Dylemat przed zakupem: Arteon 190 vs Superb 272
Dylemat przed zakupem: Arteon 190 vs Superb 272
Dzień dobry,
Disclaimer: wiem że na forum przewinęły się już przynajmniej dwa tematy o zbliżonej tematyce lecz albo mają już swoje lata przez co zawarte w nich informacje się zdezaktualizowały albo dyskusja w nich zawarta poszła w innym kierunku niż początkowy przez co nie odpowiadają na moje pytania.
Przyszedł i dla mnie czas kiedy okoliczności przyrody wymagają większego samochodu. Na obecną chwilę marki premium nie wchodzą w rachubę - nie tyle ze względu na różnicę w racie leasingowej która jest zbliżona, co na dużą wartość samochodu i lecący na łeb na szyję współczynnik wliczania w koszty co winduje faktyczny koszt leasingu.
Należę do osób "lepszy full midclass niż biedo highclass", lubię gadżety, systemy wspomagania, wentylację czterech liter i potrzebuję haka do wygodnego przewożenia rowerów (aka z placu raczej nie będzie).
Szukam więc dużego samochodu klasy średniej do ceny ~210k brutto.
Jest parę opcji/cech samochodu które znacząco wpływają na mój wybór:
* napęd 4x4 ze względów bezpieczeństwa
* wspomaganie parkowania - nie jestem przyzwyczajony do tak dużych samochodów
* więcej mocy = lepiej (koszt paliwa jest dla mnie pomijalny, chciałbym nie poruszać go w dyskusji)
* carplay, najlepiej wireless (dla niektórych pomijalne, dla mnie istotne)
* head-up display (dla niektórych pomijalne, dla mnie istotne)
* wentylowane fotele
* ogrzewana szyba i kierownica
* hak
* duży bagażnik z wygodnym dostępem
* dużo miejsca dla kierowcy (mam 2m wzrostu) i żeby ktoś się za mną zmieścił
* z racji na profil jazdy tylko benzyna
* nie combi
Chciałbym przedstawić wam moją listę plusów i minusów poniższych opcji:
Opcja 1. VW Arteon Elegance 190KM FWT - full opcja bez okna dachowego i ogrzewania postojowego - z uwagi na duży skok cenowy 50k względem wersji 272KM 4x4, kod konfiguracji VKE4EUZE
+ przepiękny design
+ opcja dodatkowego wyciszenia
+ wireless carplay
+ head-up display
+ podobno jedne z wygodniejszych zawieszeń (raczej nie 'pływa')
+ wyższa jakość całości samochodu
- 190km - słabszy silnik w połączeniu z napędem na przednią oś jest chyba największą wadą tej opcji (tak mi się wydaje)
- FWD - mam teraz w obecnym samochodzie i tej 'niby zimy' często zdarzało mi się pośliznąć ruszając spod świateł rano jadąc do pracy, a nie mam nawet 100km. nie wiem, może XDS by wystarczył?
- brak aktywnego tempomatu, tego co sam hamuje przed zakrętami (podobno) jednak jest aktywny tempomat
- mniejszy i (chyba) mniej ustawny bagażnik
- mało opcji lakieru, podszedł mi tylko Mangan
Opcja 2. Skoda Superb L&K 272KM 4x4 - full opcja bez okna dachowego i ogrzewania postojowego, ID konfiguracji C6R2Y0FG
+ 272km
+ 4x4
+ ogólna praktyczność: większego bagażnika chyba się nie da w tej bryle, tak samo miejsca z tyłu
+ aktywny tempomatu jednak jest w obu samochodach
+ lakier blue race
- brak wireless carplay
- brak head-up display
- może trochę 'pływać' nawet z dcc
To chyba wszystko co udało mi się znaleźć. W moim odczuciu jest impas między opcjami bo:
* niby Arteon piękny, wystarczający ze 190km, ale potrafi się pośliznąć, ma mniejszą moc i ma trochę przestarzałe systemy, w tym brak aktywnego tempomatu, systemy oba mają chyba takie same albo bardzo zbliżone, poza tym ogólnie wydaje się być trochę mniej praktyczny
* niby Superb ma wszystko, w tym pakę jak dostawczak, praktyczność 110%, ale jednak brak mu wireless carplay, head-up, ma trochę bezpłciową bryłę i nie dostaje Arteonowi w wyciszeniu i materiałach, co może odbić się na komforcie, szczególnie w trasie
Ciekaw jestem Waszych komentarzy. Jak Wy byście wybrali?
