Volkswagen Arteon - Wasze opinie
RE: Volkswagen Arteon - Wasze opinie
@MarcinJ
Właściciele samochodów kupionych za 300-500 kzł piszą na forach ?? Chyba oddają samochód do serwisu i głowy sobie pierdołami nie zaprzątają.
Teraz samochody typu BMW , Audi maja (płatną) gwarancję na 5 lat
Czy miałeś na myśli wtórnych właścicieli samochodów kosztujących kiedyś 300-500 kzł?
Właściciele samochodów kupionych za 300-500 kzł piszą na forach ?? Chyba oddają samochód do serwisu i głowy sobie pierdołami nie zaprzątają.
Teraz samochody typu BMW , Audi maja (płatną) gwarancję na 5 lat
Czy miałeś na myśli wtórnych właścicieli samochodów kosztujących kiedyś 300-500 kzł?
Ostatnio zmieniony 13.07.2017, 10:48 przez d7d, łącznie zmieniany 1 raz.
RE: Volkswagen Arteon - Wasze opinie
Mnie najbardziej ciekawi opcja podwójnych szyb i dodatkowego wygłuszenia różnic vs standard tu może właśnie osiągnie się ten smaczek pół premium dobrym odizolowaniem od zewnatrz.
RE: Volkswagen Arteon - Wasze opinie
Dla przykładu polecam (w kwestii problemów drogich aut i aktywności użytkowników tychże na forach):
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... 7&t=113450
http://porscheclub.pl/forum/kolejny-pro ... t9549.html
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... 7&t=113450
http://porscheclub.pl/forum/kolejny-pro ... t9549.html
Ostatnio zmieniony 13.07.2017, 12:42 przez MarcinJ, łącznie zmieniany 1 raz.
RE: Volkswagen Arteon - Wasze opinie
Przymierzam się do zakupu samochodu od dłuższego czasu. Tym razem chcę to zrobić na podstawie własnych porządnych doświadczeń. Przerobiłem Passata B8 BiTDI (nie w celach zakupowych) na dystansie 14kkmów. Audi A6 C7 w wersji bieda 190KM i fullwypas za 90k eurasów łącznie na dystansie 7kkmów. BMW F10 520d, G30 520d łącznie 5kkmów. Od jutra startuję z 4GC przez 2 tygodnie, wpadnie pewnie ze 3-4kkm.
Mimo, że pracuję w grupie to nigdy nie byłem fanem ani klientem niczego z VAGa. Nie leży mi DNA tych samochodów.
Walę dłuuugie trasy zwykle 600+km za jednym zamachem (najlepiej bez wysiadania) więc zależało mi na czymś co będzie miało wszystkie systemy bezpieczeństwa na pokładzie. Przerabiając różne warianty samochodów, napędów, mocy wychodzi, że na dystansie najbardziej męczy hałas i kiepskie osiągi. To czego szukam to 20-23s od 100 do 200km/h. Lubię też "jeździć" kiedy zjadę z autostrady. Passat i A6 to nuda taka, że wolałbym się przejechać rowerem.
W finale zostało Mondeo w Vignale (po chipie 250KM) za jakieś 170k po rabatach, mega cichy samochód. I coś z Monachium. Tylko, że przy podobnym wypasie (wszyscy asystenci i 20s 100-200) trzeba iść w trzylitry. Akcyza niestety rozwala te zakupy kompletnie. 530d G30 wyszło mi 380k po minimalnych rabatach bo nówka model. Seria 3 330d po rabatach 280k (7 lat na rynku), seria 4GC 35k więcej niż 3er.
Doprecyzowując ofertę u dealera BMW na wynajem serii 3 40kkm/rok wykup mają 40%, do tego na 3 lata koszt leasingu na poziomie 118%. Kosmos. Kosmos, przy podobnej konfiguracji zakupowej Arteon wychodzi 2x taniej: wykup 50%, koszt leasingu 108% i znacznie tańsze ubezpieczenie.
