Przesiadka z E60 do Arteona
Re: Przesiadka z E60 do Arteona
Tak wyglada spalanie u mnie, 3/4 to miasto
johnyPL
Arteon R-Line TSI 190KM JB4 241/385
Arteon R-Line TSI 190KM JB4 241/385
Re: Przesiadka z E60 do Arteona
Koledzy, a jak w rzeczywistości pokazuje dystrybutor. Ja w końcu spróbowałem tak "kapeluszowo" przejechać po mieście 100 km. Zatankowany do strzału dystrybutora, Od jakiegoś czasu nie wieżę mu. Komp pokazał właśnie 8,5 l. , na tej samej stacj przy dystrybutorze, pistolet strzelił przy 11l. Potem połowa zbiornika, komp pokazuje - możliwa ilość do zatankowanie 20 l. , rzeczywistość 33l. Kreska ponad czerwone pole od rezerwy, wlazło 60 l. Zrobiłem korektę spalania na 102%. Przy 1/2 zbiornika komp pokazał 30 l do zatankowania, czyli bliżej rzeczywistości. Normy WLTP papierowe i komputerowe, mają się ni jak, co do rzeczywistego spalania.
Arteon Elegance 2.0 TSI 190 ps
Re: Przesiadka z E60 do Arteona
Szczególnie na ten parametr patrzyłbym z dużym marginesem tolerancji. To jest raczej szacunkowa wartość, tym bardziej, że producent nie zdecydował się jej pokazywać.
Arteon Elegance 2.0 TSI 190KM (MY2018)
- Osfald
- Senior Member
- Posty: 581
- Rejestracja: 02.05.2019, 21:40
- Lokalizacja: JAGUAR XJL 3.0V6 SUPERCHARGED
Re: Przesiadka z E60 do Arteona
Pomiary z dystrybutorem rób na jak najdłuższym odcinku. Wtedy błąd dystrybutora przestanie być istotny.
Poza tym pisanie "mi w mieście pali...", "mi w trasie pali..." jest słabe do porównywania.
Dla jednego trasa to 200km przy 90km/h, inny przejedzie 30km w aglomeracji 50-60km/h i to już jest wyprawa.
Można jeździć dzień w dzień do roboty taką "trasą". Miasto to rozrzut totalny. Miesiąc 2km tras 2x dziennie
do pracy i do domu przez zapchane miasto będzie czymś totalnie innym niż 10km ładną, niezakorkowaną drogą,
choć także będącą w obrębie miasta. Na to wszystko nakładają się warunki atmosferyczne, ciś. w oponach... itd.
Różnice mogą osiągać 100% i nie będzie w tym nic dziwnego.
Na własnym przykładzie. 190KM TSI w trasach krótkich (2km), miejskich, korki, niedogrzany, temp powietrza około 10stC, pali około 14L/100km.
Na drogowej trasie średnicowej (45km z szybkościami około 100km/h) mam 7,5L/100km
Na trasach podmiejskich (100km z szybkościami około 90km/h) mam 6-7L/100km.
Na tę chwilę spalanie minimalne zdarzyło się na poziomie 5,1L/100km w płynnej podmiejskiej trasie 114km.
Popatrzcie, że nawet w portalach zajmujących się określaniem kosztów eksploatacji samochodu korzysta się z pojęć Minimalne średnie zużycie paliwa, Maksymalne średnie zużycie paliwa, Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe, a nie "miasto" i "trasa".
Poza tym pisanie "mi w mieście pali...", "mi w trasie pali..." jest słabe do porównywania.
Dla jednego trasa to 200km przy 90km/h, inny przejedzie 30km w aglomeracji 50-60km/h i to już jest wyprawa.
Można jeździć dzień w dzień do roboty taką "trasą". Miasto to rozrzut totalny. Miesiąc 2km tras 2x dziennie
do pracy i do domu przez zapchane miasto będzie czymś totalnie innym niż 10km ładną, niezakorkowaną drogą,
choć także będącą w obrębie miasta. Na to wszystko nakładają się warunki atmosferyczne, ciś. w oponach... itd.
Różnice mogą osiągać 100% i nie będzie w tym nic dziwnego.
Na własnym przykładzie. 190KM TSI w trasach krótkich (2km), miejskich, korki, niedogrzany, temp powietrza około 10stC, pali około 14L/100km.
Na drogowej trasie średnicowej (45km z szybkościami około 100km/h) mam 7,5L/100km
Na trasach podmiejskich (100km z szybkościami około 90km/h) mam 6-7L/100km.
Na tę chwilę spalanie minimalne zdarzyło się na poziomie 5,1L/100km w płynnej podmiejskiej trasie 114km.
Popatrzcie, że nawet w portalach zajmujących się określaniem kosztów eksploatacji samochodu korzysta się z pojęć Minimalne średnie zużycie paliwa, Maksymalne średnie zużycie paliwa, Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe, a nie "miasto" i "trasa".
Arteon 2.0 TSI i cztery dwudziestki nadal pracują w firmie. Sobie sprawiłem 3L kota V6 z kompresorem
Re: Przesiadka z E60 do Arteona
Styl jazdy jest kluczowy. Przy prawie takiej samej średniej prędkości w TDi 190km spalanie na tej samej trasie ale z dwoma kierowcami różniło się o litr.
RLINE stop hybrid go TDI (190KM )
Re: Przesiadka z E60 do Arteona
Dobra Koledzy. Nie o to chodziło, ale chciałem się dopytać, czy u was wskaźnik paliwa pokrywa się z rzeczywistym stanem w zbiorniku. Bo komputer żyje swoim życiem, a stan rzeczywisty swoim. Mi bardziej chodzi o rzeczywiste wskazanie paliwa w zbiorniku, a nie ile to pali. Robiłem trasę z północy na południe, paliwa niby na ponad 200 km, wskaźnik pokazywał kreskę nad rezerwą, czyli dodając rezerwę i to co widzę na wskaźniku, i co mówi komputer o średnim spalaniu, powinno być około 14 l. Ale jak tam kiedyś kolega na forum opisał swoją przygodę na autobahn, dotankowałem dla świętego spokoju. Według danych niby 190 tsi ma 66 l. zbiornik paliwa - a tu wlewam 60 l. Qźwa jakie 200 km ? Od tego czasu zawsze zalewam od połowy zbiornika do pełna, ale wiadomo różnie to bywa, więc biorąc pod uwagę starszą motoryzację z analogowym pływakiem i wskaźnikem, było dokładniej.
Ale to nie ten temat.
Ja przesiadłem się z E90 330i. Było bardzo dobrze, jest teraz dobrze. Nie mówię o miejscu w środku, spalaniu, wyglądzie - bo to jest ok. Ale samo wykończenie, użyte materiały, spasowanie to ma dużo do życzenia. No cóż żona wybrała, co ja biedny miałem gadać. Płać i płacz.
Ale to nie ten temat.
Ja przesiadłem się z E90 330i. Było bardzo dobrze, jest teraz dobrze. Nie mówię o miejscu w środku, spalaniu, wyglądzie - bo to jest ok. Ale samo wykończenie, użyte materiały, spasowanie to ma dużo do życzenia. No cóż żona wybrała, co ja biedny miałem gadać. Płać i płacz.
Arteon Elegance 2.0 TSI 190 ps