Ktoś mógłby potwierdzić jak to jest z tym aktywnym tempomatem - czy faktycznie go nie ma w Arteonie? Miał ktoś go w skodzie (czy innym) i mógłby powiedzieć czy ma to sens/czy działa/czy korzysta się z tego na co dzień?
A jak z funkcjonalnością HUD w Arteonie? Czy np. wyświetlanie tylko aktualnej prędkości na szybie (ew aktualnego ograniczenia prędkości) zwiększa jakoś komfort jazdy że nie trzeba odrywać oczu od drogi (nawigację i tak bym używał z carplay)?
Czy połączenie wireless carplay w Arteonie jest stabilne i da się go używać na co dzień? Czy też wystarczy 'podrapać się za uchem' a już zrywa zasięg i koniec końców i tak lepiej wpiąć kabel?
Disclaimer: wiem że na forum przewinęły się już przynajmniej dwa tematy o zbliżonej tematyce lecz albo mają już swoje lata przez co zawarte w nich informacje się zdezaktualizowały albo dyskusja w nich zawarta poszła w innym kierunku niż początkowy przez co nie odpowiadają na moje pytania.
Przyszedł i dla mnie czas kiedy okoliczności przyrody wymagają większego samochodu. Na obecną chwilę marki premium nie wchodzą w rachubę - nie tyle ze względu na różnicę w racie leasingowej która jest zbliżona, co na dużą wartość samochodu i lecący na łeb na szyję współczynnik wliczania w koszty co winduje faktyczny koszt leasingu.
Należę do osób "lepszy full midclass niż biedo highclass", lubię gadżety, systemy wspomagania, wentylację czterech liter i potrzebuję haka do wygodnego przewożenia rowerów (aka z placu raczej nie będzie).
Szukam więc dużego samochodu klasy średniej do ceny ~210k brutto.
Jest parę opcji/cech samochodu które znacząco wpływają na mój wybór:
* napęd 4x4 ze względów bezpieczeństwa
* wspomaganie parkowania - nie jestem przyzwyczajony do tak dużych samochodów
* więcej mocy = lepiej (koszt paliwa jest dla mnie pomijalny, chciałbym nie poruszać go w dyskusji)
* carplay, najlepiej wireless (dla niektórych pomijalne, dla mnie istotne)
* head-up display (dla niektórych pomijalne, dla mnie istotne)
* wentylowane fotele
* ogrzewana szyba i kierownica
* hak
* duży bagażnik z wygodnym dostępem
* dużo miejsca dla kierowcy (mam 2m wzrostu) i żeby ktoś się za mną zmieścił
* z racji na profil jazdy tylko benzyna
* nie combi
Chciałbym przedstawić wam moją listę plusów i minusów poniższych opcji:
Opcja 1. VW Arteon Elegance 190KM FWT - full opcja bez okna dachowego i ogrzewania postojowego - z uwagi na duży skok cenowy 50k względem wersji 272KM 4x4, kod konfiguracji VKE4EUZE
+ przepiękny design
+ opcja dodatkowego wyciszenia
+ wireless carplay
+ head-up display
+ podobno jedne z wygodniejszych zawieszeń (raczej nie 'pływa')
+ wyższa jakość całości samochodu
- 190km - słabszy silnik w połączeniu z napędem na przednią oś jest chyba największą wadą tej opcji (tak mi się wydaje)
- FWD - mam teraz w obecnym samochodzie i tej 'niby zimy' często zdarzało mi się pośliznąć ruszając spod świateł rano jadąc do pracy, a nie mam nawet 100km. nie wiem, może XDS by wystarczył?
