FWD vs AWD
Re: FWD vs AWD
@Pietras - właściwie wszystko zależy jaki tryb jazdy uprawiamy arteonem - kwestia gustu, wydatkowania funduszy i ew. liczenia się z droższym serwisowaniem takiego pojazdu (napędy, uszczelniacz wału etc.)
-
- Member
- Posty: 206
- Rejestracja: 13.07.2018, 11:36
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: FWD vs AWD
4Motion w Arteonie to stały napęd 4x4 (tył zawsze ma min. 10% siły). Jest to pierwsze moje auto z takim napędem i uważam, że zamiast wydawać kasę na pierdoły z wyposażenia dodatkowego lepiej zainwestować w 4motion. Ten tył ZAWSZE czuć, bo auto po prostu inaczej rusza z miejsca. Na suchym, mokrym, pod górkę nie wspominając o śniegu, błocie itp. Co z tego, że jest trochę cięższy i pewnie pali 0,5l/100km. Zawsze "przeciwnicy" tego rozwiązania to ci co go nie mają...
VW Arteon R-Line 2.0 TDI 190 4MOTION
-
- Senior Member
- Posty: 621
- Rejestracja: 22.12.2017, 21:50
Re: FWD vs AWD
Trake ma racje- w audi mialem 4x4 przy mocy ponad 300km i dla komfortu trakcji byl konieczny. W vw cc nie chcialem juz 4x4, w arte9nie podobnie- warunkiem byla cena do 200k i zamiast 4x4 wolalem dynaudio i elek klape bagaznika. Dla 190km fwd wystarcza.
Ps. Nie zmienia to faktu ze teraz zamiast 190tdi bralbym 280tsi z 4x4 i pelna skóra....oczywiscie 25k drozej w zakupie i znacznie wieksze spalanie ale frajda z jazdy ...
Ps. Nie zmienia to faktu ze teraz zamiast 190tdi bralbym 280tsi z 4x4 i pelna skóra....oczywiscie 25k drozej w zakupie i znacznie wieksze spalanie ale frajda z jazdy ...
Re: FWD vs AWD
Wydawało mi się, że 'stały' 4x4 miał tylko Passat B5 W8 (torsen z audi) 'u nas' dalej dołączany tył.MaciekFLEX pisze: ↑04.06.2019, 16:044Motion w Arteonie to stały napęd 4x4 (tył zawsze ma min. 10% siły). Jest to pierwsze moje auto z takim napędem i uważam, że zamiast wydawać kasę na pierdoły z wyposażenia dodatkowego lepiej zainwestować w 4motion. Ten tył ZAWSZE czuć, bo auto po prostu inaczej rusza z miejsca. Na suchym, mokrym, pod górkę nie wspominając o śniegu, błocie itp. Co z tego, że jest trochę cięższy i pewnie pali 0,5l/100km. Zawsze "przeciwnicy" tego rozwiązania to ci co go nie mają...
-
- Member
- Posty: 206
- Rejestracja: 13.07.2018, 11:36
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: FWD vs AWD
Oto cytat z artykułu n/t 4-motion (Haldex V generacji):
"Poza Amarokiem oraz Touaregiem napęd 4Motion w Volkswagenach jest realizowany przez sprzęgło Haldex V generacji. Wbrew powszechnej opinii nie jest to napęd, w którym tylna oś jest dołączana, a stały. Już w Haldexie IV generacji tylna oś zawsze otrzymywała 4 proc. mocy napędowej. W V generacji na tył trafia jej nieustannie aż 10 proc. Dzięki temu w przypadku 4Motion nie ma sytuacji, w której dochodziłoby do uślizgu przedniej osi i dopiero w jego skutku dołączana byłaby oś tylna, jak bywa to w innych rozwiązaniach tego typu. Sprzęgło Haldex w napędzie 4Motion pełni funkcję centralnego mechanizmu różnicowego z blokadą wzdłużną, natomiast elektroniczne blokady (EDS) przy każdym kole imitują blokady poprzeczne. Sterownik napędu 4Motion analizuje takie parametry jak liczba obrotów kół czy kąt ich skrętu i, zależnie od sytuacji, niemal 100 proc. momentu obrotowego może zostać przekazane do kół tylnej osi. Co więcej te 100 proc. dzięki elektronice i wybiórczemu hamowaniu poszczególnych kół może być chwilowo dostarczane tylko na jedno koło. Oznacza to, że nawet jeśli tylko jedno koło ma przyczepność, to i tak napęd 4Motion jest w stanie zapewnić trakcję i wygrzebać auto z pułapki.
