12.2017, 21:50
Re: Awaria DSG
A ja zawsze wrzucam P i hamulec (autohold )sam sie zaciaga. Zawsze korzystam z autohold. Tylko na powaznych wzniesieniach zaciagam reczny zanim puszcze hamulec noga. Zmiana za kazdym razem na N to duzy dyskomfort.
Re: Awaria DSG
Może i dyskomfort. Ale przestawiając, zawsze masz po drodze N.
Arteon Elegance 2.0 TSI 190 ps
Re: Awaria DSG
Mstrzele,
mam go od 6 miesięcy. Silnik 1,5 Tsi (jedyna benzyna do kupienia pod koniec 2018) i wydaje mi się, że na początku tego nie było (chociaz mogłem nie zwrócić na to uwagi).
Fakt natomiast jest taki, że te słyszalne (oczywiście tylko na postoju) przerzucanie pozycji w skrzyni (pomiędzy Parkingiem a pozycją D lub R) trochę jest irytujące. Spróbuję tak robić jak napisał Jerzy (z hamulcem postojowym i włączaniem N przed Parkingiem i zobaczę czy to coś pomoże.
mam go od 6 miesięcy. Silnik 1,5 Tsi (jedyna benzyna do kupienia pod koniec 2018) i wydaje mi się, że na początku tego nie było (chociaz mogłem nie zwrócić na to uwagi).
Fakt natomiast jest taki, że te słyszalne (oczywiście tylko na postoju) przerzucanie pozycji w skrzyni (pomiędzy Parkingiem a pozycją D lub R) trochę jest irytujące. Spróbuję tak robić jak napisał Jerzy (z hamulcem postojowym i włączaniem N przed Parkingiem i zobaczę czy to coś pomoże.
Re: Awaria DSG
Zwróć uwagę na to żeby po włączeniu P podczas zatrzymania samochodu trzymać hamulec do czasu włączenia hamulca ręcznego...
Po włączeniu P skrzynia nie jest zamknięta na sztywno i jeżeli samochód się przesunie i zacznie "napierać" na granicę blokady włączenie biegu później będzie skutkowało "strzałem" i dziwnym dźwiękiem ze skrzyni...
Po włączeniu P skrzynia nie jest zamknięta na sztywno i jeżeli samochód się przesunie i zacznie "napierać" na granicę blokady włączenie biegu później będzie skutkowało "strzałem" i dziwnym dźwiękiem ze skrzyni...
Re: Awaria DSG
Wszędzie oprócz własnego garażu (mam idealnie płasko) włączam hamulec postojowy zanim puszczę nożny i nie kojarzę strzałów ze skrzyni.
-
- Senior Member
- Posty: 621
- Rejestracja: 22.12.2017, 21:50
Re: Awaria DSG
Nie rozumiem po co na plaskim i malym wzniesieniu kombinowac i utrudniac zycie. To jest dyskomfort ppdobny do: czekam ma postoju az silnim osiągnie temperature, nie zaciagam recznego w zimie, nie domykam szyb na mrozie itd. Parkuje, daje P trzymajac nogą hamulec, gasze. Na b duzych wzniesieniach kombinuje z N pptem reczny, potem puszczam nozny i dopiero P - ale to duuuuze górki.