Passata bym nie kupił bo image kompletnie nie dla mnie. Pojawił się ten Arteon i mocno namieszał. Zrobiłem jazdę testową, przejechałem niecałe 400km. Aktywny tempomat z rozpoznawaniem znaków i systemem wspomagania utrzymania na pasie jest gites. Można się trochę wyluzować na autostradzie. Prowadzi się znacznie lepiej niż Passat B8. Układ kierowniczy mimo, że pod prądem to daje sporo informacji zwrotnej, do tego świetnie działa to progresywne przełożenie. Zawieszenie jest chyba kompletnie inne niż w Passacie. Nie jest to samochód sportowy ale od passeratti odjechał daleko. Już bym go zamawiał tylko męczy mnie jedna rzecz: wnętrze. Jest beznadziejne :/ Widzieliście wnętrze MAN TGE (taki dostawczak na bazie Craftera)? No pewnie nie. To powoduje, że nie ma znaczenia czy jedzie się Caddy czy Arteonem za 6 razy więcej waluty odczucia ma się takie same:/ No i gdzie to aspirowanie do premium?
Drzwi bez ramek piękne! Tylko w egzemplarzu którym jeździłem przy 120km/h zaczynał się lekki świst w lewym uchu. Przy 140 był już wyraźny a przy 160 musiałem włożyć do ucha stoper bo był wręcz irytujący. Na pokładzie były standardowe szyby. Może te grubsze lepiej układają się w uszczelkach. Czy to samo było przy innych drzwiach to nie wiem. Jeździłem sam i samochód kupuję tylko dla kierowcy więc tyłu nie sprawdzałem bo nie ma dla mnie żadnego znaczenia.
W A6 C7 3.0TDI quattro pneumatyka i w zasadzie wszystkie bajerasy też był problem z uszczelką i świstem. Przy 250km/h przy lusterku od strony kierowcy coś nie trzymało i gwizd był jak z gwizdka sędziego piłkarskiego. Fuj. Żeby nie było: jak samochód odebrałem to miał 2000km przebiegu.
A, jeszcze. Porównanie wypasionego Arteona do gołego A6 190Ultra jest no niefortunne. Te wszystkie bajerasy z Arteona po skonfigurowaniu w A6 podbijają cenę o 50k. No i osiągi...tu już nie ma o czym gadać.
Chyba niewiele ten mój wywód wniósł do wątku: Arteon - Wasze opinie. Nadrabiam:
+ świetnie wygląda
+ fajne zawieszenie, jędrniejsze niż w większości segmentu D
+ bardzo spodobał mi się układ kierowniczy
+ asystenci kierowcy - mega!
+ drzwi bez ramek
+ niestety jeździłem dieslem 150KM ale jeśli BiTDI jeździ podobnie jak Passat to na + także osiągi w kategorii podatkowej: diesel <2000ccm
+ ogólnie jeździ super, w segmencie postawiłbym go obok Mondeo ale Mazdą 6 nie jeździłem
+ ta chyba nowa DSG wreszcie zmienia biegi porządnie, do tej pory wszystkie DSG jakimi jeździłem podczas ostrzejszej (nie ostrej) jazdy na zimno szarpały tak, że się odechciewało, a ta nie. Świetnie dzała.
- wnętrze prawie jak w Caddy
- świst spod uszczelki drzwi kierowcy począwszy od średnich prędkości
- brak pokrętła regulacji głośności w systemie nawigacji Discovery Pro (jeśli będę zamawiał Arteona to z Discovery Media)
- brak pokrętła regulacji jasności Active Info Display (liczników), żeby zmienić jasność trzeba zrobić z 6 kliknięć. Dla kogoś kto trasę zaczyna w dzień o kończy w nocy (albo odwrotnie) to irytujące. Chociaż i tak jest lepiej niż w Passacie z 2015 gdzie najniższa jasność i tak wypalała oczy.
- osobna regulacja jasność ekranu multimediów (i to w zupełnie innym podmenu niż zegarów), grr!
- obsługa gestami to dopiero gdzieś za 3 lata (nawet w BMW 7 działa to średnio-słabo)
- ogólne odczucia z wnętrze są zwyczajne, nie daje za grosz odczucia jazdy czymś specjalnym, przeciwieństwie do Mondeo Vignale
A tutaj filmik z mojego testu Emergency Assist:
[video=youtube]https://www.youtube.com/watch?v=oh02_TO73Lo[/video]
MAN TGE:
Mimo, że pracuję w grupie to nigdy nie byłem fanem ani klientem niczego z VAGa. Nie leży mi DNA tych samochodów.