Warto też pamiętać, że Haldex V potrafi „zblokować” napęd, dzięki czemu może dojść do sytuacji, w której każde z kół otrzymuje 25 proc. siły napędowej – niczym w rasowym samochodzie terenowym. Oczywiście nie jest to blokada mechaniczna. Tyle teorii."
Kto nie jeździł - niech się przejedzie takim samym 4x4 i wtedy napiszę czy potrzebny czy niepotrzebny.
Jeśli chodzi o moje odczucia to auto zupełnie inaczej przyśpiesza, wychodzi z zakrętów, rusza z miejsca na KAŻDEJ nawierzchni.
Fakt - 4-motion kosztuje 10 tys. ale pamiętaj, że przy odsprzedaży na pewno odzyskasz część tej kwoty.
Awarie tego systemu raczej nie występują.
"Poza Amarokiem oraz Touaregiem napęd 4Motion w Volkswagenach jest realizowany przez sprzęgło Haldex V generacji. Wbrew powszechnej opinii nie jest to napęd, w którym tylna oś jest dołączana, a stały. Już w Haldexie IV generacji tylna oś zawsze otrzymywała 4 proc. mocy napędowej. W V generacji na tył trafia jej nieustannie aż 10 proc. Dzięki temu w przypadku 4Motion nie ma sytuacji, w której dochodziłoby do uślizgu przedniej osi i dopiero w jego skutku dołączana byłaby oś tylna, jak bywa to w innych rozwiązaniach tego typu. Sprzęgło Haldex w napędzie 4Motion pełni funkcję centralnego mechanizmu różnicowego z blokadą wzdłużną, natomiast elektroniczne blokady (EDS) przy każdym kole imitują blokady poprzeczne. Sterownik napędu 4Motion analizuje takie parametry jak liczba obrotów kół czy kąt ich skrętu i, zależnie od sytuacji, niemal 100 proc. momentu obrotowego może zostać przekazane do kół tylnej osi. Co więcej te 100 proc. dzięki elektronice i wybiórczemu hamowaniu poszczególnych kół może być chwilowo dostarczane tylko na jedno koło. Oznacza to, że nawet jeśli tylko jedno koło ma przyczepność, to i tak napęd 4Motion jest w stanie zapewnić trakcję i wygrzebać auto z pułapki.
Warto też pamiętać, że Haldex V potrafi „zblokować” napęd, dzięki czemu może dojść do sytuacji, w której każde z kół otrzymuje 25 proc. siły napędowej – niczym w rasowym samochodzie terenowym. Oczywiście nie jest to blokada mechaniczna. Tyle teorii."
Kto nie jeździł - niech się przejedzie takim samym 4x4 i wtedy napiszę czy potrzebny czy niepotrzebny.
Jeśli chodzi o moje odczucia to auto zupełnie inaczej przyśpiesza, wychodzi z zakrętów, rusza z miejsca na KAŻDEJ nawierzchni.
Fakt - 4-motion kosztuje 10 tys. ale pamiętaj, że przy odsprzedaży na pewno odzyskasz część tej kwoty.
Awarie tego systemu raczej nie występują.
VW Arteon R-Line 2.0 TDI 190 4MOTION
Re: FWD vs AWD
Niestety nie dla Arteona i TSIMaciekFLEX pisze: ↑05.06.2019, 10:41...
Fakt - 4-motion kosztuje 10 tys. ale pamiętaj, że przy odsprzedaży na pewno odzyskasz część tej kwoty.
...
