Szyby / głośność
Re: Szyby / głośność
Czyli za wytłumienie szyb z przodu odpowiada jakaś folia pomiędzy nimi? Sądziłem, że są zdecydowanie grubsze od zwykłej. Zmierzę z ciekawości dziś swoje zwykłe.
Arteon R-line 2.0 TDI 190 KM
Re: Szyby / głośność
To są dwie tafle szkła. Zapewne jest folia między nimi
Przód 6mm, tył nieco ponad 5mm
Przód 6mm, tył nieco ponad 5mm
Ostatnio zmieniony 21.10.2019, 16:17 przez Mik, łącznie zmieniany 2 razy.
- Blazio1946
- Posting Freak
- Posty: 1095
- Rejestracja: 14.09.2017, 15:53
Re: Szyby / głośność
No na to wychodzi tylko czemu zmienili zapisy w konfigu. Sprawdzałem u siebie zwykle szyby są 5 mm przód i tył także nie rozumiem jak te 6 mm w podwójnych mają jakoś znacząco tłumic hałas.
Arteon R-line 2.0 TDI 190 KM
- Osfald
- Senior Member
- Posty: 581
- Rejestracja: 02.05.2019, 21:40
- Lokalizacja: JAGUAR XJL 3.0V6 SUPERCHARGED
Re: Szyby / głośność
Chodzi o wykorzystanie kompozytu złożonego z materiałów o różnych gęstościach/strukturze. Szyby klejone tłumią (pochłaniają/odbijają) hałas na zmianie faz między szkłem/spoiwem/folią czy co tam jeszcze wsadzili między te tafle szkła. Ośrodek jednorodny bardzo dobrze przewodzi dźwięki więc trzeba tę jednorodność zaburzyć zachowując transparentność dla światła. Jeśli taka szyba ujmie powiedzmy dodatkowo 3dB z natężenia dźwięku o poziomie 80dB oznacza to zmniejszenie mocy czy poziomu hałasu tysiące razy. Stąd taka ich odczuwalna skuteczność. Zdolność do tłumienia nie wynika więc tyle z grubości szkła co z jego kompozytowej budowy i zastosowanych materiałów oraz geometrii.
Arteon 2.0 TSI i cztery dwudziestki nadal pracują w firmie. Sobie sprawiłem 3L kota V6 z kompresorem