Volkswagen Arteon - Wasze opinie
Volkswagen Arteon - Wasze opinie
Szczególy, które udało nam się zebrać o nowym Arteonie są widoczne tutaj.
Co myślicie o nowym modelu?
Co myślicie o nowym modelu?
RE: Volkswagen Arteon - Wasze opinie
Bardzo ładny model. Ciekawszy niż Passat sedan.
Wnętrze generalnie jest takie jak w B8 (z wyjątkiem nowej nawigacji).
Uboga paleta silników, kolorów nadwozia i wnętrza.
Dobra pojemność bagażnika - 563 l , w sedanie jest 586 l a w kombi jednak 639 l.
Wnętrze generalnie jest takie jak w B8 (z wyjątkiem nowej nawigacji).
Uboga paleta silników, kolorów nadwozia i wnętrza.
Dobra pojemność bagażnika - 563 l , w sedanie jest 586 l a w kombi jednak 639 l.
Ostatnio zmieniony 23.04.2017, 19:02 przez d7d, łącznie zmieniany 1 raz.
RE: Volkswagen Arteon - Wasze opinie
3 silniki benzynowe oraz 3 silniki diesla to wcale nie tak ubogo, bym powiedział. Moim zdaniem można raczej krytykować napęd na 4 koła dostępny tylko w połączeniu z topowym silnikiem. Nie wszystkim potrzebne ponad 200 koni, natomiast mieszkańcy terenów górzystych bądź dbających o lepszą trakcję wybierają 4motion. W passatach taka opcja jdostępna jest dla każdego diesla.
Nowy discover Pro zagości i w passacie, jestem tego pewien.
Co do kolorów to zgoda, tutaj fabryka z paletą lakierów nie zaszalała. Może z czasem będzie lepiej.
Nowy discover Pro zagości i w passacie, jestem tego pewien.
Co do kolorów to zgoda, tutaj fabryka z paletą lakierów nie zaszalała. Może z czasem będzie lepiej.
RE: Volkswagen Arteon - Wasze opinie
Przeraża mnie waga. 2.0bi-tdi 4x4 waży 1828kg to jest prawie 200kg więcej niż nowe a5 z 3.0tdi 4x4 (w przypadku 190tdi chyba ze 150kg więcej). Absurd!
Słyszał/czytał ktoś, z czego to może w ogolę wynikać?
Szczerze mówiąc, myślę, że może to być przyczyna porażki auta. Pomijając spalanie i osiągi to niezwykle ciężko jest dograć prowadzenie w takim klocu a jak wiadomo w tym passek nigdy nie byrlował.
Słyszał/czytał ktoś, z czego to może w ogolę wynikać?
Szczerze mówiąc, myślę, że może to być przyczyna porażki auta. Pomijając spalanie i osiągi to niezwykle ciężko jest dograć prowadzenie w takim klocu a jak wiadomo w tym passek nigdy nie byrlował.
RE: Volkswagen Arteon - Wasze opinie
Arteon 2,0 TDI 240 KM 4MOTION - 1.828 kg
Arteon 2,0 TSI 280 KM 4MOTION - 1.716 kg
Arteon 2,0 TDI 150 KM - 1.643 kg
Passat 2,0 TDI 240 KM 4MOTION - 1.721 kg (107 kg mniej)
Passat 2,0 TSI 280 KM 4MOTION - 1.615 kg (101 kg mniej)
Passat 2,0 TDI 150 KM - 1.549 kg (94 kg mniej)
Audi A5 3,0 TDI 218 KM Quattro - 1.715 kg
Audi A5 2,0 TDI 190 KM Quattro - 1.675 kg
Audi A5 2,0 TFSI 252 KM Quattro - 1.610 kg
Audi A5 2,0 TDI Ultra 190 KM - 1.595 kg
Audi A6 3,0 TDI 272 KM Quatro - 1.845 kg
Audi A6 3,0 TDI 218 KM Quatro - 1.840 kg
Audi A6 2,0 TDI 190 KM Quatro - 1.820 kg
