Przesiadka z Mondeo do Arteon

wmr
Junior Member
Posty: 44
Rejestracja: 28.06.2020, 06:35

Przesiadka z Mondeo do Arteon

Post autor: wmr » 28.06.2020, 08:00

Witam , opiszę kilka spostrzeżeń po jeździe testowej okiem trochę bardziej obiektywnym niż pseudo recenzenci, ytberzy , którzy chyba złego słowa nie powiedzą byleby nie wypaść z grona zaprzyjaźnionych "dziennikarzy" zapraszanych na testy ... :D

Co mnie tu przywiało ... kończący się leasing i brak informacji o następcy Mondeo MK5 lub jego koniec a jeździć kolejne lata tym samym autem też nie chce i teraz z perspektywy posiadacza wspomnianego Mondeo MK5 2.0 TDCI 180 km w wersji Vignale na 19" 235 ( czemu to podkreślam później ) alternatywnie brany pod uwagę Arteon r line tsi 190 km , niestety na jeździe testowej trafił się elegance 2.0 TDi też na 19stach z DCC ale niestety bez pakietu wygłuszającego ( o tym też za chwilę )

Wrażenia:

Na plus:
- stylistyka to jest to co wielu tu wspomina arteona kupuje się wyglądem wizualny z zewnątrz ta bryła nadwozia poprostu im się udała
- systemy wspomagające i nazwyjmy to ogólnie info-rozrywka wygląda to nowocześnie choć śledząc forum przycinki i błedy też się zdarzają , niestety fordowski Sync 3 trąci myszą a wirtualne zegary czy też nowa grafika pojawi się w Sync 4 .. tylko przyszłość mondeo stoi pod znakiem zapytania
- ilość miejsca z tyłu ( przód i bagażnik porównywalne )
- pozycja za kierownicą zbliżona do tej z forda nie szoruje się dupskiem po asfalcie jak w Volvo S60
- spalanie tdci/tdi porównywalne
- na pewno spalanie tsi 190km , ford nie posiada tak efektywny/oszczędnych silników benzynowych z porównywalnymi osiągami
- siedzenia o porównywalnym komforcie
- można też zamówić grzaną przednią szybę

Na minus: (i to niestety grube rozczarownia )
- poziom hałasu , oczywiście naczytałem się o szybach/ uszczelkach i może nawet nie świstało ale duuuuuuużo głośniej , można powiedzieć , że byłem nastawiony negatywnie ale powtórzę to co napisałem w innym wątku żona po wyjściu z auta - jechała z tyłu , pierwsze stwierdzenie "jezu jak głośno" w mondeo przy 150 km/h można rozmawiać szeptem w dodatku vignale ma klejone szyby , dodatkowe wyciszenie i system redukcji hałasu , więc tutaj można powiedzieć nieuczciwe porównanie ale "zwykłe" mondeo nadal pozostaje sporo cichsze , poszukuję demówki z tym pakietem
- prowadzenie , w czasie jazdy sprzedawca pyta się jak wrażenie i tu nastąpiła konsternacja bo nieodparte wrażenie pływania po drodze i gumowatego układy kierowniczego , na co kliknięty tryb jazdy ... tylko , że już był wybrany sport , bez regulowanego zawieszenia mondek pewność prowadzenia przepaść ( tą samą drogą prędkościami mocno autostradowymi jechałem o 20-30 km/h więcej ) - mondeo bez reg zawieszenia - przypominam obydwa auta koła 19" cali ale może r line na rossario prowadzi się poprawniej - więc coś może jednak jest na rzeczy , że grupa VAG tak fatalnie wypada w testach łosia proponuje choćby zestawić superb z klocem pod tytułem ford edge :) lub całą furą aut z tego samego segmentu 508 itd.
- blis czy nie wiem jak to się nazywa w vw , generalnie te diody/ lampki w lusterkach informujące o pojeździe obok wyglądają zwyczajnie ohydnie wielu producentów robi to ładniej/subtelniej
- o samej skrzyni już napisano tak dużo , że nie ma co wspominać ma swoje wady i zalety a świat poszedł w hydrokinetyki
- wykończenie drzwi/deski/grzana kierownica w vignale są to elementy obszyte skórą i to zawsze lepiej wygląda niż tworzywo ale faclifting może to zmieni
- poziom usterkowości doczytany tu na forum , przez prawie 3 lata w fordzie wymieniona pompka od płynu spryskiwacza , która gdzieś tam rozszczelniła się

Neutralnie : układ deski / szyba typowy vag z fortepianem :) ale to kwestia gustu na szczęście vw kastruje w polifcie te antyk w postaci zegarka

To takie pierwsze wrażenia :D

ps. z pytaniem o tarcze z tyłu sprzedawca zaczął snuć na starcie bajki o hamowaniu z dużych prędkości po czym zdawało mu się , że ten element został już poprawiony :D ..ktoś wie jak jest naprawdę czy dalej serwisy uważają klientów za idiotów :angel:

Przem-1
Member
Posty: 61
Rejestracja: 25.03.2020, 16:36

Re: Przesiadka z Mondeo do Arteon

Post autor: Przem-1 » 28.06.2020, 09:54

Ja co prawda przesiadłem się z Focusa Titanium ale potwierdzam że prowadzenie bardziej bezpośrednie było, no i kierownica gruba i miękka.
Z moich obserwacji wynika że silnik w Arteonie jest bardziej wygłuszony (Focus jest zaskakująco cichy wewnątrz) ale bardziej słychać układ jezdny i może szumy. Nie mam pewnosci czy nie jest to efekt wygłuszenia silnika uwypuklający inne dźwięki.
Lakier w VW dużo bardziej miękki jest.