- brak aktywnego tempomatu, tego co sam hamuje przed zakrętami (podobno) jednak jest aktywny tempomat
- mniejszy i (chyba) mniej ustawny bagażnik
- mało opcji lakieru, podszedł mi tylko Mangan
Opcja 2. Skoda Superb L&K 272KM 4x4 - full opcja bez okna dachowego i ogrzewania postojowego, ID konfiguracji C6R2Y0FG
+ 272km
+ 4x4
+ ogólna praktyczność: większego bagażnika chyba się nie da w tej bryle, tak samo miejsca z tyłu
+ aktywny tempomatu jednak jest w obu samochodach
+ lakier blue race
- brak wireless carplay
- brak head-up display
- może trochę 'pływać' nawet z dcc
To chyba wszystko co udało mi się znaleźć. W moim odczuciu jest impas między opcjami bo:
* niby Arteon piękny, wystarczający ze 190km, ale potrafi się pośliznąć, ma mniejszą moc i ma trochę przestarzałe systemy, w tym brak aktywnego tempomatu, systemy oba mają chyba takie same albo bardzo zbliżone, poza tym ogólnie wydaje się być trochę mniej praktyczny
* niby Superb ma wszystko, w tym pakę jak dostawczak, praktyczność 110%, ale jednak brak mu wireless carplay, head-up, ma trochę bezpłciową bryłę i nie dostaje Arteonowi w wyciszeniu i materiałach, co może odbić się na komforcie, szczególnie w trasie
Ciekaw jestem Waszych komentarzy. Jak Wy byście wybrali?
Ktoś mógłby potwierdzić jak to jest z tym aktywnym tempomatem - czy faktycznie go nie ma w Arteonie? Miał ktoś go w skodzie (czy innym) i mógłby powiedzieć czy ma to sens/czy działa/czy korzysta się z tego na co dzień?
A jak z funkcjonalnością HUD w Arteonie? Czy np. wyświetlanie tylko aktualnej prędkości na szybie (ew aktualnego ograniczenia prędkości) zwiększa jakoś komfort jazdy że nie trzeba odrywać oczu od drogi (nawigację i tak bym używał z carplay)?
Czy połączenie wireless carplay w Arteonie jest stabilne i da się go używać na co dzień? Czy też wystarczy 'podrapać się za uchem' a już zrywa zasięg i koniec końców i tak lepiej wpiąć kabel?
Ostatnio zmieniony 24.04.2020, 11:45 przez Nordar, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Dylemat przed zakupem: Arteon 190 vs Superb 272
Jest AKTYWNY TEMPOMAT w Artku to co bredził Pertyn to nieporozumienie. Zarówno zwalnia przed zakrętami tak jak i zwalnia widząc ograniczenia prędkości po czym sam przyspiesza widząc inne ograniczenieNordar pisze: ↑24.04.2020, 11:18Dzień dobry,
Disclaimer: wiem że na forum przewinęły się już przynajmniej dwa tematy o zbliżonej tematyce lecz albo mają już swoje lata przez co zawarte w nich informacje się zdezaktualizowały albo dyskusja w nich zawarta poszła w innym kierunku niż początkowy przez co nie odpowiadają na moje pytania.
Przyszedł i dla mnie czas kiedy okoliczności przyrody wymagają większego samochodu. Na obecną chwilę marki premium nie wchodzą w rachubę - nie tyle ze względu na różnicę w racie leasingowej która jest zbliżona, co na dużą wartość samochodu i lecący na łeb na szyję współczynnik wliczania w koszty co winduje faktyczny koszt leasingu.
Należę do osób "lepszy full midclass niż biedo highclass", lubię gadżety, systemy wspomagania, wentylację czterech liter i potrzebuję haka do wygodnego przewożenia rowerów (aka z placu raczej nie będzie).
Szukam więc dużego samochodu klasy średniej do ceny ~210k brutto.