Audi A6 2,0 TDI 190 KM Ultra - 1.700 kg
Audi A6 2,0 TFSI 252 KM Quatro - 1.735 kg
Czyli Arteon to klasa A6 (wagowo)
Arteon 2,0 TSI 280 KM 4MOTION - 1.716 kg
Arteon 2,0 TDI 150 KM - 1.643 kg
Passat 2,0 TDI 240 KM 4MOTION - 1.721 kg (107 kg mniej)
Passat 2,0 TSI 280 KM 4MOTION - 1.615 kg (101 kg mniej)
Passat 2,0 TDI 150 KM - 1.549 kg (94 kg mniej)
Audi A5 3,0 TDI 218 KM Quattro - 1.715 kg
Audi A5 2,0 TDI 190 KM Quattro - 1.675 kg
Audi A5 2,0 TFSI 252 KM Quattro - 1.610 kg
Audi A5 2,0 TDI Ultra 190 KM - 1.595 kg
Audi A6 3,0 TDI 272 KM Quatro - 1.845 kg
Audi A6 3,0 TDI 218 KM Quatro - 1.840 kg
Audi A6 2,0 TDI 190 KM Quatro - 1.820 kg
Audi A6 2,0 TDI 190 KM Ultra - 1.700 kg
Audi A6 2,0 TFSI 252 KM Quatro - 1.735 kg
Czyli Arteon to klasa A6 (wagowo)
RE: Volkswagen Arteon - Wasze opinie
przyczyna roznicy miedzy VW a Audi lezy zapewne w uzytych materialach. Lzejsze sa zazwyczaj drozsze. Nie bez przyczyny za Audi placimy Fiata Pande wiecej.
Z czego wynika roznica pomiedzy arteonem a passatem? Dobre pytanie, mam nadzieje, ze z poziomu wytlumienia. Wcale bym jednak na to nie stawial, choc trzymam kciuki
Passat sie wcale tak zle nie prowadzi biorac pod uwage, ze nie jest to samochod na tor. 99% uzytkownikow eksploatuje go jezdzac na wprost i wydaje mi sie, ze z arteonem nie bedzie inaczej. Jesli ktos ma sportowe zaciecie i ponad 200 tys do wydania to z pewnoscia nie zdecyduje sie na arteona, tylko na Audi lub BMW - doplacajac oczywiscie.
Z czego wynika roznica pomiedzy arteonem a passatem? Dobre pytanie, mam nadzieje, ze z poziomu wytlumienia. Wcale bym jednak na to nie stawial, choc trzymam kciuki
Passat sie wcale tak zle nie prowadzi biorac pod uwage, ze nie jest to samochod na tor. 99% uzytkownikow eksploatuje go jezdzac na wprost i wydaje mi sie, ze z arteonem nie bedzie inaczej. Jesli ktos ma sportowe zaciecie i ponad 200 tys do wydania to z pewnoscia nie zdecyduje sie na arteona, tylko na Audi lub BMW - doplacajac oczywiscie.
RE: Volkswagen Arteon - Wasze opinie
A wymiary? Przecież Arteon jest jednak prawie 10 cm dłuższy od Passata B8 , szerszy prawie o 4 cm. Jedynie wysokość w przypadku Arteona jest o prawie 3 cm mniejsza.
W przypadku A5 różnica w wymiarach jest jeszcze większa zwłaszcza w długości:ponad 15 cm , do tego jest 2 cm szerszy i o prawie 3 wyższy.
Chyba jasne, że samochód, który ma 486 cm długości jest cięższy od samochodu , który ma 471 cm.
Wymiarami Arteonowi właśnie bliżej do A6 bo jest 6 cm krótszy i zaledwie kilka mm węższy od A6.
W przypadku A5 różnica w wymiarach jest jeszcze większa zwłaszcza w długości:ponad 15 cm , do tego jest 2 cm szerszy i o prawie 3 wyższy.
Chyba jasne, że samochód, który ma 486 cm długości jest cięższy od samochodu , który ma 471 cm.
Wymiarami Arteonowi właśnie bliżej do A6 bo jest 6 cm krótszy i zaledwie kilka mm węższy od A6.