Walę dłuuugie trasy zwykle 600+km za jednym zamachem (najlepiej bez wysiadania) więc zależało mi na czymś co będzie miało wszystkie systemy bezpieczeństwa na pokładzie. Przerabiając różne warianty samochodów, napędów, mocy wychodzi, że na dystansie najbardziej męczy hałas i kiepskie osiągi. To czego szukam to 20-23s od 100 do 200km/h. Lubię też "jeździć" kiedy zjadę z autostrady. Passat i A6 to nuda taka, że wolałbym się przejechać rowerem.
W finale zostało Mondeo w Vignale (po chipie 250KM) za jakieś 170k po rabatach, mega cichy samochód. I coś z Monachium. Tylko, że przy podobnym wypasie (wszyscy asystenci i 20s 100-200) trzeba iść w trzylitry. Akcyza niestety rozwala te zakupy kompletnie. 530d G30 wyszło mi 380k po minimalnych rabatach bo nówka model. Seria 3 330d po rabatach 280k (7 lat na rynku), seria 4GC 35k więcej niż 3er.
Doprecyzowując ofertę u dealera BMW na wynajem serii 3 40kkm/rok wykup mają 40%, do tego na 3 lata koszt leasingu na poziomie 118%. Kosmos. Kosmos, przy podobnej konfiguracji zakupowej Arteon wychodzi 2x taniej: wykup 50%, koszt leasingu 108% i znacznie tańsze ubezpieczenie.
Passata bym nie kupił bo image kompletnie nie dla mnie. Pojawił się ten Arteon i mocno namieszał. Zrobiłem jazdę testową, przejechałem niecałe 400km. Aktywny tempomat z rozpoznawaniem znaków i systemem wspomagania utrzymania na pasie jest gites. Można się trochę wyluzować na autostradzie. Prowadzi się znacznie lepiej niż Passat B8. Układ kierowniczy mimo, że pod prądem to daje sporo informacji zwrotnej, do tego świetnie działa to progresywne przełożenie. Zawieszenie jest chyba kompletnie inne niż w Passacie. Nie jest to samochód sportowy ale od passeratti odjechał daleko. Już bym go zamawiał tylko męczy mnie jedna rzecz: wnętrze. Jest beznadziejne :/ Widzieliście wnętrze MAN TGE (taki dostawczak na bazie Craftera)? No pewnie nie. To powoduje, że nie ma znaczenia czy jedzie się Caddy czy Arteonem za 6 razy więcej waluty odczucia ma się takie same:/ No i gdzie to aspirowanie do premium?
Drzwi bez ramek piękne! Tylko w egzemplarzu którym jeździłem przy 120km/h zaczynał się lekki świst w lewym uchu. Przy 140 był już wyraźny a przy 160 musiałem włożyć do ucha stoper bo był wręcz irytujący. Na pokładzie były standardowe szyby. Może te grubsze lepiej układają się w uszczelkach. Czy to samo było przy innych drzwiach to nie wiem. Jeździłem sam i samochód kupuję tylko dla kierowcy więc tyłu nie sprawdzałem bo nie ma dla mnie żadnego znaczenia.
W A6 C7 3.0TDI quattro pneumatyka i w zasadzie wszystkie bajerasy też był problem z uszczelką i świstem. Przy 250km/h przy lusterku od strony kierowcy coś nie trzymało i gwizd był jak z gwizdka sędziego piłkarskiego. Fuj. Żeby nie było: jak samochód odebrałem to miał 2000km przebiegu.
A, jeszcze. Porównanie wypasionego Arteona do gołego A6 190Ultra jest no niefortunne. Te wszystkie bajerasy z Arteona po skonfigurowaniu w A6 podbijają cenę o 50k. No i osiągi...tu już nie ma o czym gadać.
Chyba niewiele ten mój wywód wniósł do wątku: Arteon - Wasze opinie. Nadrabiam:
+ świetnie wygląda
+ fajne zawieszenie, jędrniejsze niż w większości segmentu D
+ bardzo spodobał mi się układ kierowniczy
+ asystenci kierowcy - mega!