Jest parę opcji/cech samochodu które znacząco wpływają na mój wybór:
* napęd 4x4 ze względów bezpieczeństwa
* wspomaganie parkowania - nie jestem przyzwyczajony do tak dużych samochodów
* więcej mocy = lepiej (koszt paliwa jest dla mnie pomijalny, chciałbym nie poruszać go w dyskusji)
* carplay, najlepiej wireless (dla niektórych pomijalne, dla mnie istotne)
* head-up display (dla niektórych pomijalne, dla mnie istotne)
* wentylowane fotele
* ogrzewana szyba i kierownica
* hak
* duży bagażnik z wygodnym dostępem
* dużo miejsca dla kierowcy (mam 2m wzrostu) i żeby ktoś się za mną zmieścił
* z racji na profil jazdy tylko benzyna
* nie combi
Chciałbym przedstawić wam moją listę plusów i minusów poniższych opcji:
Opcja 1. VW Arteon Elegance 190KM FWT - full opcja bez okna dachowego i ogrzewania postojowego - z uwagi na duży skok cenowy 50k względem wersji 272KM 4x4, kod konfiguracji VKE4EUZE
+ przepiękny design
+ opcja dodatkowego wyciszenia
+ wireless carplay
+ head-up display
+ podobno jedne z wygodniejszych zawieszeń (raczej nie 'pływa')
+ wyższa jakość całości samochodu
- 190km - słabszy silnik w połączeniu z napędem na przednią oś jest chyba największą wadą tej opcji (tak mi się wydaje)
- FWD - mam teraz w obecnym samochodzie i tej 'niby zimy' często zdarzało mi się pośliznąć ruszając spod świateł rano jadąc do pracy, a nie mam nawet 100km. nie wiem, może XDS by wystarczył?
- brak aktywnego tempomatu, tego co sam hamuje przed zakrętami (podobno)
- mniejszy i (chyba) mniej ustawny bagażnik
- mało opcji lakieru, podszedł mi tylko Mangan
Opcja 2. Skoda Superb L&K 272KM 4x4 - full opcja bez okna dachowego i ogrzewania postojowego, ID konfiguracji C6R2Y0FG
+ 272km
+ 4x4
+ ogólna praktyczność: większego bagażnika chyba się nie da w tej bryle, tak samo miejsca z tyłu
+ aktywny tempomatu
+ lakier blue race
- brak wireless carplay
- brak head-up display
- może trochę 'pływać' nawet z dcc
To chyba wszystko co udało mi się znaleźć. W moim odczuciu jest impas między opcjami bo:
* niby Arteon piękny, wystarczający ze 190km, ale potrafi się pośliznąć, ma mniejszą moc i ma trochę przestarzałe systemy, w tym brak aktywnego tempomatu, poza tym ogólnie wydaje się być trochę mniej praktyczny
* niby Superb ma wszystko, w tym pakę jak dostawczak, praktyczność 110%, ale jednak brak mu wireless carplay, head-up, ma trochę bezpłciową bryłę i nie dostaje Arteonowi w wyciszeniu i materiałach, co może odbić się na komforcie, szczególnie w trasie
Ciekaw jestem Waszych komentarzy. Jak Wy byście wybrali?
Ktoś mógłby potwierdzić jak to jest z tym aktywnym tempomatem - czy faktycznie go nie ma w Arteonie? Miał ktoś go w skodzie (czy innym) i mógłby powiedzieć czy ma to sens/czy działa/czy korzysta się z tego na co dzień?
A jak z funkcjonalnością HUD w Arteonie? Czy np. wyświetlanie tylko aktualnej prędkości na szybie (ew aktualnego ograniczenia prędkości) zwiększa jakoś komfort jazdy że nie trzeba odrywać oczu od drogi (nawigację i tak bym używał z carplay)?
Czy połączenie wireless carplay w Arteonie jest stabilne i da się go używać na co dzień? Czy też wystarczy 'podrapać się za uchem' a już zrywa zasięg i koniec końców i tak lepiej wpiąć kabel?
johnyPL
Arteon R-Line TSI 190KM JB4 241/385
Arteon R-Line TSI 190KM JB4 241/385
Re: Dylemat przed zakupem: Arteon 190 vs Superb 272
Przyznaję się bez bicia, że tym właśnie się sugerowałem. Dziękuję bardzo za informację i juz poprawiam posta.
EDIT: post już poprawiony
Re: Dylemat przed zakupem: Arteon 190 vs Superb 272
Tak sie składa że mam oba pojazdy, nad którymi rozmyślasz.
Artek 190 TSI Rline, Superb 150TSI Sportline w DSG po lifice.
Co do miejsca wewnątrz to oba pojazdy mają go pod dostatkiem w żadnym nie będzie Ci go brakować bez dwóch zdań.