RE: Volkswagen Arteon - Wasze opinie
Na żywo.
https://www.autogespot.de/volkswagen-ar ... 2017/04/23
Nie wiem czy to zdjęcia, ale niektóre fragmenty wyglądają naprawdę dobrze (przód) a niektóre jak skrzyżowanie starego passka b6 z suberbem w po tuningu (linia z boku, tył). Kolor mi się generalnie bardzo podoba, ale listwy chromowe z tyłu i po bokach przeszkadzają mi do tego stopnia, że z salonu pojechałbym prosto do jakiegoś tunera to zrobić na kolor listwy na bagażniku lub kolor nadwozia.
https://www.autogespot.de/volkswagen-ar ... 2017/04/23
Nie wiem czy to zdjęcia, ale niektóre fragmenty wyglądają naprawdę dobrze (przód) a niektóre jak skrzyżowanie starego passka b6 z suberbem w po tuningu (linia z boku, tył). Kolor mi się generalnie bardzo podoba, ale listwy chromowe z tyłu i po bokach przeszkadzają mi do tego stopnia, że z salonu pojechałbym prosto do jakiegoś tunera to zrobić na kolor listwy na bagażniku lub kolor nadwozia.
Ostatnio zmieniony 24.04.2017, 23:53 przez AAA, łącznie zmieniany 1 raz.
RE: Volkswagen Arteon - Wasze opinie
AAA, widziałem na żywo na Poznań Motor Show dwa Arteony - Elegance i R-Line. Tutaj na Twoich zdjęciach właśnie R-Line. Przychylam się do Twojego zdania - za dużo chromu. R-Line wygląda trochę jakby rozwiązaniem na wszystko było "dajmy tutaj też listwę w chromie". Dla mnie daje to efekt odwrotny od zamierzonego - całość staje się przesycona chromem i traci to auto powagę, wygląda trochę jak chory sen tunera bez pomysłu.
Zdecydowanie bardziej podobał mi się Elegance - stonowana elegancja. Sama bryła tego samochodu robi bardzo dobre wrażenie a te chromy (szczególnie spojler-lotka na klapie) niszczą cały efekt.
Zdecydowanie bardziej podobał mi się Elegance - stonowana elegancja. Sama bryła tego samochodu robi bardzo dobre wrażenie a te chromy (szczególnie spojler-lotka na klapie) niszczą cały efekt.
RE: Volkswagen Arteon - Wasze opinie
Kilka zdjęć ode mnie z targów.
R-Line Bagażnik Wysunięta maska Maska / błotnik Z przodu samochód budzi ciekawość i respekt - przez to jak poprowadzony jest grill, niskie światła, bardzo agresywnie zarysowaną maskę, zachodzącą na boki. Świetne wrażenie, gdy widzi się ten samochód z przodu. W połączeniu ze światłami LED - nie można się do niczego doczepić, aż chce się wsiadać za kierownicę
Linia boczna, szczególnie poszerzenia w dolnej części drzwi, od razu nasuwa na myśl nową Skodę Superb. Nie mówię, że to coś złego - bardzo podoba mi się ta masywna linia.
Maska - widziałem wcześniej na zdjęciach, że przednia maska wychodzi przed reflektory ale byłem zaskoczony jak bardzo. Świetne wrażenie to robi i nie widziałem tego wcześniej w żadnych samochodzie z grupy VAG. Dodatkowo maska jest tak bardzo opuszczona na boki, że stanowi część błotnika.
Bagażnik - moim zdaniem bardzo duży. Widać tam moją córkę 6 letnią ~120cm siedzącą w bagażniku ; Spokojnie wejdzie tam wózek dziecięcy więc żonie argument za kombi wytrącić z ręki łatwo Na szybko mogę spokojnie powiedzieć, że 4 osobowa rodzina spokojnie spakuje się tam na wakacje.