+ drzwi bez ramek
+ niestety jeździłem dieslem 150KM ale jeśli BiTDI jeździ podobnie jak Passat to na + także osiągi w kategorii podatkowej: diesel <2000ccm
+ ogólnie jeździ super, w segmencie postawiłbym go obok Mondeo ale Mazdą 6 nie jeździłem
+ ta chyba nowa DSG wreszcie zmienia biegi porządnie, do tej pory wszystkie DSG jakimi jeździłem podczas ostrzejszej (nie ostrej) jazdy na zimno szarpały tak, że się odechciewało, a ta nie. Świetnie dzała.
- wnętrze prawie jak w Caddy
- świst spod uszczelki drzwi kierowcy począwszy od średnich prędkości
- brak pokrętła regulacji głośności w systemie nawigacji Discovery Pro (jeśli będę zamawiał Arteona to z Discovery Media)
- brak pokrętła regulacji jasności Active Info Display (liczników), żeby zmienić jasność trzeba zrobić z 6 kliknięć. Dla kogoś kto trasę zaczyna w dzień o kończy w nocy (albo odwrotnie) to irytujące. Chociaż i tak jest lepiej niż w Passacie z 2015 gdzie najniższa jasność i tak wypalała oczy.
- osobna regulacja jasność ekranu multimediów (i to w zupełnie innym podmenu niż zegarów), grr!
- obsługa gestami to dopiero gdzieś za 3 lata (nawet w BMW 7 działa to średnio-słabo)
- ogólne odczucia z wnętrze są zwyczajne, nie daje za grosz odczucia jazdy czymś specjalnym, przeciwieństwie do Mondeo Vignale
A tutaj filmik z mojego testu Emergency Assist:
[video=youtube]https://www.youtube.com/watch?v=oh02_TO73Lo[/video]
MAN TGE:
Ostatnio zmieniony 21.07.2017, 13:41 przez latar, łącznie zmieniany 1 raz.
RE: Volkswagen Arteon - Wasze opinie
Ja niestety napotkałem na twardy opór w negocjacjach. Przedstawione oferty są na poziomie 7-7.5% w stosunku do ceny z cennika. Do tego odniosłem wrażenie, że aktualnie osoba prywatna z gotówką to dla salonów najgorszy klient. Takie czasy.
Poczekam i zobaczymy jak się będą kształtowały ceny w kolejnych miesiącach.
Poczekam i zobaczymy jak się będą kształtowały ceny w kolejnych miesiącach.
RE: Volkswagen Arteon - Wasze opinie
Bierz leasing ! Może dojdziesz do ~101% i rabat 10%
RE: Volkswagen Arteon - Wasze opinie
Wiecie że taki Arteon który stoi rzekomo wyżej nad passatem nie ma w przypadku foteli skórzanych ich wentylacji. Na allegro są siedzenia skórzane do kupienia od arteona ( z modelu testowego vw ) po 1 max 1,5 roku skóra pęka coś chyba nie halo.
Im bardziej się zapoznałem z autem tym bardziej jestem skłonny kupić inne. Ostatnio jechałem ze znajomym superb w wersji l&k dał auto do wyciszenia zapłacił 4500zł waga auta wzrosła o 120kg ale wyciszenie mega jeszcze tylko szyby będzie wymieniał na te nowe dźwięko szczelne
Im bardziej się zapoznałem z autem tym bardziej jestem skłonny kupić inne. Ostatnio jechałem ze znajomym superb w wersji l&k dał auto do wyciszenia zapłacił 4500zł waga auta wzrosła o 120kg ale wyciszenie mega jeszcze tylko szyby będzie wymieniał na te nowe dźwięko szczelne
RE: Volkswagen Arteon - Wasze opinie
Tak odnośnie wypowiedzi latara. Wnętrze podobne do Caddy/MAN? Bez przesady. Jest niemalże kopią Passata B8. Może jakieś podobieństwa z innymi modelami są, ale nie zgodzę się, że są takie same. Zwłaszcza MAN TGE, gdzie tam podobieństwo, bo kierownica ma podobny kształt? Co nie zmienia faktu, że masz rację co do tego, że jak na aspirowanie do klasy premium, to można oczekiwać czegoś więcej, niż tylko skopiowanie deski rozdzielczej od Passata.
Tego świstu spod uszczelki drzwi kierowcy począwszy od średnich prędkości to nie rozumiem. Jechałem Arteonem po autostradzie 190 km/godz. i słychać było co najwyżej pęd powietrza. No i szyby były normalne, także nie mogę się z tym zarzutem zgodzić.
