Planuję wymianę auta i na krótkiej liście jest VW Arteon. W ostatnim tygodniu zrobiłem przegląd wersji wyposażenia i dostępnych silników i nastąpiło lekkie rozczarowanie.
Chciałbym kupić auto z silnikiem benzynowym z napędem 4x4 z mocą ok 220KM. Taki zestaw wystarcza mi do sprawnego przemieszczania się i w mieście i w trasie przy zachowaniu normalnych kosztów utrzymania. Niestety opcja 4x4 w Arteonie jest możliwa tylko przy silniku 280KM, jednak, żeby było "łatwiej" to ta wersja silnikowa nie występuje w pakiecie R-Line tylko w pakiecie Elegance. WTF? Kto to układa? Dodatkowo, wersja 280KM, której całkowicie nie potrzebuję, jest droższa od wersji 190KM o 52.600zł co jest jakąś abstrakcją (bez rabatów od VW i Dealer'a).
Rozmawiając ze sprzedawcą w salonie o tym ile się sprzedaje wersji 280KM, odpowiedział, że śladowe ilości. Nic dziwnego, ponieważ powstaje pytanie dla kogo jest ta oferta? Dla klienta wersji 190KM jest za drogo a klienta wersji R to nie interesuje. Koszt wersji 280KM po doposażeniu szybuje do ponad 250tys. zł. Kwota ta to już wejście do klasy Premium, np. BMW i zakup takiego auta z rabatem. Tak zrobił mój znajomy, kupując nowe BMW X3, Pb, 252KM, 4x4 za ok 250tys zł po rabacie. Auto było z nawigacją professional, nagłośnieniem harmann/kardon, skórzaną tapicerką, etc. Niczego mu nie brakowało.
Wracając do Arteona, dostałem na jazdę próbną wersję 2.0TSI 190KM FWD R-Line i jak do wnętrza, użytych materiałów, siedzeń nie ma zastrzeżeń tak do silnika już tak. Uważam, że brakuje mu tych 20-30KM, co potwierdzają inne wątki na tym forum, gdzie omawiane są możliwości dołożenia BOXa lub zmiany map. Nie wspominam już o braku 4x4.
VW ma obecnie w swojej ofercie silnik, który w mojej ocenie idealnie pasowałby do tego auta, czyniąc je jedną z najlepszych ofert na rynku w tym segmencie. Jest to jednostka 2.0TSI 245KM 4x4, która występuje w innych modelach VW + Seat + Skoda. Ponadto, jak widać różnica cenowa, pomiędzy 190KM a 245KM to średnio ok 10tys zł.
Jeżeli Arteon miałby ten silnik i był droższy o ok 10tys zł od wersji 190KM to po doposażeniu i rabacie, byłby dostępny w granicach 200tys zł brutto. Byłoby to auto kompletne, które na pewno znalazłoby nabywców w tej wersji. Wersję 280KM należałoby usunąć z oferty, bo zainteresowanie nią jest niewielkie.
vw arteon, wersje wyposażenia - silniki
Re: vw arteon, wersje wyposażenia - silniki
Brakujące 45 KM robisz softem lub boxem (jak dobrze pójdzie) bo w serii każdy 190 KM ma 200 KM, niektóre więcej (poszukaj na forum-moj wypluł 201 KM na zwykłej PB 95 i ponad 28 stopniach C, u kogoś wyszło 215 KM-kazdy VAG ma bonus już z fabryki). Niestety będzie to ośka, więc słabo z trakcja chyba, że w połączeniu z softem zrobisz też soft skrzyni, co w jakimś stopniu pomoże ale nie da napędu 4x4-niestety każdy rodzaj takiej zabawy=utrata gwarancji.
Czyli albo ryzyko albo wersja 280 KM i spokojna głowa.
Patrząc na dziś na ceny VW osobiście wróciłbym do BMW, szczególnie że nadciąga koniec roku i będzie można wyszarpac dobre oferty albo uderzyć do dobrego brokera i też nieźle na tym wyjść. Umówmy się, że 250 tys PLN za VW to jakaś abstrakcja i sroga pomyłka.
Czyli albo ryzyko albo wersja 280 KM i spokojna głowa.
Patrząc na dziś na ceny VW osobiście wróciłbym do BMW, szczególnie że nadciąga koniec roku i będzie można wyszarpac dobre oferty albo uderzyć do dobrego brokera i też nieźle na tym wyjść. Umówmy się, że 250 tys PLN za VW to jakaś abstrakcja i sroga pomyłka.
eRlinia 2.0 teesi + blisko 600 Nm w ośce
Re: vw arteon, wersje wyposażenia - silniki
Dokładnie, 250tys zł to nieporozumienie za VW Arteon a zabawy z BOXem odpuszczam. Mam teraz 211KM i FWD i wiem, że auto zrywa przyczepność bardzo szybko więc to nie jest rozwiązanie. Nieraz brakowało 4x4.
Dlatego, jakby wprowadzili do oferty silnik 245KM, 4x4 w dobrej cenie, to byłaby naprawdę dobra oferta. A tak wydanie ok 190tys zł na 190KM i FWD jakoś się nie spina.
Dlatego, jakby wprowadzili do oferty silnik 245KM, 4x4 w dobrej cenie, to byłaby naprawdę dobra oferta. A tak wydanie ok 190tys zł na 190KM i FWD jakoś się nie spina.