Nocnych tras rzeczywiście nie robię zbyt dużo, ale kilka tysięcy w nocy już mam przejechane z tymi światłami. Moje obserwacje są takie, że kamera nawet jak widzi daleko tył auta, to od razu wycina, o przodzie nie mówiąc. Co do zakrętów na eskach i autostradach - jeśli tylko pojawi się więcej punktów świetlnych i system nie może wszystkiego wyciąć, to od razu przełącza na krótkie. Poza tym, na łukach wiązka skręca do środka zakrętu i nie świeci na wprost, co mocno ogranicza oślepianie. Podsumowując: w swoich doświadczeniach miałem sporadyczne przypadki migania z naprzeciwka, co w żadnym wypadku nie czyni tego systemu idealnym. Zgadzam się również ze stwierdzeniem, że ten system powinien mieć jeden tryb: najlepszy, a nie "jako tako" i "dobry". No i nic nie zastąpi kierowcy i jego czujności, bo cała ta "inteligencja" w samochodach to tylko garść czujników i algorytm, który robi prymitywne analizy odczytów i na ich podstawie coś włącza lub wyłącza.proarnes pisze: ↑01.12.2019, 10:40Jeśli tak rzeczywiście jest to jest to jakaś totalna głupota. Światła powinny zawsze reagować jak najszybciej, jaki jest sens opóźniania ich reakcji?Mariop18 pisze: ↑30.11.2019, 12:37Do wyboru są możliwości: normal i sport. Różnica jest taka, że na sport światłą reagują natychmiast, szybko się przełączają i idealnie wycinają przed nadjeżdzającym autem. Na normal są mniej narowiste i chętne do zmiany trybu świecenia, chociaż też to oczywiście robią.
Pozatym chyba jeszcze mało tras zrobiłeś ale problem jest najczęściej z cieżarówkami i busami jeśli na drodze są wzniesienia - takie światła ich często oślepiają bo siedzą znacznie wyżej niż światła w ich samochodach. Podobna historia jest z separatorami na autostradach lub ekspresówkach - tam powinno się je wogóle wyłączać ale mało kto chyba to robi. Niestety tych problemów nie da się łatwo obejść technologicznie ale warto sobie zdawać z nich sprawe i czasami zareagować ręcznie.
Arteon bez nagrody, mierne oświetlenie LED
Re: Arteon bez nagrody, mierne oświetlenie LED
-
- Member
- Posty: 243
- Rejestracja: 27.09.2019, 21:28
- Osfald
- Senior Member
- Posty: 581
- Rejestracja: 02.05.2019, 21:40
- Lokalizacja: JAGUAR XJL 3.0V6 SUPERCHARGED
Re: Arteon bez nagrody, mierne oświetlenie LED
Z moich doświadczeń na każde 50km przejechane nocą są 2-3 mignięcia od tych, którzy czują się "oświeceni"... Aby coś mądrego napisać musiałbym siedzieć z drugiej strony i sprawdzić czy nadjeżdżający migają prewencyjnie, czy są faktycznie oślepiani.
Arteon 2.0 TSI i cztery dwudziestki nadal pracują w firmie. Sobie sprawiłem 3L kota V6 z kompresorem
Re: Arteon bez nagrody, mierne oświetlenie LED
Mam kodowane u Eldar-a latem i jak na razie to zdarzyło się że na 100 mijanych ciężarówek 1 mrugnęła, Co do świateł, to byłem na serwisie, przy wymianie oleju, aby również sprawdzili ustawienie świateł. Według nich , wszystko w najlepszym porządku, chociaż mi wydaje się że mijania świecą trochę za wysoko. Nie raz zdarzy się , że światła się jeszcze nie przełączą na drogowe, a już mam mrugnięcie że oślepiam. Ale mam kwit że światła są ustawione prawidłowo.
Arteon Elegance 2.0 TSI 190 ps
- Blazio1946
- Posting Freak
- Posty: 1095
- Rejestracja: 14.09.2017, 15:53
Re: Arteon bez nagrody, mierne oświetlenie LED
Zdarzają się mrugający i chyba wiem dlaczego to robią.
Wczoraj jechałem krajówką prawie 300km w ciemności i było kilka aut z naprzeciwka, które wg mnie za późno wyłączały długie ale bez zbytniego oslepienia. Były różne czasy zmian swiateł u niektórych super bez żadnych zarzutów. Wszystkie z nich to samochody z taką technologią jak dla u nas.
Moje światła mijania świecą raczej za nisko.
Arteon R-line 190 TSI
- Osfald
- Senior Member
- Posty: 581
- Rejestracja: 02.05.2019, 21:40
- Lokalizacja: JAGUAR XJL 3.0V6 SUPERCHARGED
Re: Arteon bez nagrody, mierne oświetlenie LED
Wrzuciłem 10min filmik pokazujący jak te inteligentne światła pracują u mnie.
https://www.youtube.com/watch?v=yceDzM3J2Mo
Widać tam także mrugający samochód, jadący z przeciwka. Co ciekawe po mrugnięciu system natychmiast opuścił wiązkę...
Reflektory pracują podobnie u Was?
https://www.youtube.com/watch?v=yceDzM3J2Mo
Widać tam także mrugający samochód, jadący z przeciwka. Co ciekawe po mrugnięciu system natychmiast opuścił wiązkę...
Reflektory pracują podobnie u Was?
Arteon 2.0 TSI i cztery dwudziestki nadal pracują w firmie. Sobie sprawiłem 3L kota V6 z kompresorem
Re: Arteon bez nagrody, mierne oświetlenie LED
A jak macie ustawioną prędkość reakcji świateł? Ktoś pisał, że w trybie Sport działa jak należy. To jest jedno z ustawień trybu jazdy (Mode) które można zmienić w trybie Individual.
Ja nie miałem jeszcze okazji wjechać w taki teren, w którym mógłbym sprawdzić różnice w działaniu.
Ja nie miałem jeszcze okazji wjechać w taki teren, w którym mógłbym sprawdzić różnice w działaniu.
Re: Arteon bez nagrody, mierne oświetlenie LED
Ustawiłem na sport i rzeczywiście reaguje szybciej.
RLINE stop hybrid go TDI (190KM )
Re: Arteon bez nagrody, mierne oświetlenie LED
Ustawienia świateł na tryb sport, dużo szybsza reakcja i nikt nie mruga:).
Black Elegance 190 km TSI
Re: Arteon bez nagrody, mierne oświetlenie LED
Ale jak rozumiem po każdym odpaleniu trzeba wybierać tryb Indywidual? Kojarze jeszcze w menu samochodu jakieś ustawienie świateł wolno, normalnie i szybko czy jakoś tak.
Arteon R-line 2.0 TDI 190 KM