fotele TopComfort vs ErgoComfort
fotele TopComfort vs ErgoComfort
Pytanie zapewne przedwczesne, ale czy wie ktoś, co się kryje pod określeniem "sportowe fotele Top Comfort" oraz czym się różnią od ErgoComfort?
Aktualnie mam w passacie ErgoComfort i bardzo sobie ten fotel cenię. Jest wygodny i nie męczę się nawet przy długich podróżach. Szczególnie ważną opcją dla mnie jest wysuwane podparcie ud, czyli przedłużane siedzisko.
W cenniku na polskiej stronie w zasadzie nie ma żadnego opisu - jedynie dodana opcja wyboru ErgoComfort wraz z funkcją pamięci i masażu oraz ew. klimatyzacji, przy dopłacie 5600 PLN i 6610 PLN. O samym fotelu jednak ani słowa.
Naaustriackiej stronie opis jest lakoniczny - na życzenie dostępne fotele z elektryką, dodatkowo w zależności od wersji comfortline lub highline wentylacja, masaż i różnorodność ustawień fotela. Nie ma jednak nic o fotelach standardowych. W konfiguratorze na tej samej stronie mamy już więcej:
ErgoComfort z funkcją pamięci dla fotelu kierowcy oraz pełna elektryka w fotelach przednich wraz z możliwością przestawiania na 14 sposobów, w tym opcja komfortowego wsiadania oraz wysuwane podparcie ud. Dodatkowo masaż w fotelu kierowcy oraz lusterko zewnętrzne z pamięcią. wygląda więc na to, że to, na czym mi zależy, dostępne jest w opcji ErgoComfort. Ponadto dochodzi jeszcze opcja wentylacji w fotelu, ale to już kosztem wysuwanego podparcia ud.
Wydaje mi się, że to, co w passacie (ErgoComfort) było w standardzie, w arteonie jest dopiero jako opcja (lecz już w pełni rozszerzona, czyli elektryka i masaż, oraz również wentylacja ale kosztem wydłużania siedziska). Natomiast Arteon z racji pseudosportowego charakteru oferuje coś o nazwie TopComfort, które to fotele mają być bardziej sportowe, lepiej trzymające na boki, lecz o mniejszych możliwościach ustawiania. To jest jednak moje domniemanie, jestem ciekaw faktów.
Aktualnie mam w passacie ErgoComfort i bardzo sobie ten fotel cenię. Jest wygodny i nie męczę się nawet przy długich podróżach. Szczególnie ważną opcją dla mnie jest wysuwane podparcie ud, czyli przedłużane siedzisko.
W cenniku na polskiej stronie w zasadzie nie ma żadnego opisu - jedynie dodana opcja wyboru ErgoComfort wraz z funkcją pamięci i masażu oraz ew. klimatyzacji, przy dopłacie 5600 PLN i 6610 PLN. O samym fotelu jednak ani słowa.
Naaustriackiej stronie opis jest lakoniczny - na życzenie dostępne fotele z elektryką, dodatkowo w zależności od wersji comfortline lub highline wentylacja, masaż i różnorodność ustawień fotela. Nie ma jednak nic o fotelach standardowych. W konfiguratorze na tej samej stronie mamy już więcej:
ErgoComfort z funkcją pamięci dla fotelu kierowcy oraz pełna elektryka w fotelach przednich wraz z możliwością przestawiania na 14 sposobów, w tym opcja komfortowego wsiadania oraz wysuwane podparcie ud. Dodatkowo masaż w fotelu kierowcy oraz lusterko zewnętrzne z pamięcią. wygląda więc na to, że to, na czym mi zależy, dostępne jest w opcji ErgoComfort. Ponadto dochodzi jeszcze opcja wentylacji w fotelu, ale to już kosztem wysuwanego podparcia ud.
Wydaje mi się, że to, co w passacie (ErgoComfort) było w standardzie, w arteonie jest dopiero jako opcja (lecz już w pełni rozszerzona, czyli elektryka i masaż, oraz również wentylacja ale kosztem wydłużania siedziska). Natomiast Arteon z racji pseudosportowego charakteru oferuje coś o nazwie TopComfort, które to fotele mają być bardziej sportowe, lepiej trzymające na boki, lecz o mniejszych możliwościach ustawiania. To jest jednak moje domniemanie, jestem ciekaw faktów.
Ostatnio zmieniony 24.04.2017, 23:57 przez kubelt, łącznie zmieniany 1 raz.