VW Arteon R-Line 2.0 TSI 190
Re: FWD vs AWD
Wybór jest łatwiejszy dla zdecydowanych na TDI190. Przy zmianie TSI190 na TSI272 robi się już 46000 pln różnicy...MaciekFLEX pisze: ↑05.06.2019, 10:41Fakt - 4-motion kosztuje 10 tys. ale pamiętaj, że przy odsprzedaży na pewno odzyskasz część tej kwoty.
Re: FWD vs AWD
Oczywiście elektronika elektroniką i wszystko wygląda cacy w katalogach. Założe się o każde pieniądze, że Arteon/Passat 4motion postawiony na plaży w kopnym piasku zakopie się po osie zanim ta cała elektronika się połapie żeby 'porozdzielać' ten moment tam gdzie trzeba i ruszyć od razu z 4 kół.
Osobiście wyciągałem kiedyś moim quadem Porsche Cayenne który to zakopał się po osie w takim piasku gdzie teoretycznie auto powinno dać rade przejechać gdyby tylko użytkownik miał możliwość samemu zblokowania napędów. Te wszystkie 'cywilne 4x4' sa zaprogramowane do wszystkiego więc sprawdzą sie po trochu w każdej sytuacji.
Oczywiście każdy byle jaki napęd 4x4 jest lepszy niż ośka tu nie ma dyskusji ale trzeba pamiętać, że zimą może i będziemy ruszali szybciej niż wszyscy spod świateł ale drogę hamowania bedziemy mieli taką samą jak nie dluższą (przez ciężar dodatkowego żelastwa które wozimy).
Jeśli cena nie gra roli i mieszkamy gdzieś gdzie notorycznie mamy problemy z dojazdem/wyjazdem to oczywiście brać 4x4
Osobiście wyciągałem kiedyś moim quadem Porsche Cayenne który to zakopał się po osie w takim piasku gdzie teoretycznie auto powinno dać rade przejechać gdyby tylko użytkownik miał możliwość samemu zblokowania napędów. Te wszystkie 'cywilne 4x4' sa zaprogramowane do wszystkiego więc sprawdzą sie po trochu w każdej sytuacji.
Oczywiście każdy byle jaki napęd 4x4 jest lepszy niż ośka tu nie ma dyskusji ale trzeba pamiętać, że zimą może i będziemy ruszali szybciej niż wszyscy spod świateł ale drogę hamowania bedziemy mieli taką samą jak nie dluższą (przez ciężar dodatkowego żelastwa które wozimy).
Jeśli cena nie gra roli i mieszkamy gdzieś gdzie notorycznie mamy problemy z dojazdem/wyjazdem to oczywiście brać 4x4
Re: FWD vs AWD
O czym wy mówicie jakie 10k ? TSI 190KM vs TDI 190KM 4Motion różnica ok. 30k, TSI 190 vs 280 różnica na starcie ok 46k. Wcześniej chyba byto ok. 30k różnicy. Gdyby była możliwość dopłaty 10k do 4Motion w TSI 190KM, to brałbym w ciemno, zamiast idiotycznej el.klapy czy innych nieistonych gówien. Dla mnie liczy się bezpieczeństwo i trakcja, a nie wentylowana dupa bo może się spocę troszkę bardziej niż na alkantarze, zresztą skóra jest tak żenującej jakości że jak miałbym za nią zapłacić te 6k czy ile tam wychodziło to wole oddać furę do tapicera dopłacić dodatkowe, nawet 2k i mieć skórę a nie mielonkę.
Re: FWD vs AWD
Chodziło chyba o 10 tys. w przypadku 190 TDI vs 190 TDI 4x4. Poza tym nie patrz na konfig bo 190 TDI pod koniec zeszłego roku po rabatach wychodził podobnie jak 190 TSI w połowie roku jak był jeszcze dostępny. Nie wiem jak jest teraz ale póki co na 190 TSI nie ma rabatu na na 190 TDI jest.
PS. akurat elektryczna klapa dla mnie to jedna z lepszych rzeczy w tym aucie, chociaż przyznam że wziąłem po namowie drugiej połowy
PS. akurat elektryczna klapa dla mnie to jedna z lepszych rzeczy w tym aucie, chociaż przyznam że wziąłem po namowie drugiej połowy
Arteon R-line 2.0 TDI 190 KM