Hej,
Dostałem dziś zapytanie od klienta, właściciela dwóch VW Golfów GTD z 2018 i GTI z 2016.
Klient szuka nowych felg z powodu wibracji jakie wysapują w dwóch autach wyposażonych w seryjne felgi VW.
Koła wielokrotnie wyważane w tym na urządzeniu Hunter z testem drogowym, poprawa tylko chwilowa.
Współpraca z ASO VW oraz BOK VW nie rozwiązała problemu, VW nie widzi problemu.
Zdesperowanym Klient sprawdził średnice otworu centrującego oraz kołnierza piasty na precyzyjnych urządzeniach pomiarowych.
O ile średnica otworu felgi faktycznie była prawidłowa 57,1 o tyle kołnierz piasty już nie do końca tylko 56,8
Dla porównania zrobili również pomiar kołnierza piasty w innym VW w którym problem nie wytypuje i w nim średnica kołnierza ma 57,05
Sprawa wylądowała u prawnika.
W moim Arteonie wyposażonym w 20" Rosario Również zauważyłem taki problem, problemu nie ma przy zimówkach z pierścieniami centrującymi.
Troszkę to bagatelizowałem, myślałem że to przez Pirelki seal inside które mają dojść niechlujnie przyklejoną wkładkę uszczelniającą
Problem podobno szerzej opisany na forach DE i USA.
Pozdrawiam,
Michał
Wibracje [ANKIETA]
- Xfelgi_pl
- Member
- Posty: 70
- Rejestracja: 26.07.2018, 15:20
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Kontakt:
Wibracje [ANKIETA]
R-Line 2.0 BiTDI SCR 4MOTION 176 kW 240 KM Biały "Pure"
Re: Wibracje [ANKIETA]
To ciekawe. Mi "gumiarz" mówił, że piasty VW są z szajsmetalu i strasznie korodują, może to to?
Na felgach po raptem 3 sezonach były wyraźne ślady korozji, co mnie troszkę zdziwiło...
Na felgach po raptem 3 sezonach były wyraźne ślady korozji, co mnie troszkę zdziwiło...
-
- Member
- Posty: 243
- Rejestracja: 27.09.2019, 21:28
Re: Wibracje [ANKIETA]
Miałem taki problem w Octavii, ale trafiłem do dobrego ASO, które było kumate i od razu podmienili całe koła z nowego Superba. Oddali auto i powiedzieli, ze opony mam do wymiany.
Opony letnie(dwu miesieczne), pozostało ok. 4 mm bieżnika i to one powodowały wibracje w tym właśnie zakresie prędkości. Po wymianie opon na nowe tylko tym razem innego producenta problem zniknął.
Rdzewienie piasty nie jest problemem bicia.
Opony letnie(dwu miesieczne), pozostało ok. 4 mm bieżnika i to one powodowały wibracje w tym właśnie zakresie prędkości. Po wymianie opon na nowe tylko tym razem innego producenta problem zniknął.
Rdzewienie piasty nie jest problemem bicia.