PRZEBIEGI Arteonów i co się wydarzyło
-
- Member
- Posty: 206
- Rejestracja: 13.07.2018, 11:36
- Lokalizacja: Kłodzko
PRZEBIEGI Arteonów i co się wydarzyło
Zakładam temat Pytanie o Wasze przebiegi, co się zepsuło, ogólna ocena użytkowania itd.
Mój Arteon -R line jest z lipca 2018, TDI 190 + box VTech (przejechane 15 tys. km), 4-motion, aktualnie nalatane 76 tys. km.
Na dzień dzisiejszy nie miałem poważniejszych usterek, oprócz hamulców (temat znany). W serwisie zgłaszane świszczące lusterko i jakieś pierdoły.
Generalnie wszystko OK.
"Czteropęd" (4x4) jest GENIALNY.
Skrzynia działa poprawnie, ale mogłaby trochę szybciej
Mój Arteon -R line jest z lipca 2018, TDI 190 + box VTech (przejechane 15 tys. km), 4-motion, aktualnie nalatane 76 tys. km.
Na dzień dzisiejszy nie miałem poważniejszych usterek, oprócz hamulców (temat znany). W serwisie zgłaszane świszczące lusterko i jakieś pierdoły.
Generalnie wszystko OK.
"Czteropęd" (4x4) jest GENIALNY.
Skrzynia działa poprawnie, ale mogłaby trochę szybciej
VW Arteon R-Line 2.0 TDI 190 4MOTION
Re: PRZEBIEGI Arteonów i co się wydarzyło
8tys km - wymiana hamulców tył (znany temat), wymiana dodatkowej pompy DSG (błąd fabryczny przy montażu)
12tys km - wymiana dodatkowej pompy DSG (drugi raz ten sam element, przyczyna problemu nieznana), obie wymiany na gwarancji
25tys km - zaczyna się przywieszać mechanizm zamykania kamery cofania, potrafi się otworzyć i pozostać w tej pozycji niezależnie od prędkości, pracy silnika itd itp.
Zamarzające zamki tył - problem stały każdej zimy od przebiegu 0 :-)
12tys km - wymiana dodatkowej pompy DSG (drugi raz ten sam element, przyczyna problemu nieznana), obie wymiany na gwarancji
25tys km - zaczyna się przywieszać mechanizm zamykania kamery cofania, potrafi się otworzyć i pozostać w tej pozycji niezależnie od prędkości, pracy silnika itd itp.
Zamarzające zamki tył - problem stały każdej zimy od przebiegu 0 :-)
Arteon Elegance 2.0 TSI 190KM 2018
Re: PRZEBIEGI Arteonów i co się wydarzyło
2.0 TSI 190 przebieg 26 tys żadnych zgłoszonych uwag
johnyPL
Arteon R-Line TSI 190KM JB4 241/385
Arteon R-Line TSI 190KM JB4 241/385
Re: PRZEBIEGI Arteonów i co się wydarzyło
2.0 TSI 190
obecnie 65 tyś km
- po ok 20 tyś - wymiana pompy wody - gwarancja
- co ok 10-20 tyś km wymiana hamulce tył - 4 razy!!!! już - dzisiaj zgłoszone po raz 5!!! - VW nie znalazł rozwiązania do tej pory a serwisanci/mistrz otwierają oczy i usta ze zdumieniem jakoby pierwszy raz słyszeli o takiej usterce!!!!
- lakier poobijany przez kamyczki - lakier z wody - dramat
- wymiana softu DSG - po ok 30tys km
- wymiana przodu hamulce komplet - po 65 tyś zapewne wynikający z osłabionego/wadliwego tyłu
obecnie 65 tyś km
- po ok 20 tyś - wymiana pompy wody - gwarancja
- co ok 10-20 tyś km wymiana hamulce tył - 4 razy!!!! już - dzisiaj zgłoszone po raz 5!!! - VW nie znalazł rozwiązania do tej pory a serwisanci/mistrz otwierają oczy i usta ze zdumieniem jakoby pierwszy raz słyszeli o takiej usterce!!!!
