Awaria DSG
Re: Awaria DSG
Generalnie chodzi o to by koledze pomóc zweryfikować czy to awaria czy coś innego... Po weryfikacji sposobu używania DSG kolega musi sam ocenić...
Re: Awaria DSG
Ja zawsze trzymając hamulec wrzucam P, potem ręczny, potem gaszę i nie zauważyłem niczego co tu opisujecie.Jacekpolok pisze: ↑29.05.2019, 11:35Nie rozumiem po co na plaskim i malym wzniesieniu kombinowac i utrudniac zycie. To jest dyskomfort ppdobny do: czekam ma postoju az silnim osiągnie temperature, nie zaciagam recznego w zimie, nie domykam szyb na mrozie itd. Parkuje, daje P trzymajac nogą hamulec, gasze. Na b duzych wzniesieniach kombinuje z N pptem reczny, potem puszczam nozny i dopiero P - ale to duuuuze górki.
Wg instrukcji zdaje się powinno się najpierw zaciągnąć ręczny a później na P, ale to chyba nie ma znaczenia dopóki trzymam hamulec tak czy inaczej.
-
- Senior Member
- Posty: 621
- Rejestracja: 22.12.2017, 21:50
Re: Awaria DSG
Salvatore jest roznica. Jezeli juz sie meczysz z zaciskaniem ręcznego manualnie to sens jest jak najpoerw reczny a potem P
Re: Awaria DSG
Jaka jest różnica jeśli cały czas, aż do zaciągnięcia ręcznego, trzymam nogą?
Pytam, bo chciałbym wiedzieć jeśli mam popracować nad zmianą nawyku
Pytam, bo chciałbym wiedzieć jeśli mam popracować nad zmianą nawyku
-
- Senior Member
- Posty: 621
- Rejestracja: 22.12.2017, 21:50
Re: Awaria DSG
Zebym odpowedzial - musze zapytac- korzystasz z autohold?
Re: Awaria DSG
Nie korzystam, lubię pełzanie.
-
- Senior Member
- Posty: 621
- Rejestracja: 22.12.2017, 21:50
Re: Awaria DSG
Ok. To znaczy ze bez hamulca noznego- reczny jest zwolniony do czasu wlaczenia P. Jezeli jest wieksze wzniesienie - trzymajac hamulec zaciagasz reczny, puszczasz hamulec i dajesz P. Tutaj chodzi o bezwladnosc pojazdu w momencie gdy trzymasz nożny- zacisniete sa klocki przod i tyl. Zrob test na duzym wzniesieniu- zatrzymaj pojazd i trzymajac nozny wrzuc N a nastepnie zaciqgnij reczny. Po zwolnieniu noznego- samochod troche sie stoczy. Ten maly ruch pojazdu przeniesie obciazenia na skrzynie biegow jezeli wlaczylbys wczesniej P i powoduje efekt tzw zblokowania przy kolejnej zmianie z P na dowolnie inny bieg.
Re: Awaria DSG
Bardzo dziękuję za wszystkie opinie i uwagi.
Stojąc na postoju i trzymając hamulec nożny auto stoi w miejscu i bawiąc się przytym w przerzucanie przekładni raz na P później na R czy na D i z powrotem na P słychać właśnie takie donośne kliknięcia. To właśnie mnie niepokoi. Nie jest też to za każdym razem, ale tak w 80% przypadków. Popróbuję jeszcze z Autoholdem, może będzie trochę ciszej.
Stojąc na postoju i trzymając hamulec nożny auto stoi w miejscu i bawiąc się przytym w przerzucanie przekładni raz na P później na R czy na D i z powrotem na P słychać właśnie takie donośne kliknięcia. To właśnie mnie niepokoi. Nie jest też to za każdym razem, ale tak w 80% przypadków. Popróbuję jeszcze z Autoholdem, może będzie trochę ciszej.
Re: Awaria DSG
Kiedyś w ZF-ie bawarki właśnie podczas przestawiania strzelało mi po przerzucaniu z P na D, po odpaleniu. I zacząłem kombinować jak to odciążyć skrzynię. Po zakończeniu jazdy przerzucam na N i wtedy puszczam lekko hamulec nożny aby samochód bezwładnie się lekko poruszył bez obciążenia. Wtedy zaciągam ręczny aby cały napór poszedł na hamulec i wtedy P. Skrzynia nie ma żadnego obciążenia na blokadzie. Od tego czasu zero strzałów i tak już z każdym automatem.
Można też taka jak mówi kolega : Jacekpolok , stosować AutoHold, ale nie wiem jak wtedy mocno zapięta jest skrzynia w stosunku co do blokady parkingowej P
Arteon Elegance 2.0 TSI 190 ps