Webasto
Re: Webasto
Zauwazylem jeszcze jedno. W instrukcji pisza ze ma nagrzewac samo do ok 22stopni, ale jak ustawicie temp wysiadajac na 25-26 stopni to efekt jest zdecydowanie lepszy niz przy ustawieniu na 20 stopni. Tak ze cos w instrukcji namieszali
Re: Webasto
Grzana szyba załatwia sprawę skrobania w zupełności, 2 min i po sprawie. Natomiast gdybym wiedział wcześniej ze webasto nagrzewa silnik, napewno bym zaznaczył ta opcje. Dokładanie go jak dla mnie mija się z celem, na bank nie spasują plastików tak jak fabrycznie i zacznie się skrzypienie.
Re: Webasto
Dla mnie komplet webasto + szyba jest idealny - dzis wlaczylem za pozno, bo nie wiedzialem kiedy wyjade z domu. Przednia byla w polowie rozmrozona, boczne przednie w polowie, tylne i tylna zamrozone. Wsiadlem, ale juz przynajmniej do cieplego auta, i po 2min wycieraczki zebraly wode z przedniej jak sie nagrzala (elektrycznie) i sobie pojechalem. Popieram przedmowce - brak skrobania, stania na mrozie -7 dzis itp. jest bezcenne (dla mnie).
Re: Webasto
Poczytajcie o montazu webasto w servisie vw u kolegi z forum passata... raczej szybko wam sie odechce
www.passeratti.pl
www.passeratti.pl
Re: Webasto
Mam informacje z serwisu VW od dealera gdzie zamówiłem auto - za chwilę będą zestawy webasto dedykowane dla Arteona i montowane w serwisie , cena podobna jak przy konfiguracji - poniżej wklejam info od dealera:
Witam ponownie,
otrzymałem przed chwilą informacje z Webasto, że za kilka tygodni będą dostępne zestawy do Arteona w cenie 6600, 7400, 7800, 7900 brutto cena zależy od sposobu sterowania w załączeniu ulotka z opisem. Każdorazowo do ceny zestawu doliczyć należy koszt montażu 2000 brutto.
Panie Filipie po kolei:
- zestaw będzie montowany u mnie w serwisie,
- funkcja wentylacji to tzw. przewietrzanie układ zasysa powietrze z zewnątrz nie jest ono w żaden sposób schładzane, nie jestem w stanie określić o ile zmniejszy się temperatura w kabinie,
- wg informacji uzyskanych z Webasto urządzenie to jest autonomiczne i nie będzie zintegrowane z systemem car net.
Jeżeli będzie Pan zdecydowany na montaż tego urządzenia proszę o kontakt z większym wyprzedzeniem.
Witam ponownie,
otrzymałem przed chwilą informacje z Webasto, że za kilka tygodni będą dostępne zestawy do Arteona w cenie 6600, 7400, 7800, 7900 brutto cena zależy od sposobu sterowania w załączeniu ulotka z opisem. Każdorazowo do ceny zestawu doliczyć należy koszt montażu 2000 brutto.
Panie Filipie po kolei:
- zestaw będzie montowany u mnie w serwisie,
- funkcja wentylacji to tzw. przewietrzanie układ zasysa powietrze z zewnątrz nie jest ono w żaden sposób schładzane, nie jestem w stanie określić o ile zmniejszy się temperatura w kabinie,
- wg informacji uzyskanych z Webasto urządzenie to jest autonomiczne i nie będzie zintegrowane z systemem car net.
Jeżeli będzie Pan zdecydowany na montaż tego urządzenia proszę o kontakt z większym wyprzedzeniem.
-
- Junior Member
- Posty: 38
- Rejestracja: 02.10.2019, 20:35
Re: Webasto
Czytam wasze wszystkie posty i trochę się dziwie.
Z mojej wiedzy osobistej wiem ze webasto to oddzielny piec.
Potrzebuje podłączenia elektrycznego z akumulatora oraz podłączenia CAN co nie jest skomplikowana operacja. Wiązki są dostępne na internecie.
Drugie podłączenie to przewód paliwowy który musi być pociągnięty bezpośrednio z pieca do baku. Po szybkim rekonesansie widziałem takie komplety wraz z pompa paliwa i z dedykowanymi uchwytami. Do pompy tez idzie kawałek odnogi wiązki elektrycznej.
Raczej najtrudniejsza kwestia to wpięcie się w instalacje klimatyzacji zarówno powrotna jak i wlotowa. Do tego tez są elementy które można seryjnie zamówić wg ETKA po nr części.
Jedynie nie sprawdzałem gdzie piec jest seryjnie montowany w arteonie ale obstawiam ze podobnie jak na platformie PQ.
Dziwi mnie fakt tak kolosalnej rozbiórki auta zwłaszcza deski rozdzielczej.
Moim zdanie na pewno do zdjęcia jest przedni zderzak oraz osłony podwozia dla przeprowadzenia wiązki i węża paliwowego oraz ze stronka kanapy aby dostać się do pompy i baku. Może jakiegoś plastiku aby dostać się do skrzynki z bezpiecznikami oraz Gatewaya.
Zakładałem osobiście webasto na platformie PQ i skomplikowane urządzenie to nie jest
Widziałem ze do webasto z B8 i Artka piloty również łącza się przez telestarter.
Z mojej wiedzy osobistej wiem ze webasto to oddzielny piec.
Potrzebuje podłączenia elektrycznego z akumulatora oraz podłączenia CAN co nie jest skomplikowana operacja. Wiązki są dostępne na internecie.
