Awaria DSG
Re: Awaria DSG
Mówimy tu najprawdopodobniej z sytuacją parkowania na pochyłym terenie...
Ja też standardowo po prostu trzymam hamulec i zapinam P...
Jak jadę do teściów do domu i staję na pochylni w stronę garażu to trzymam hamulec, włączam ręczny i dopiero P... działa...
Ja też standardowo po prostu trzymam hamulec i zapinam P...
Jak jadę do teściów do domu i staję na pochylni w stronę garażu to trzymam hamulec, włączam ręczny i dopiero P... działa...
Re: Awaria DSG
Hm większy skos/spadek terenu - a no tak, wtedy zrzucenie go na P przy hamulcu roboczym może spowodować jakby 'uderzenie' blokady w skrzyni - a to przepraszam, jakoś nie wczytałem się od początku wątku ;D dopadł mnie syndrom janusza 'nie zna się a wypowie'
- Osfald
- Senior Member
- Posty: 581
- Rejestracja: 02.05.2019, 21:40
- Lokalizacja: JAGUAR XJL 3.0V6 SUPERCHARGED
Re: Awaria DSG
We wszystkich automatach jakie miałem/mam, zawsze po zaparkowaniu trzymam wciśnięty pedał hamulca roboczego, włączam hamulec postojowy, potem skrzynię na P, a na samym końcu zwalniam hamulec roboczy. Każdy znany mi automat "ciulnie" mocniej lub słabiej przy wychodzeniu z pozycji P, kiedy został wcześniej zaparkowany na pochyłości bez zaciągniętego hamulca postojowego. Zapadka blokady wału (włączana w pozycji P wybieraka skrzyni) jest po prostu obciążona masą samochodu, który chce się stoczyć z pochyłości. To właśnie odblokowanie tej przeciążonej zapadki słychać jako stuknięcie/walnięcie. Masę samochodu powinien utrzymywać hamulec postojowy w miejscu, a nie ta zapadka.
Arteon 2.0 TSI i cztery dwudziestki nadal pracują w firmie. Sobie sprawiłem 3L kota V6 z kompresorem
Re: Awaria DSG
A co powiece na Dźwiny dźwięk na wysokich obrotach, kiedy chce zmienić bieg, na wyższy
VW Arteon 2.0 BiTDI R 4MOTION
Re: Awaria DSG
Hej - miałem ten sam problem ostatnio, problem występuje przy przejściu D2->D3. Dodatkowo widzę spore opóźnienie przy tej zmianie - ok 1sek. zwłoki. Czy udało się znaleźć przyczynę/rozwiązanie??Szczepi20 pisze: ↑22.05.2019, 10:53Ja i kolega mamy coś takiego
" Zaczyna mi się coś dziać że skrzynia... DSG zaczyna tak jakby "wyrzucać" biegi. Przy rozpędzaniu następuje szarpniecie, następnie przygazowka jakby auto była na luzie i później znowu wrzuca bieg. Zdarzyło mi się to kilka razy. Raz udało mi się zauważyć, że zamiast D2, M2, S2 itd miałem wyświetlone tylko samo 2 na zegarach. Zdarzyło się komuś też coś podobnego"
Re: Awaria DSG
Podłączam się. 2 dni temu, wrzucam R i wyjazd z parkingu, stop, wrzucam D lekko ruszam, nagle silnik wszedł na obroty, samochód się toczył zamiast jechać, wskaźnik biegu błysną chyba N(?), ale pewności nie mam - za szybko mignęło, po chwili znowu wskoczył bieg i można było jechać.barszcz2 pisze: ↑07.11.2019, 08:48Hej - miałem ten sam problem ostatnio, problem występuje przy przejściu D2->D3. Dodatkowo widzę spore opóźnienie przy tej zmianie - ok 1sek. zwłoki. Czy udało się znaleźć przyczynę/rozwiązanie??Szczepi20 pisze: ↑22.05.2019, 10:53Ja i kolega mamy coś takiego
" Zaczyna mi się coś dziać że skrzynia... DSG zaczyna tak jakby "wyrzucać" biegi. Przy rozpędzaniu następuje szarpniecie, następnie przygazowka jakby auto była na luzie i później znowu wrzuca bieg. Zdarzyło mi się to kilka razy. Raz udało mi się zauważyć, że zamiast D2, M2, S2 itd miałem wyświetlone tylko samo 2 na zegarach. Zdarzyło się komuś też coś podobnego"
Arteon Elegance 2.0 TSI 190KM 2018
Re: Awaria DSG
A ja ostatnio zauważyłem taki problem. Pierwszy raz na 10kkm mi się to zdarzyło. Ruszając dosyć dynamicznie ze świateł w skrzyni wystąpiło zjawisko jakby ślizgającego się sprzęgła i wydaje mi się, ze poczułem lekka spalenizne(coś podobnego jak spalone sprzęgło). Wiecie co to może być i czy się martwić tym? Poza tym skrzynia działa rewelacyjnie i nie zauważyłem żadnej zmiany jej pracy. 190 tsi.
Re: Awaria DSG
Witam u mnie to samo wybija drugi bieg. Byłem w serwisie wymienili skrzynie na nową.Po przejechaniu 1000km to samo masakra.