Awatar użytkownika
johnyPL
Senior Member
Posty: 374
Rejestracja: 24.07.2019, 14:18
Lokalizacja: Katowice

Re: Przesiadka z Mondeo do Arteon

Post autor: johnyPL » 28.06.2020, 11:13

wmr pisze:
28.06.2020, 08:00
Witam , opiszę kilka spostrzeżeń po jeździe testowej okiem trochę bardziej obiektywnym niż pseudo recenzenci, ytberzy , którzy chyba złego słowa nie powiedzą byleby nie wypaść z grona zaprzyjaźnionych "dziennikarzy" zapraszanych na testy ... :D

Co mnie tu przywiało ... kończący się leasing i brak informacji o następcy Mondeo MK5 lub jego koniec a jeździć kolejne lata tym samym autem też nie chce i teraz z perspektywy posiadacza wspomnianego Mondeo MK5 2.0 TDCI 180 km w wersji Vignale na 19" 235 ( czemu to podkreślam później ) alternatywnie brany pod uwagę Arteon r line tsi 190 km , niestety na jeździe testowej trafił się elegance 2.0 TDi też na 19stach z DCC ale niestety bez pakietu wygłuszającego ( o tym też za chwilę )

Wrażenia:

Na plus:
- stylistyka to jest to co wielu tu wspomina arteona kupuje się wyglądem wizualny z zewnątrz ta bryła nadwozia poprostu im się udała
- systemy wspomagające i nazwyjmy to ogólnie info-rozrywka wygląda to nowocześnie choć śledząc forum przycinki i błedy też się zdarzają , niestety fordowski Sync 3 trąci myszą a wirtualne zegary czy też nowa grafika pojawi się w Sync 4 .. tylko przyszłość mondeo stoi pod znakiem zapytania
- ilość miejsca z tyłu ( przód i bagażnik porównywalne )
- pozycja za kierownicą zbliżona do tej z forda nie szoruje się dupskiem po asfalcie jak w Volvo S60
- spalanie tdci/tdi porównywalne
- na pewno spalanie tsi 190km , ford nie posiada tak efektywny/oszczędnych silników benzynowych z porównywalnymi osiągami
- siedzenia o porównywalnym komforcie
- można też zamówić grzaną przednią szybę

Na minus: (i to niestety grube rozczarownia )
- poziom hałasu , oczywiście naczytałem się o szybach/ uszczelkach i może nawet nie świstało ale duuuuuuużo głośniej , można powiedzieć , że byłem nastawiony negatywnie ale powtórzę to co napisałem w innym wątku żona po wyjściu z auta - jechała z tyłu , pierwsze stwierdzenie "jezu jak głośno" w mondeo przy 150 km/h można rozmawiać szeptem w dodatku vignale ma klejone szyby , dodatkowe wyciszenie i system redukcji hałasu , więc tutaj można powiedzieć nieuczciwe porównanie ale "zwykłe" mondeo nadal pozostaje sporo cichsze , poszukuję demówki z tym pakietem
- prowadzenie , w czasie jazdy sprzedawca pyta się jak wrażenie i tu nastąpiła konsternacja bo nieodparte wrażenie pływania po drodze i gumowatego układy kierowniczego , na co kliknięty tryb jazdy ... tylko , że już był wybrany sport , bez regulowanego zawieszenia mondek pewność prowadzenia przepaść ( tą samą drogą prędkościami mocno autostradowymi jechałem o 20-30 km/h więcej ) - mondeo bez reg zawieszenia - przypominam obydwa auta koła 19" cali ale może r line na rossario prowadzi się poprawniej - więc coś może jednak jest na rzeczy , że grupa VAG tak fatalnie wypada w testach łosia proponuje choćby zestawić superb z klocem pod tytułem ford edge :) lub całą furą aut z tego samego segmentu 508 itd.
- blis czy nie wiem jak to się nazywa w vw , generalnie te diody/ lampki w lusterkach informujące o pojeździe obok wyglądają zwyczajnie ohydnie wielu producentów robi to ładniej/subtelniej
- o samej skrzyni już napisano tak dużo , że nie ma co wspominać ma swoje wady i zalety a świat poszedł w hydrokinetyki
- wykończenie drzwi/deski/grzana kierownica w vignale są to elementy obszyte skórą i to zawsze lepiej wygląda niż tworzywo ale faclifting może to zmieni
- poziom usterkowości doczytany tu na forum , przez prawie 3 lata w fordzie wymieniona pompka od płynu spryskiwacza , która gdzieś tam rozszczelniła się