RE: fotele TopComfort vs ErgoComfort
Dobre pytanie, w szczególności, że dla mnie wszelką elektryka fotela jest absolutnie bezużyteczna, bo ustawiam go jeden jedyny raz jak pierwszy raz wsiądę do auta a jednocześnie jak fotele okazałyby się niewygodne to masakra, bo zabija całe auto (tak jest np. Jagu XE w fotelach bez opcji wypchnięcia lędźwi).
RE: fotele TopComfort vs ErgoComfort
Już wiem wszystko, zostawiam dla zasady, gdyby ktoś szukał rozwiązania na to pytanie.
Nikt tak naprawdę nie wie, co to jest ten Top Comfort, gdyż nie dobierając żadnych pakietów fotelowych, użytkownik i tak otrzymuje fotele ErgoComfort. Sam się o tym przekonałem oglądając model w salonie. Okazuje się więc, że podstawowym wyposażeniem (przynajmniej w Elegance) jest ErgoComfort, a dobierając kolejne pakiety możemy mieć pełne sterowanie elektryczne oraz wentylacje.
Nikt tak naprawdę nie wie, co to jest ten Top Comfort, gdyż nie dobierając żadnych pakietów fotelowych, użytkownik i tak otrzymuje fotele ErgoComfort. Sam się o tym przekonałem oglądając model w salonie. Okazuje się więc, że podstawowym wyposażeniem (przynajmniej w Elegance) jest ErgoComfort, a dobierając kolejne pakiety możemy mieć pełne sterowanie elektryczne oraz wentylacje.
RE: fotele TopComfort vs ErgoComfort
Cześć wszystkim!
Ja właśnie bardzo jestem zainteresowany pamięcią ustawień fotela, ale niekoniecznie już w całości skórzaną tapicerką (alcantara bardziej mi się podoba). Szkoda, że zmuszają do takiego wyboru. Mam w związku z tym pytanie do Was, którzy mieli okazję użytkować w VW funkcję pamięci. Czy faktycznie to dobrze działa? Czy na przykład nie zmienia po jakimś czasie wcześniej zaprogramowanej pozycji?
Ja właśnie bardzo jestem zainteresowany pamięcią ustawień fotela, ale niekoniecznie już w całości skórzaną tapicerką (alcantara bardziej mi się podoba). Szkoda, że zmuszają do takiego wyboru. Mam w związku z tym pytanie do Was, którzy mieli okazję użytkować w VW funkcję pamięci. Czy faktycznie to dobrze działa? Czy na przykład nie zmienia po jakimś czasie wcześniej zaprogramowanej pozycji?
RE: fotele TopComfort vs ErgoComfort
Arteon jest zbyt nowym modelem, ponadto jest go jeszcze za mało na drogach, by ktoś mógłby Tobie odpowiedzieć na to pytanie opierając się na doświadczeniu. Nie wydaje mi się jednak, byś musiał się tym martwić - konstrukcja jest zapewne zaadaptowana z passata, a tam takich problemów nie zaobserwowano. Generalnie ogólnie nie spotkałem się, by jakikolwiek producent miał takie problemy.
RE: fotele TopComfort vs ErgoComfort
Dzięki za szybką odpowiedź. Chodziło mi właśnie o doświadczenia z innych modeli VW. Jeszcze sprawę przemyślę bo płacić za taką fanaberię w sumie około 10 tys. dodatkowo to trochę dużo ;-)
RE: fotele TopComfort vs ErgoComfort
Dlatego ja tego nawet pod uwage nie bralem. W zasadzie 99,5% czasu i tak ja prowadze samochod, to od swieta mozna fotele poprzestawiac, konstrukcja sie naoliwi
RE: fotele TopComfort vs ErgoComfort
Namierzyłem dziś Arteona z siedzeniami skórzanymi klimatyzowanymi. Zamieszczam zdjęcia, w dotyku fotele bardzo przyjemne i miękkie. Co ciekawe dziurki są różnych rozmiarów przez co według mnie wygląda to bardziej estetycznie.
Ostatnio zmieniony 30.08.2017, 18:23 przez drzewko, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: fotele TopComfort vs ErgoComfort
Czy ktoś posiada może u siebie takie fotele jak te wklejone wyżej? Znaczy skóra Nappa +wentylacja? Zdaje się , że w takiej konfiguracji nie maja regulowanej długości siedziska.. zgadza się? Chętnie tez poznam uwagi z użytkowania.Kombinuje własnie jakie zamówić , a jak na złość u wszystkich dealerów są konfiguracje z alcantara i nie mam jak porównać....
Re: fotele TopComfort vs ErgoComfort
Ja mam takie fotele. Skora wentylowana wyklucza regulacje dlugosci siedziska pod uda, skora bez wentylacji i alcantara maja ta regulacje