Brak pokrętła regulacji głośności w systemie nawigacji Discovery Pro (jeśli będę zamawiał Arteona to z Discovery Media) - DM jest w porównaniu do DP mocno ograniczone, poczytaj o różnicach, to zmienisz zdanie (ja zmieniłem zamówienie z DM na DP). Poza tym możesz regulować głośność przyciskiem na kierownicy. Poruszanie się gestami, działało bez zarzutu, testowałem prawie godzinę.
Osobna regulacja jasność ekranu multimediów - bardzo dobrze! Mogę sobie dowolnie ustawić jasność, każdy znajdzie ustawienie dla siebie. Tak już mam nawet w moim Passacie B7, gdzie w RNS 315 ustawiam tryb dzień/noc/automat.
Tego świstu spod uszczelki drzwi kierowcy począwszy od średnich prędkości to nie rozumiem. Jechałem Arteonem po autostradzie 190 km/godz. i słychać było co najwyżej pęd powietrza. No i szyby były normalne, także nie mogę się z tym zarzutem zgodzić.
Brak pokrętła regulacji głośności w systemie nawigacji Discovery Pro (jeśli będę zamawiał Arteona to z Discovery Media) - DM jest w porównaniu do DP mocno ograniczone, poczytaj o różnicach, to zmienisz zdanie (ja zmieniłem zamówienie z DM na DP). Poza tym możesz regulować głośność przyciskiem na kierownicy. Poruszanie się gestami, działało bez zarzutu, testowałem prawie godzinę.
Osobna regulacja jasność ekranu multimediów - bardzo dobrze! Mogę sobie dowolnie ustawić jasność, każdy znajdzie ustawienie dla siebie. Tak już mam nawet w moim Passacie B7, gdzie w RNS 315 ustawiam tryb dzień/noc/automat.
RE: Volkswagen Arteon - Wasze opinie
@Hyper to nie ma się co zgadzać lub nie ze świstem. W egzemplarzu, który miałem od dealera był i nie da się tego podważyć. Ale ja to zwalam na winę egzemplarza. Na wyeliminowanie wszystkich niedoróbek produkcyjnych i linii produkcyjnej fabryki w tej branży przyjmują rok. Niestety w Automotive tyle trzeba na factory tooling:/
Wnętrze jest żywcem z Passata skopiowane. Niestety nie jest ono najciekawsze. To jak dla mnie największy problem tego samochodu. Nie nadąża ono za tym co na zewnątrz :/
Dzięki za typ w sprawie Discovery. Poczytam sobie. Pytałem już dealera tydzień temu jakie są różnice ale ciągle czekam na odpowiedź. Brak pokrętła mnie drażnił. Przyciski na kierownicy niestety niewiele pomagają. Przyciskanie jest po prostu za wolne jak dla mnie...ale nie jest to dealbreaker
Jeśli chodzi o jasność i regulację wszystkiego co świeci to jestem na to bardzo wrażliwy bo jeżdżę praktycznie tylko w nocy. To, że do zegarów i ekranu centralnego są osobne suwaki to dobrze ale to, że są od siebie tak daleko w menu i to, że są tak głęboko to już problem. W VW jest to po prostu źle zrobione. Do zegarów powinny być pokrętło obok włącznika świateł a Discovery powinno mieć szybszy dostęp do ustawienia jasność swojego wyświetlacza. Jest to wszystko za daleko, za głęboko i źle się te suwaki przesuwa w trakcie jazdy. Jest jeszcze opcja wyłączenia ekranu centralnego ale tam znowu trzeba się dogrzebać. Słabo. W iDrive wystarczy naciśnięcie dwóch przycisków i ekran gaśnie.
Ale jest postęp: w poprzedniej generacji Active Info Display (jakkolwiek się to wcześniej nazywało w B8 z 2015) nawet na najmniejszym ustawieniu jasności wypalało w nocy oczy. Nie cierpiałem tego! Najmniejsza jasność pasowała mi w słoneczny dzień.
Jestem w połowie testu BMW 4GC, za mną 2kkm. Arteon lepszy niemal pod każdym względem...oprócz wnętrza. Czuję, że mimo wszystko coś z tego będzie.