Neutralnie : układ deski / szyba typowy vag z fortepianem :) ale to kwestia gustu na szczęście vw kastruje w polifcie te antyk w postaci zegarka

To takie pierwsze wrażenia :D

ps. z pytaniem o tarcze z tyłu sprzedawca zaczął snuć na starcie bajki o hamowaniu z dużych prędkości po czym zdawało mu się , że ten element został już poprawiony :D ..ktoś wie jak jest naprawdę czy dalej serwisy uważają klientów za idiotów :angel:
Poliftowy Artek na zdjęciach przedstawia deskę obszytą skórą zatem masz szanse poczuć się bardziej premium.
johnyPL

Arteon R-Line TSI 190KM JB4 241/385

wmr
Junior Member
Posty: 44
Rejestracja: 28.06.2020, 06:35

Re: Przesiadka z Mondeo do Arteon

Post autor: wmr » 28.06.2020, 11:39

Deska jak deska mniej lub bardziej premium , gdzieś ktoś wygrzebał różnicę w wyciszeniu w dB z tym pakietem szyb ? Miałem okazję wczoraj przejechać się oktavią z jakimś 110kW tsi ... i przy 140 km/h tam było ciszej .. co jest już "lekko" dziwne bo to auto jakieś 2 razy tańsze :D

I nie odczytujcie moich postów , że wpad gość potrolować to auto tylko staram się raczej świadomie wybrać , a moje obserwacje nie są od osobnione

https://www.superbclub.pl/viewtopic.php?t=11617

Awatar użytkownika
johnyPL
Senior Member
Posty: 374
Rejestracja: 24.07.2019, 14:18
Lokalizacja: Katowice

Re: Przesiadka z Mondeo do Arteon

Post autor: johnyPL » 28.06.2020, 15:36

wmr pisze:
28.06.2020, 11:39
Deska jak deska mniej lub bardziej premium , gdzieś ktoś wygrzebał różnicę w wyciszeniu w dB z tym pakietem szyb ? Miałem okazję wczoraj przejechać się oktavią z jakimś 110kW tsi ... i przy 140 km/h tam było ciszej .. co jest już "lekko" dziwne bo to auto jakieś 2 razy tańsze :D

I nie odczytujcie moich postów , że wpad gość potrolować to auto tylko staram się raczej świadomie wybrać , a moje obserwacje nie są od osobnione

https://www.superbclub.pl/viewtopic.php?t=11617
Na codzień użytkuje Artka Rline i Superb 3 FL z podwójnymi szybami co jest standardem w SportLine. Oba samochody w benzynie. W Superb jest ciszej ale nie aż tak aby odrzucić Arteona w przedbiegach. Urok drzwi bez ramek
johnyPL

Arteon R-Line TSI 190KM JB4 241/385

wmr
Junior Member
Posty: 44
Rejestracja: 28.06.2020, 06:35

Re: Przesiadka z Mondeo do Arteon

Post autor: wmr » 28.06.2020, 18:44

A masz w artku ten pakiet z szybami ?

Awatar użytkownika
johnyPL
Senior Member
Posty: 374
Rejestracja: 24.07.2019, 14:18
Lokalizacja: Katowice

Re: Przesiadka z Mondeo do Arteon

Post autor: johnyPL » 28.06.2020, 20:46

wmr pisze:
28.06.2020, 18:44
A masz w artku ten pakiet z szybami ?
Nie, świadomie nie brałem. Przed Superb miałem VW CC którym zrobiłem 240 tys km i tez nie miałem dźwiękoszczelnych szyb. Przy zdroworozsądkowych Prędkościach nie odczuwam ponadnormatywnego hałasu.
johnyPL

Arteon R-Line TSI 190KM JB4 241/385

wmr
Junior Member
Posty: 44
Rejestracja: 28.06.2020, 06:35

Re: Przesiadka z Mondeo do Arteon

Post autor: wmr » 29.06.2020, 00:07

Rozumiem , moze tsi jest sporo cichsze i tdi , stąd tak tego nie czujesz

Salvatore
Senior Member
Posty: 472
Rejestracja: 05.11.2017, 01:08

Re: Przesiadka z Mondeo do Arteon

Post autor: Salvatore » 29.06.2020, 10:53

Myślę, że po Mondeo Vignale z aktywnym tłumieniem wszystko w tym segmentem będzie dla Ciebie głośne.
Pogódź się z tym albo bierz kolejne Mondeo ;)

Przem-1
Member
Posty: 61
Rejestracja: 25.03.2020, 16:36

Re: Przesiadka z Mondeo do Arteon

Post autor: Przem-1 » 29.06.2020, 11:09

Mondeo ma największą benzynę 1.5 w trzech cylindrach i moc 160KM. Pomijając wiele innych różnic, to już go eliminuje gdy chce się kupić sprawny pojazd benzynowy. Jest jeszcze hybryda, ale jak się spojrzy na bagażnik to można parsknąć śmiechem.

ODPOWIEDZ