- lakier poobijany przez kamyczki - lakier z wody - dramat
- wymiana softu DSG - po ok 30tys km
- wymiana przodu hamulce komplet - po 65 tyś zapewne wynikający z osłabionego/wadliwego tyłu
Re: PRZEBIEGI Arteonów i co się wydarzyło
2.0 TSI 272 PS (24k przebieg)
- odpowietrzanie układu chłodzenia (w fabryce nie odpowietrzyli). Nadmienię, iż dwukrotne. 1-3kkm
- pęknięcie w układzie chłodzenia - wymiana przewodu (ubytek płynu chłodniczego). 4kkm
- wymiana hamulców (znany problem) 8kkm
- wymiana pompy paliwa (akcja) 23kkm
- wymiana przewodów paliwowych (źle zamocowane w fabryce "grzechotały" i przetarły się). 15kkm
- aktualizacja softu DSG .10kkm
- konieczność wgrania na nowo softu komputera głównego (pojawiał się w trakcie jazdy ekran pożegnalny).12kkm
- regulacja elektrycznej klapy bagażnika (skakała na wybojach). 12kkm (przy okazji wymiany oleju)
- chrupie nadal w kokpicie - raz z prawej a raz z lewej. „Pierdzą” głośniki przy basie. Od 10kkm
- świruje Front Assist oraz czujniki parkowania.
- lakier dramat ...
- zawieszenie nadal skrzypi i dobija jak w żuku... serwis niestety rozkłada rece.
- stuki w przekładni kierowniczej. 24kkm objawił się podczas wizyty na wymianie pompy paliwa.
- dwukrotnie ustawiana zbieżność i geometria (ściągało samochód na prawo lub lewo).
Mam jakiś felerny egzemplarz albo za dużo oczekuje od samochodu
- odpowietrzanie układu chłodzenia (w fabryce nie odpowietrzyli). Nadmienię, iż dwukrotne. 1-3kkm
- pęknięcie w układzie chłodzenia - wymiana przewodu (ubytek płynu chłodniczego). 4kkm
- wymiana hamulców (znany problem) 8kkm
- wymiana pompy paliwa (akcja) 23kkm
- wymiana przewodów paliwowych (źle zamocowane w fabryce "grzechotały" i przetarły się). 15kkm
- aktualizacja softu DSG .10kkm
- konieczność wgrania na nowo softu komputera głównego (pojawiał się w trakcie jazdy ekran pożegnalny).12kkm
- regulacja elektrycznej klapy bagażnika (skakała na wybojach). 12kkm (przy okazji wymiany oleju)
- chrupie nadal w kokpicie - raz z prawej a raz z lewej. „Pierdzą” głośniki przy basie. Od 10kkm
- świruje Front Assist oraz czujniki parkowania.
- lakier dramat ...
- zawieszenie nadal skrzypi i dobija jak w żuku... serwis niestety rozkłada rece.
- stuki w przekładni kierowniczej. 24kkm objawił się podczas wizyty na wymianie pompy paliwa.
- dwukrotnie ustawiana zbieżność i geometria (ściągało samochód na prawo lub lewo).
Mam jakiś felerny egzemplarz albo za dużo oczekuje od samochodu
Re: PRZEBIEGI Arteonów i co się wydarzyło
Skrzypienie zawiasu jest do ogarniecia przez dobre aso w kilka minut - przesmarowuja bodajze tuleje wahacza i po skrzypieniu. Tez to mialem, temat znany w aso jak i rozwiazanie.Macevp pisze: ↑29.03.2021, 18:282.0 TSI 272 PS (24k przebieg)
- odpowietrzanie układu chłodzenia (w fabryce nie odpowietrzyli). Nadmienię, iż dwukrotne. 1-3kkm
- pęknięcie w układzie chłodzenia - wymiana przewodu (ubytek płynu chłodniczego). 4kkm
- wymiana hamulców (znany problem) 8kkm
- wymiana pompy paliwa (akcja) 23kkm
- wymiana przewodów paliwowych (źle zamocowane w fabryce "grzechotały" i przetarły się). 15kkm
- aktualizacja softu DSG .10kkm
- konieczność wgrania na nowo softu komputera głównego (pojawiał się w trakcie jazdy ekran pożegnalny).12kkm
- regulacja elektrycznej klapy bagażnika (skakała na wybojach). 12kkm (przy okazji wymiany oleju)
- chrupie nadal w kokpicie - raz z prawej a raz z lewej. „Pierdzą” głośniki przy basie. Od 10kkm
- świruje Front Assist oraz czujniki parkowania.