Wnętrze jest żywcem z Passata skopiowane. Niestety nie jest ono najciekawsze. To jak dla mnie największy problem tego samochodu. Nie nadąża ono za tym co na zewnątrz :/
Dzięki za typ w sprawie Discovery. Poczytam sobie. Pytałem już dealera tydzień temu jakie są różnice ale ciągle czekam na odpowiedź. Brak pokrętła mnie drażnił. Przyciski na kierownicy niestety niewiele pomagają. Przyciskanie jest po prostu za wolne jak dla mnie...ale nie jest to dealbreaker
Jeśli chodzi o jasność i regulację wszystkiego co świeci to jestem na to bardzo wrażliwy bo jeżdżę praktycznie tylko w nocy. To, że do zegarów i ekranu centralnego są osobne suwaki to dobrze ale to, że są od siebie tak daleko w menu i to, że są tak głęboko to już problem. W VW jest to po prostu źle zrobione. Do zegarów powinny być pokrętło obok włącznika świateł a Discovery powinno mieć szybszy dostęp do ustawienia jasność swojego wyświetlacza. Jest to wszystko za daleko, za głęboko i źle się te suwaki przesuwa w trakcie jazdy. Jest jeszcze opcja wyłączenia ekranu centralnego ale tam znowu trzeba się dogrzebać. Słabo. W iDrive wystarczy naciśnięcie dwóch przycisków i ekran gaśnie.
Ale jest postęp: w poprzedniej generacji Active Info Display (jakkolwiek się to wcześniej nazywało w B8 z 2015) nawet na najmniejszym ustawieniu jasności wypalało w nocy oczy. Nie cierpiałem tego! Najmniejsza jasność pasowała mi w słoneczny dzień.
Jestem w połowie testu BMW 4GC, za mną 2kkm. Arteon lepszy niemal pod każdym względem...oprócz wnętrza. Czuję, że mimo wszystko coś z tego będzie.
Ostatnio zmieniony 28.07.2017, 15:31 przez latar, łącznie zmieniany 1 raz.
RE: Volkswagen Arteon - Wasze opinie
elo,
a ja już zdecydowałem ze ide w arteona. 2.0 tsi / 190 KM, plus trochę wyposażenia (pakiety, felgi rosario, r-line, discovery pro, easy-open, automatyczne swiatla, dcc, dynaudio). W zasadzie wszystko już mam dograne, ale do zamkniecia budżetu brakuje paru tysięcy (tak dokładnie 4-5). I tutaj pojawia się dylemat, auto chce w kolorze białym - i tak naprawdę latwo byłoby te 5 tysięcy zdobyc zamieniając perłe na zwykły biały. Z drugiej strony w mojej konfiguracji mam tez:
- discovery PRO /i
- dach
2 z 3 opcji mogę wybrać i będę się mieścił w budżecie - co byście więc doradzili z tego zestawu: DISCO PRO / DACH czy PERŁA? Czy rzeczywiście jest tak duza róznica w odcieniu tych bieli na ile wskazywałaby różnica cen? Może warto odpuścić discovery PRO - które jest mniej funkcjonalne, a może zapomnieć o dachu?
pozdro!!
a ja już zdecydowałem ze ide w arteona. 2.0 tsi / 190 KM, plus trochę wyposażenia (pakiety, felgi rosario, r-line, discovery pro, easy-open, automatyczne swiatla, dcc, dynaudio). W zasadzie wszystko już mam dograne, ale do zamkniecia budżetu brakuje paru tysięcy (tak dokładnie 4-5). I tutaj pojawia się dylemat, auto chce w kolorze białym - i tak naprawdę latwo byłoby te 5 tysięcy zdobyc zamieniając perłe na zwykły biały. Z drugiej strony w mojej konfiguracji mam tez:
- discovery PRO /i
- dach
2 z 3 opcji mogę wybrać i będę się mieścił w budżecie - co byście więc doradzili z tego zestawu: DISCO PRO / DACH czy PERŁA? Czy rzeczywiście jest tak duza róznica w odcieniu tych bieli na ile wskazywałaby różnica cen? Może warto odpuścić discovery PRO - które jest mniej funkcjonalne, a może zapomnieć o dachu?
pozdro!!