Środek - nie robiłem zdjęcia, bo wystarczy... wsiąść do Passata czy Golfa. To było moje największe rozczarowanie i ktoś z VW powinien oberwać za wsadzenie tego 1:1. Nowy model w rodzinie, odważny design na zewnątrz i klon w środku. To znaczy, żebyśmy dobrze się zrozumieli, wszystko jest super, na swoim miejscu, ergonomiczne, poprawne - ale oczekiwało się czegoś więcej
Miejsce - ogrom miejsca w środku. Wg mnie (nie mierzyłem - na oko) o wiele więcej niż w Passacie. Mam 180cm i ważę 90+ kg i spokojnie usadawiając się za kierownicą byłem w stanie usiąść "sam za sobą" z tyłu, mając jeszcze sporo miejsca na kolana bez nawet ocierania się o fotel kierowcy. Przy odsunięciu maksymalnie fotela kierowcy do tyłu nie byłem w stanie dosięgnąć kierownicy i pedałów. Miejsca nad głową - mało. Taki urok gran turismo. Niektórych może to przytłaczać na początku. Z tyłu miejsca na głowę bardzo mało. Przy uczciwym wyprostowaniu się na tylnej kanapie ocierałem czupryną o podsufitkę. Co ciekawe - specjalnie usiadłem również w Superbie hatchback i - tam miejsca miałem jeszcze mniej. Już po prostu uderzałem głową w podsufitkę (a raczej jakąś dziwną belkę, która zakończony był sufit Superba). Moim zdaniem rozwiązaniem problemu małej ilości miejsca nad głową z tyłu byłoby np przesuwane siedzisko tylnej kanapy - zwłaszcza, że miejsca nie brakuje.
R-Line Bagażnik Wysunięta maska Maska / błotnik Z przodu samochód budzi ciekawość i respekt - przez to jak poprowadzony jest grill, niskie światła, bardzo agresywnie zarysowaną maskę, zachodzącą na boki. Świetne wrażenie, gdy widzi się ten samochód z przodu. W połączeniu ze światłami LED - nie można się do niczego doczepić, aż chce się wsiadać za kierownicę
Linia boczna, szczególnie poszerzenia w dolnej części drzwi, od razu nasuwa na myśl nową Skodę Superb. Nie mówię, że to coś złego - bardzo podoba mi się ta masywna linia.
Maska - widziałem wcześniej na zdjęciach, że przednia maska wychodzi przed reflektory ale byłem zaskoczony jak bardzo. Świetne wrażenie to robi i nie widziałem tego wcześniej w żadnych samochodzie z grupy VAG. Dodatkowo maska jest tak bardzo opuszczona na boki, że stanowi część błotnika.
Bagażnik - moim zdaniem bardzo duży. Widać tam moją córkę 6 letnią ~120cm siedzącą w bagażniku ; Spokojnie wejdzie tam wózek dziecięcy więc żonie argument za kombi wytrącić z ręki łatwo Na szybko mogę spokojnie powiedzieć, że 4 osobowa rodzina spokojnie spakuje się tam na wakacje.
Środek - nie robiłem zdjęcia, bo wystarczy... wsiąść do Passata czy Golfa. To było moje największe rozczarowanie i ktoś z VW powinien oberwać za wsadzenie tego 1:1. Nowy model w rodzinie, odważny design na zewnątrz i klon w środku. To znaczy, żebyśmy dobrze się zrozumieli, wszystko jest super, na swoim miejscu, ergonomiczne, poprawne - ale oczekiwało się czegoś więcej
Miejsce - ogrom miejsca w środku. Wg mnie (nie mierzyłem - na oko) o wiele więcej niż w Passacie. Mam 180cm i ważę 90+ kg i spokojnie usadawiając się za kierownicą byłem w stanie usiąść "sam za sobą" z tyłu, mając jeszcze sporo miejsca na kolana bez nawet ocierania się o fotel kierowcy. Przy odsunięciu maksymalnie fotela kierowcy do tyłu nie byłem w stanie dosięgnąć kierownicy i pedałów. Miejsca nad głową - mało. Taki urok gran turismo. Niektórych może to przytłaczać na początku. Z tyłu miejsca na głowę bardzo mało. Przy uczciwym wyprostowaniu się na tylnej kanapie ocierałem czupryną o podsufitkę. Co ciekawe - specjalnie usiadłem również w Superbie hatchback i - tam miejsca miałem jeszcze mniej. Już po prostu uderzałem głową w podsufitkę (a raczej jakąś dziwną belkę, która zakończony był sufit Superba). Moim zdaniem rozwiązaniem problemu małej ilości miejsca nad głową z tyłu byłoby np przesuwane siedzisko tylnej kanapy - zwłaszcza, że miejsca nie brakuje.