- lakier dramat ...
- zawieszenie nadal skrzypi i dobija jak w żuku... serwis niestety rozkłada rece.
- stuki w przekładni kierowniczej. 24kkm objawił się podczas wizyty na wymianie pompy paliwa.
- dwukrotnie ustawiana zbieżność i geometria (ściągało samochód na prawo lub lewo).
Mam jakiś felerny egzemplarz albo za dużo oczekuje od samochodu
eRlinia 2.0 teesi + blisko 600 Nm w ośce
Re: PRZEBIEGI Arteonów i co się wydarzyło
Ja zauważyłem że skrzypienie się pojawia po mocniejszym zabrudzeniu podwozia błotem. Po umyciu auta (wraz z porządnym opłukaniem nadkoli) hałas znika.
Re: PRZEBIEGI Arteonów i co się wydarzyło
Mógłbyś napisać coś więcej w temacie. Nie wiem czy nie mam tego samego. Stuki dochodzą jakby z okolic tylnej półki, ale tylko z prawej strony. Serwis twierdzi, ze ten typ tak ma i jest to osłona amortyzatora klapy bagażnika. A na wybojach stuka jak kiedyś w moim starym Polonezie. Z tego co pamietam nie było tego na początku, a auto mam trochę ponad rok i 18k przebiegu.
R.I.P. Arteon 2.0tdi 190km R-line
Arteon 2.0tsi 190km R-line
Arteon 2.0tsi 190km R-line
Re: PRZEBIEGI Arteonów i co się wydarzyło
i wraca tak samo szybko...Art e on pisze: ↑30.03.2021, 09:42Skrzypienie zawiasu jest do ogarniecia przez dobre aso w kilka minut - przesmarowuja bodajze tuleje wahacza i po skrzypieniu. Tez to mialem, temat znany w aso jak i rozwiazanie.Macevp pisze: ↑29.03.2021, 18:282.0 TSI 272 PS (24k przebieg)
- odpowietrzanie układu chłodzenia (w fabryce nie odpowietrzyli). Nadmienię, iż dwukrotne. 1-3kkm
- pęknięcie w układzie chłodzenia - wymiana przewodu (ubytek płynu chłodniczego). 4kkm
- wymiana hamulców (znany problem) 8kkm
- wymiana pompy paliwa (akcja) 23kkm
- wymiana przewodów paliwowych (źle zamocowane w fabryce "grzechotały" i przetarły się). 15kkm
- aktualizacja softu DSG .10kkm
- konieczność wgrania na nowo softu komputera głównego (pojawiał się w trakcie jazdy ekran pożegnalny).12kkm
- regulacja elektrycznej klapy bagażnika (skakała na wybojach). 12kkm (przy okazji wymiany oleju)
- chrupie nadal w kokpicie - raz z prawej a raz z lewej. „Pierdzą” głośniki przy basie. Od 10kkm
- świruje Front Assist oraz czujniki parkowania.
- lakier dramat ...
- zawieszenie nadal skrzypi i dobija jak w żuku... serwis niestety rozkłada rece.
- stuki w przekładni kierowniczej. 24kkm objawił się podczas wizyty na wymianie pompy paliwa.
- dwukrotnie ustawiana zbieżność i geometria (ściągało samochód na prawo lub lewo).
Mam jakiś felerny egzemplarz albo za dużo oczekuje od samochodu
przesmarowują przy każdej wizycie a i tak za miesiąc skrzypi... dokładnie jak w żuku...
Re: PRZEBIEGI Arteonów i co się wydarzyło
U mnie minelo 4 mies i nie mam problemu (i przejechalem w tym czasie z 6 tys. km.).
eRlinia 2.0 teesi + blisko 600 Nm w ośce