Testy i recenzje w mediach
Re: Testy i recenzje w mediach
A czego sie spodziewales po blisko 5 metrowym aucie czujacym sie najlepiej na autostradach i polykaniu setek kilometrow? To nie Focus RS czy inny wynalazek do szybkiej jazdy po zakretach. Chyba tylko Porsche potrafi pogodzic ogien z woda i zrobic dobre auto na codzien i weekendy na torze, ale liga cenowa jest abstrakcyjna (pisze o dobrym 911 czy Panamerze).
eRlinia 2.0 teesi + blisko 600 Nm w ośce
-
- Senior Member
- Posty: 621
- Rejestracja: 22.12.2017, 21:50
Re: Testy i recenzje w mediach
Arteon wypada baaaardzo kiepsko w porownaniu do swojej klasy.
Arteon 75 w porownaniu do
Peugeot 5008 - 82
Stinger 83
Audi a7 79
Focus RS 82
Gorzej wypada suzuki Jimny 71
Arteon 75 w porownaniu do
Peugeot 5008 - 82
Stinger 83
Audi a7 79
Focus RS 82
Gorzej wypada suzuki Jimny 71
Re: Testy i recenzje w mediach
Zastanawiam się czy ktoś z was jeździł tym samochodem w warunkach zbliżonych do tego testu czy tylko tak sobie biadolicie jak baby na targu. Arteon trzyma się drogi zajebiście. I dla mnie z tym testem jest coś nie tak a nie z samochodem. Duże znaczenie maja opony. Oferowane na 1szy montaż Pirelli mają super odporność na ścieranie. Ale kleją dobrze jak się rozgrzeją. Mam obecnie Goodyear i jest znacznie lepiej. Nie wymagają grzania. Ale ścierają się znacznie szybciej. 35k Pirelli a 25k Goodyear.
Arteon 2.0 TSI 280 KM Silver Pyrit
Re: Testy i recenzje w mediach
Przecież on zamówił samochód nim wcześniej nie jeżdżąc. Potem oddał do serwisu na lata, żeby dalej nim nie jeździć, a potem pisze we wszystkich negatywnych wątkach. Czego się spodziewasz... ja juz znam wszystkie usterki na pamiec dzieki temu ...
Re: Testy i recenzje w mediach
Walić durne testy, jak widze swojego Artka i nim jade to mam banana na gębie.
Ma spełniać moje wymagania, jest wygodny, bezpieczny i nikt mi nie wmówi że jest kiepski.
Ma spełniać moje wymagania, jest wygodny, bezpieczny i nikt mi nie wmówi że jest kiepski.
Arteon R-line 190 TSI PureWhite
Re: Testy i recenzje w mediach
Jezdzil, jezdzil, do tego ma porownanie z BMW i niestety Artek nie jest mistrzem... pluzy przodem i wyjezdza z zakretow, przy serii szybkich lukow tyl potrafi bardzo szybko uciec, a gasi to dopiero nerwowa reakcja esp. Hamulce to juz dramatyczna porazka (2.0 tsi, 190 km). I nie dziwi mnie to, bo jak pisalem to auto na dlugie trasy, wygodne, duzo miejsca i nie byl zamysl VW zeby to byl Golf R.Rkarcz pisze: ↑05.09.2019, 07:47Zastanawiam się czy ktoś z was jeździł tym samochodem w warunkach zbliżonych do tego testu czy tylko tak sobie biadolicie jak baby na targu. Arteon trzyma się drogi zajebiście. I dla mnie z tym testem jest coś nie tak a nie z samochodem. Duże znaczenie maja opony. Oferowane na 1szy montaż Pirelli mają super odporność na ścieranie. Ale kleją dobrze jak się rozgrzeją. Mam obecnie Goodyear i jest znacznie lepiej. Nie wymagają grzania. Ale ścierają się znacznie szybciej. 35k Pirelli a 25k Goodyear.
