Składane lusterka
Składane lusterka
Mam pytanie dotyczące składanych lusterek zewnętrznych - jak wygląda automatyzacja ich obsługi? Czy można włączyć/wyłączyć ich automatyczne składanie/rozkładanie po włączeniu/włączeniu zapłonu, a przede wszystkim czy można na złożonych lusterkach ruszyć samochodem. Ostatnie szczególnie istotne z uwagi na wąską bramę garażową, 9 cm z każdej strony od lusterek to niewielki margines do manewrów wjeżdżania/wyjeżdżania, więc chciałbym to robić na złożonych lusterkach.
Re: Składane lusterka
Tak.
Manewrować można, nie wiem jak z szybszą jazdą, nie sprawdzałem.Jaxa pisze: ↑18.05.2021, 07:37a przede wszystkim czy można na złożonych lusterkach ruszyć samochodem. Ostatnie szczególnie istotne z uwagi na wąską bramę garażową, 9 cm z każdej strony od lusterek to niewielki margines do manewrów wjeżdżania/wyjeżdżania, więc chciałbym to robić na złożonych lusterkach.
- Osfald
- Senior Member
- Posty: 581
- Rejestracja: 02.05.2019, 21:40
- Lokalizacja: JAGUAR XJL 3.0V6 SUPERCHARGED
Re: Składane lusterka
Nie, nie ma opcji wyboru składania/rozkładania po zapłonie. Można to próbować kodować ale jak do tej pory nie działa...
Lusterka normalnie działają w powiązaniu z działaniem zamka centralnego.
Można złożyć i jechać.Jaxa pisze: ↑18.05.2021, 07:37a przede wszystkim czy można na złożonych lusterkach ruszyć samochodem. Ostatnie szczególnie istotne z uwagi na wąską bramę garażową, 9 cm z każdej strony od lusterek to niewielki margines do manewrów wjeżdżania/wyjeżdżania, więc chciałbym to robić na złożonych lusterkach.
Arteon 2.0 TSI i cztery dwudziestki nadal pracują w firmie. Sobie sprawiłem 3L kota V6 z kompresorem
Re: Składane lusterka
Najważniejsze, że można manewrować ze złożonymi lusterkami. Jazdy po autostradzie 140 km/h bez rozłożonych lusterek nie planuję
Re: Składane lusterka
Mam bramę o szerokości 2.30m, co daje niecałe 9 cm z każdej strony i jest to całkiem duży margines. Zdecydowanie bardziej wolę manewrować z rozłożonymi lusterkami i widzieć otoczenie. Dodatkowo Kamery 360 i widok "z góry" pozwalają ustawić auto całkowicie na środku bramy.
Raz na początku próbowałem wjeżdżać ze złożonymi lusterkami i uznałem to za bardzo zły pomysł - bez lusterek jadąc do przodu nie widzisz czy przypadkiem nie zahaczysz błotnikiem, a jadąc do tyłu nie widzisz czy przypadkiem nie zostawisz lusterek na bramie
Raz na początku próbowałem wjeżdżać ze złożonymi lusterkami i uznałem to za bardzo zły pomysł - bez lusterek jadąc do przodu nie widzisz czy przypadkiem nie zahaczysz błotnikiem, a jadąc do tyłu nie widzisz czy przypadkiem nie zostawisz lusterek na bramie
Re: Składane lusterka
Mam dokładnie te same wymiary (a właściwie dopiero będę miał od 1 czerwca) bramy wjazdowej. Problem w tym, że naprzeciwko jest kolejny rząd garaży, więc prawdopodobnie będę musiał łamać się na dwa razy, żeby wjechać. Stąd każde centymetry zwiększające pole manewru ponad te 9 cm są na wagę złota.
Ale oczywiście będę próbował osiągnąć mistrzostwo przy użyciu lusterek
Ale oczywiście będę próbował osiągnąć mistrzostwo przy użyciu lusterek
Re: Składane lusterka
O tym nie pomyślałem - ja wjeżdżam na wprost i wtedy te 9cm to dużo. Jeśli masz mało miejsca na wprost to będziesz miał wyzwanie - Arteon jest długi i skręca przeciętnie.
Re: Składane lusterka
Nie wiem, czy to może nie oczywiste, ale w wąskie miejsca parkingowe polecam parkować tyłem. Na co dzień parkuję w garażu podziemnym i gdyby nie to, że mam miejsce przy kolumnie, to wysiadałbym szyberdachem, bo miejsca postojowe mają 2,2m
Re: Składane lusterka
To oczywista oczywistość, że tyłem w ciasnych miejscach parkuje się łatwiej.