Drugie podłączenie to przewód paliwowy który musi być pociągnięty bezpośrednio z pieca do baku. Po szybkim rekonesansie widziałem takie komplety wraz z pompa paliwa i z dedykowanymi uchwytami. Do pompy tez idzie kawałek odnogi wiązki elektrycznej.
Raczej najtrudniejsza kwestia to wpięcie się w instalacje klimatyzacji zarówno powrotna jak i wlotowa. Do tego tez są elementy które można seryjnie zamówić wg ETKA po nr części.
Jedynie nie sprawdzałem gdzie piec jest seryjnie montowany w arteonie ale obstawiam ze podobnie jak na platformie PQ.
Dziwi mnie fakt tak kolosalnej rozbiórki auta zwłaszcza deski rozdzielczej.
Moim zdanie na pewno do zdjęcia jest przedni zderzak oraz osłony podwozia dla przeprowadzenia wiązki i węża paliwowego oraz ze stronka kanapy aby dostać się do pompy i baku. Może jakiegoś plastiku aby dostać się do skrzynki z bezpiecznikami oraz Gatewaya.
Zakładałem osobiście webasto na platformie PQ i skomplikowane urządzenie to nie jest
Widziałem ze do webasto z B8 i Artka piloty również łącza się przez telestarter.
- Osfald
- Senior Member
- Posty: 581
- Rejestracja: 02.05.2019, 21:40
- Lokalizacja: JAGUAR XJL 3.0V6 SUPERCHARGED
Re: Webasto
200-250zł kosztuje zaprogramowany pod samochód układ zdalnego startu za pomocą fabrycznego pilota samochodu (kwestia zasięgu) - w zimie ciepło, w lecie zimno. Są też troszkę droższe rozwiązania oferujące zdalny start przez GSM. Nie wiem czy przypadkiem Arteon na USA nie oferuje takiej opcji fabrycznie i czy nie można tego dokodować. Obecnie tylko to rozwiązanie (w moim przypadku DBAll) stosuję w 3 samochodach i jestem mega zadowolony. Do montażu trzeba tylko odkryć kilka plastików i wiązek elektrycznych.
Co ważne stosując zdalny start silnika w Polsce narażamy się na złamanie przepisów (kilku!) więc stosując tego typu układ trzeba wziąć to pod uwagę!
Webasto w różnych samochodach miałem okazję sprawdzać od roku 2007 kiedy pierwszy raz kupiłem Lagunę z tym wynalazkiem. Jest to śmiertelny wróg akumulatora o ile eksploatujemy samochód w mieście, szczególnie w zimie. Czasem w dolocie powietrza do kabiny producenci samochodów stosują dodatkowe grzałki elektryczne (szczególnie diesle) i to także potrafi się włączyć kiedy webasto włączy klimatronic... Webasto potrzebuje sporej dawki energii elektrycznej na uruchomienie kołka żarowego do odpalenia paliwa, następnie włącza się ukł. sterowania, klimatronic (wentylator), pompa paliwa i pompa wody (w przypadku mokrego Webasto). W zimie (-10stC), nagrzanie samochodu (duże kombi) do rozsądnej temperatury wymagało 40min pracy Webasto Thermo Top Z/C (5kW mocy cieplnej). Plusem Webasto jest zasięg pilota radiowego (miałem możliwość sterowania Webasto z telestartu T100HTM oraz lokalnie w samochodzie jajkiem-timer).
Co ważne stosując zdalny start silnika w Polsce narażamy się na złamanie przepisów (kilku!) więc stosując tego typu układ trzeba wziąć to pod uwagę!
Webasto w różnych samochodach miałem okazję sprawdzać od roku 2007 kiedy pierwszy raz kupiłem Lagunę z tym wynalazkiem. Jest to śmiertelny wróg akumulatora o ile eksploatujemy samochód w mieście, szczególnie w zimie. Czasem w dolocie powietrza do kabiny producenci samochodów stosują dodatkowe grzałki elektryczne (szczególnie diesle) i to także potrafi się włączyć kiedy webasto włączy klimatronic... Webasto potrzebuje sporej dawki energii elektrycznej na uruchomienie kołka żarowego do odpalenia paliwa, następnie włącza się ukł. sterowania, klimatronic (wentylator), pompa paliwa i pompa wody (w przypadku mokrego Webasto). W zimie (-10stC), nagrzanie samochodu (duże kombi) do rozsądnej temperatury wymagało 40min pracy Webasto Thermo Top Z/C (5kW mocy cieplnej). Plusem Webasto jest zasięg pilota radiowego (miałem możliwość sterowania Webasto z telestartu T100HTM oraz lokalnie w samochodzie jajkiem-timer).
Arteon 2.0 TSI i cztery dwudziestki nadal pracują w firmie. Sobie sprawiłem 3L kota V6 z kompresorem
Re: Webasto
Dokodować jak dokodować, ale w USA pilot jest inny, ma dodatkowy przycisk do tego zdalnego uruchamiania:
- Osfald
- Senior Member
- Posty: 581
- Rejestracja: 02.05.2019, 21:40
- Lokalizacja: JAGUAR XJL 3.0V6 SUPERCHARGED
Re: Webasto
Być może jakoś można to obejść...
W wersjach startu silnika dokładanych nie ma potrzeby wykorzystania dodatkowego przycisku. Naciskasz 3x zamknij i masz włączony silnik.
Arteon 2.0 TSI i cztery dwudziestki nadal pracują w firmie. Sobie sprawiłem 3L kota V6 z kompresorem
Re: Webasto
Daje rade. Po 30 min przednia , boczne, pol tylnej mniej wiecej
Arteon 2.0 TSI 280 km 4motion