Moze kiedys zrobia tak szumnie zapowiadanego Arteona R (w co watpie-a szkoda)...
eRlinia 2.0 teesi + blisko 600 Nm w ośce
- Osfald
- Senior Member
- Posty: 581
- Rejestracja: 02.05.2019, 21:40
- Lokalizacja: JAGUAR XJL 3.0V6 SUPERCHARGED
Re: Testy i recenzje w mediach
Wiesz co ja przez wiele lat jeździłem samochodem o długości 5015mm, rozstawie osi ponad 3m i wadze 2 ton i wiem jak się tym jeździ
Arteon nie ma żadnych nadzwyczajnych wymiarów czy masy. Jak dla mnie średniak w klasie. Insygnia jest cięższa i dłuższa, a pokonuje ten test szybciej.
Wracając do realiów to do firmy zamówiliśmy drugiego Arteona ze względów oczywiście znacznie innych niż testy.
To do czego piję to FAKT, że w prawie każdej recenzji Arteona jest kilka peanów na temat trzymania się drogi, co stoi w bezpośredniej sprzeczności z wynikami testu. Ja rozumiem, że można być recenzentem-klakierem danej marki ale warto choćby zwrócić uwagę, że ktoś zadał sobie troszkę trudu aby pokazać jak jest faktycznie w krytycznym manewrowaniu.
Nasz pierwszy Arteon ma obecnie letnie kapcie 20" (chyba z Tiguana, z oponą chyba Michelin) i też nie narzekam na trakcję, ale takich zabaw na drodze oczywiście nie robię. Potrzeba tego typu manewrów może wystąpić chyba tylko w sytuacji kryzysowej.
Najzwyczajniej w świecie Arteon wypadł bardzo blado na tle konkurencji ze swoje klasy i nawet niższej, a także na tle samochodów z własnej grupy (A5 - 85km/h). Warto wiedzieć i wziąć pod uwagę także niewygodne fakty, które być może nieco ograniczą chęć do szybkiej jazdy po wąskiej drodze czy ciasnych zakrętach, nawet jeśli na codzień nie doświadczamy takich sytuacji. To tyle z mojej strony.
Arteon 2.0 TSI i cztery dwudziestki nadal pracują w firmie. Sobie sprawiłem 3L kota V6 z kompresorem
Re: Testy i recenzje w mediach
Ciekawe na jakim ustawieniu zawieszenia ten test był zrobiony. Drugie, jeśli miał zawieszenie podstawowe to ciekawe czy inne samochody z testu też takie miały.
Mam samochód od paru dni, ale różnica w prowadzeniu przy różnym ustawieniu zawieszenia jest ogromna.
Plus, DCC nawet przy jednym ustawieniu działa dynamicznie/adaptacyjnie
Mam samochód od paru dni, ale różnica w prowadzeniu przy różnym ustawieniu zawieszenia jest ogromna.
Plus, DCC nawet przy jednym ustawieniu działa dynamicznie/adaptacyjnie
Re: Testy i recenzje w mediach
Powiem po krótce, auto nie jest rewelacyjne, ale jak na swoją klasę, tragedią też nie jest. Co więcej, nie oczekiwałbym po klasie D porównywalnych osiągów do RS`a z silnikiem T5 - to czysty absurd. Skromnym zdaniem napiszę, że miałem okazję ujeżdżać bmw, mercedesa, opla, mazdę - na pewno niejedno z tych aut, jest porównywalne lub lepsze. Bądźmy szczerzy - wybór pada albo z sentymentu do marki, albo z chwilowych preferencji klienta i już, ewentualnie komfortu odczuwanego za kierownicą pojazdu. Kończąc mój wywód - każda z naszych opinii od peanów po malkontenctwo kończąc jest po prostu subiektywną. Dużo zdrowia Panowie/Panie, mniej rozgoryczenia i przede wszystkim, jazdy na krawędzi Arteonem, który bądź co bądź, samochodem sportowym po prostu nie jest. Cheers.
Re: Testy i recenzje w mediach
No sportowym ani quasisportowym nie jest i nie bedzie. Taki transatlantyk na dlugie trasy, wygodnie w 4 osoby i spory bagaz.
eRlinia 2.0 teesi + blisko 600 Nm w ośce