Porównując na plus Artka:
silnik 190TSI,
zapach materiałów bynajmniej na początku był odczuwalny,
bezprzewodowy AirPlay,
znacznie lepsze precyzyjne prowadzenie - mam w nim 20", DCC + sprężyny Eibach,
design,
Na plus Superb:
radio z gałkami,
nagłośnienie Canton,
lampy Matrix,
podwójne szyby,
większa panorama vs szyberdach Artka
Ogólnie Arteon sprawia więcej radości z jazdy, jest bardziej wytykany przez ludzi na drogach.
Artek 190 TSI Rline, Superb 150TSI Sportline w DSG po lifice.
Co do miejsca wewnątrz to oba pojazdy mają go pod dostatkiem w żadnym nie będzie Ci go brakować bez dwóch zdań.
Porównując na plus Artka:
silnik 190TSI,
zapach materiałów bynajmniej na początku był odczuwalny,
bezprzewodowy AirPlay,
znacznie lepsze precyzyjne prowadzenie - mam w nim 20", DCC + sprężyny Eibach,
design,
Na plus Superb:
radio z gałkami,
nagłośnienie Canton,
lampy Matrix,
podwójne szyby,
większa panorama vs szyberdach Artka
Ogólnie Arteon sprawia więcej radości z jazdy, jest bardziej wytykany przez ludzi na drogach.
johnyPL
Arteon R-Line TSI 190KM JB4 241/385
Arteon R-Line TSI 190KM JB4 241/385
Re: Dylemat przed zakupem: Arteon 190 vs Superb 272
Na marginesie konfiguracji dywaniki gumowe i siatkę bagażnika dostaniesz w gratisie od handlowca. HeadUp w Artku wg mnie jest poprzedniej epoki, nie warto dopłacać.Nordar pisze: ↑24.04.2020, 11:18Dzień dobry,
Disclaimer: wiem że na forum przewinęły się już przynajmniej dwa tematy o zbliżonej tematyce lecz albo mają już swoje lata przez co zawarte w nich informacje się zdezaktualizowały albo dyskusja w nich zawarta poszła w innym kierunku niż początkowy przez co nie odpowiadają na moje pytania.
Przyszedł i dla mnie czas kiedy okoliczności przyrody wymagają większego samochodu. Na obecną chwilę marki premium nie wchodzą w rachubę - nie tyle ze względu na różnicę w racie leasingowej która jest zbliżona, co na dużą wartość samochodu i lecący na łeb na szyję współczynnik wliczania w koszty co winduje faktyczny koszt leasingu.
Należę do osób "lepszy full midclass niż biedo highclass", lubię gadżety, systemy wspomagania, wentylację czterech liter i potrzebuję haka do wygodnego przewożenia rowerów (aka z placu raczej nie będzie).
Szukam więc dużego samochodu klasy średniej do ceny ~210k brutto.
Jest parę opcji/cech samochodu które znacząco wpływają na mój wybór:
* napęd 4x4 ze względów bezpieczeństwa
* wspomaganie parkowania - nie jestem przyzwyczajony do tak dużych samochodów
* więcej mocy = lepiej (koszt paliwa jest dla mnie pomijalny, chciałbym nie poruszać go w dyskusji)
* carplay, najlepiej wireless (dla niektórych pomijalne, dla mnie istotne)
* head-up display (dla niektórych pomijalne, dla mnie istotne)
* wentylowane fotele
* ogrzewana szyba i kierownica
* hak
* duży bagażnik z wygodnym dostępem
* dużo miejsca dla kierowcy (mam 2m wzrostu) i żeby ktoś się za mną zmieścił
* z racji na profil jazdy tylko benzyna
* nie combi
Chciałbym przedstawić wam moją listę plusów i minusów poniższych opcji:
Opcja 1. VW Arteon Elegance 190KM FWT - full opcja bez okna dachowego i ogrzewania postojowego - z uwagi na duży skok cenowy 50k względem wersji 272KM 4x4, kod konfiguracji VKE4EUZE
+ przepiękny design
+ opcja dodatkowego wyciszenia
+ wireless carplay
+ head-up display
+ podobno jedne z wygodniejszych zawieszeń (raczej nie 'pływa')
+ wyższa jakość całości samochodu
- 190km - słabszy silnik w połączeniu z napędem na przednią oś jest chyba największą wadą tej opcji (tak mi się wydaje)
- FWD - mam teraz w obecnym samochodzie i tej 'niby zimy' często zdarzało mi się pośliznąć ruszając spod świateł rano jadąc do pracy, a nie mam nawet 100km. nie wiem, może XDS by wystarczył?
- brak aktywnego tempomatu, tego co sam hamuje przed zakrętami (podobno) jednak jest aktywny tempomat
- mniejszy i (chyba) mniej ustawny bagażnik
- mało opcji lakieru, podszedł mi tylko Mangan
Opcja 2. Skoda Superb L&K 272KM 4x4 - full opcja bez okna dachowego i ogrzewania postojowego, ID konfiguracji C6R2Y0FG
+ 272km
+ 4x4
+ ogólna praktyczność: większego bagażnika chyba się nie da w tej bryle, tak samo miejsca z tyłu
+ aktywny tempomatu jednak jest w obu samochodach
+ lakier blue race
- brak wireless carplay
- brak head-up display
- może trochę 'pływać' nawet z dcc
To chyba wszystko co udało mi się znaleźć. W moim odczuciu jest impas między opcjami bo:
* niby Arteon piękny, wystarczający ze 190km, ale potrafi się pośliznąć, ma mniejszą moc i ma trochę przestarzałe systemy, w tym brak aktywnego tempomatu, systemy oba mają chyba takie same albo bardzo zbliżone, poza tym ogólnie wydaje się być trochę mniej praktyczny
* niby Superb ma wszystko, w tym pakę jak dostawczak, praktyczność 110%, ale jednak brak mu wireless carplay, head-up, ma trochę bezpłciową bryłę i nie dostaje Arteonowi w wyciszeniu i materiałach, co może odbić się na komforcie, szczególnie w trasie
Ciekaw jestem Waszych komentarzy. Jak Wy byście wybrali?
Ktoś mógłby potwierdzić jak to jest z tym aktywnym tempomatem - czy faktycznie go nie ma w Arteonie? Miał ktoś go w skodzie (czy innym) i mógłby powiedzieć czy ma to sens/czy działa/czy korzysta się z tego na co dzień?
A jak z funkcjonalnością HUD w Arteonie? Czy np. wyświetlanie tylko aktualnej prędkości na szybie (ew aktualnego ograniczenia prędkości) zwiększa jakoś komfort jazdy że nie trzeba odrywać oczu od drogi (nawigację i tak bym używał z carplay)?
Czy połączenie wireless carplay w Arteonie jest stabilne i da się go używać na co dzień? Czy też wystarczy 'podrapać się za uchem' a już zrywa zasięg i koniec końców i tak lepiej wpiąć kabel?
johnyPL
Arteon R-Line TSI 190KM JB4 241/385
Arteon R-Line TSI 190KM JB4 241/385
Re: Dylemat przed zakupem: Arteon 190 vs Superb 272
W skodzie zakładałem tylko 272TSI
modyfikacji nie zamierzam wprowadzać ale precyzyjniejsze prowadzenie do mnie przemawia felgi jakie planuje to max 19", za dużo pokonuję kiepskich dróg żeby ze spokojnym sumieniem wziąć te cudne 20" rosario...
Canton jest lepszy od Dynaudio?
Sądziłem, że Arteon też ma matrixy, czyżby nie miał?
noooooooooooo... jest do na pewno duży atut Arteona
mogę dopiewiedzieć żę w chwilach słabości oglądam się za StingeremGT, którego wiem że nie kupię, ale to V6...
chociaż do negocjacji jeszcze daleko to info na pewno się przyda, dzięki
all in all, coraz bardziej przychylam się ku Arteonowi, dzięki johnyPL
Re: Dylemat przed zakupem: Arteon 190 vs Superb 272
Nie brałem pod uwagę 272 TSI z racji ceny i spalania.Nordar pisze: ↑24.04.2020, 12:50W skodzie zakładałem tylko 272TSI
modyfikacji nie zamierzam wprowadzać ale precyzyjniejsze prowadzenie do mnie przemawia
Canton jest lepszy od Dynaudio?
Sądziłem, że Arteon też ma matrixy, czyżby nie miał?
noooooooooooo... jest do na pewno duży atut Arteona
mogę dopiewiedzieć żę w chwilach słabości oglądam się za StingeremGT, którego wiem że nie kupię, ale to V6...
chociaż do negocjacji jeszcze daleko to info na pewno się przyda, dzięki
all in all, coraz bardziej przychylam się ku Arteonowi, dzięki johnyPL
Świadomie nie zamówiłem Dynaudio, w egzemplarzu testowy bym i żadnego wrażenia na mnie nie zrobił.
W Artku jest tylko FULL LED, Matrix pewnie pojawi się w wersji po lifcie tak samo jak ma to miejsce w Passacie B8 po lifcie.
Jeździłem Stingerem fajne auto, niemniej ilość miejsca rozczarowuje.
Otrzymałem 17% rabatu na Artka.
johnyPL
Arteon R-Line TSI 190KM JB4 241/385
Arteon R-Line TSI 190KM JB4 241/385
- Osfald
- Senior Member
- Posty: 581
- Rejestracja: 02.05.2019, 21:40
- Lokalizacja: JAGUAR XJL 3.0V6 SUPERCHARGED
Re: Dylemat przed zakupem: Arteon 190 vs Superb 272
Gadanie, że Arteon ma dużo miejsca zgadza się ale tylko horyzontalnie
Ładny wygląd jest w tym przypadku okupiony niewygodą wysokich.
W Skodzie nie mam z tym najmniejszych problemów. No ale wygląd nie ten...
Odniosę się tylko do tego punktu... mam 201cm/120kg. Z przodu w Arteonie jest tak OK dla dwumetrowca o ile masz fotel półelektryczny. Fotel z kompletną elektryką i wentylacją (a takie mamy w Elegance) powoduje, że pasujesz do wnętrza (podsufitki) bez luzów Z tyłu natomiast 2m nie ma prawa bytu. Nawet jeśli zsuniesz się (bo przed kolanami miejsce jest) to długo tak nie pojedziesz. No i oczywiście raczej zapomnij o szyberdachu.
Ładny wygląd jest w tym przypadku okupiony niewygodą wysokich.
W Skodzie nie mam z tym najmniejszych problemów. No ale wygląd nie ten...
Arteon 2.0 TSI i cztery dwudziestki nadal pracują w firmie. Sobie sprawiłem 3L kota V6 z kompresorem
Re: Dylemat przed zakupem: Arteon 190 vs Superb 272
Mam 196cm i zwyczaj siedzieć tak bardzo w podłodze jak się da , plan był na brak okna dachowego i na pełną elektrykę fotela z wentylem. Będę się musiał przymierzyć w salonie.
Z założenia w tym samochodzie siedzieć mam za kierownicą a na tylnej kanapie pasażerowie... cóż, przeżyją
Dzięki za info Osfald!
- Osfald
- Senior Member
- Posty: 581
- Rejestracja: 02.05.2019, 21:40
- Lokalizacja: JAGUAR XJL 3.0V6 SUPERCHARGED
Re: Dylemat przed zakupem: Arteon 190 vs Superb 272
Kiedy Zachar mówi o sobie "dwumetrowiec" i robi pod tym kątem testy różnych samochodów, twierdząc, że jest OK to ja potem idę do salonu i weryfikuję te jego testy. W wielu przypadkach to co on nazywa dobrą pozycją czy wygodną dla dwumetrowca mija się z prawdą. Nie wiem czy on zaokrągla te swoje wymiary w górę albo mamy inne proporcje tułów/nogi To samo tyczy się tego co opowiadał testując Arteona naszego kolegi z forum.
Jeśli on zaokrągla swój wzrost w górę to może także w Twoim przypadku te 5 cm różnicy między nami zrobi istotną różnicę.
Jeśli on zaokrągla swój wzrost w górę to może także w Twoim przypadku te 5 cm różnicy między nami zrobi istotną różnicę.
Ostatnio zmieniony 24.04.2020, 15:28 przez Osfald, łącznie zmieniany 2 razy.
Arteon 2.0 TSI i cztery dwudziestki nadal pracują w firmie. Sobie sprawiłem 3L kota V6 z kompresorem