Głośność wewnątrz auta
Głośność wewnątrz auta
Szanowni,
czy mierzył ktoś poziom głośności wewnątrz auta podczas jazdy np. przy prędkości autostradowej? Mam Shooting Brake na kołach 19" (opony Pirelli P Zero) z pakietem dodatkowego wyciszenia i wg mnie w aucie jest stosunkowo głośno. Nie wiem czy to kwestia samych opon (szeroka guma o niskim profilu), kwestii ciśnienia (2.6 bara) czy po prostu słabego wyciszenia auta.
czy mierzył ktoś poziom głośności wewnątrz auta podczas jazdy np. przy prędkości autostradowej? Mam Shooting Brake na kołach 19" (opony Pirelli P Zero) z pakietem dodatkowego wyciszenia i wg mnie w aucie jest stosunkowo głośno. Nie wiem czy to kwestia samych opon (szeroka guma o niskim profilu), kwestii ciśnienia (2.6 bara) czy po prostu słabego wyciszenia auta.
-
- Junior Member
- Posty: 37
- Rejestracja: 14.02.2021, 20:21
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Głośność wewnątrz auta
Też mam takiego z dodatkowym wyciszeniem. Arteon jest niestety słabo wyciszony od dolu . Ma bardzo dobrze wyciszona komorę silnika, super izoluje dźwięki z zewnątrz (można karetkę przegapic), ale w czasie jazdy słychać mocno opony no i zawieszenie jest dość głośne. Są firmy które wyciszają ten dół, ale nikt tu się chyba nie pochwalil że to zrobił. Chętnie bym się dowiedział jaki jest efekt w praktyce bo chodzi mi po głowie taki zabieg.
VW Arteon '18 2.0 TDI 240PS R-Line 4MOTION
Re: Głośność wewnątrz auta
niestety ten typ tak ma, pomijając różne wady z którymi można mniej lub bardziej się pogodzić to głównie ze względu na hałas i absurdalność cen skreśliłem to auto , choć obiektywnie i tak jest ciszej w stosunku do dużo głośniejszego superb-a ale generalnie głośno do tego co jest na rynku
Re: Głośność wewnątrz auta
Czyli? Co można mieć cichszego w tym budżecie (mówię o 190 TSI)? Próbowałem nawet znaleźć auto za te pieniądze, podobnej wielkości i z podobnym wyposażeniem, ale nie potrafiłem.
Faktem jest, że słychać szum opon i zawieszenie jest głośnie na gorszych drogach przy jeździe z mniejszą prędkością. Ale na autostradzie każda prędkość jest komfortowa, całkiem cicha i nie męczy.
Zupełnie serio trochę się rozczarowałem jadąc wolno po słabej nawierzchni (sama szerokość opony 245 sprawia, że cicha nie będzie, a niezbyt duży profil nie pomaga na nierównościach), natomiast dopiero w trasie auto pokazuje swoje oblicze i jest megadobrze .
2.0 TSI 190 KM, 2021
Re: Głośność wewnątrz auta
Przed wyborem testowałem A5 tsi 190KM, Insignię 2.0 T 200KM i BMW 430i Gran 245 KM i arteona tsi 190KM, który, wedle mojej subiektywnej oceny, na tle pozostałych wypadł najlepiej. Ponadto jeśli chodzi o przestrzeń i komfort wnętrza to jedynie insignię można porównywać z arteonem. Audi i BMW spadły wg mnie o klasę niżej.
-
- Member
- Posty: 66
- Rejestracja: 28.07.2019, 11:53
- Lokalizacja: Katowice
Re: Głośność wewnątrz auta
Jeździłem Arteonem TDI 190 4x4, Audi A5 TDI 4x4 oraz na co dzień Passatem B8 1.8TSI.
Arteon na kołach 19cali był bardziej komfortowy niż Passat na 18tkach. W Passacie zawieszenie jest głośniejsze.
Najbardziej komfortowe zawieszenie miało Audi. Przez dziury po prostu przejeżdzało się bez zbytniego informowania kierowcy o ich obecności.
@tolaz999 jeśli tylko przeszkadzają Ci odgłosy zawieszenia i toczenia to zrób wyciszenie drzwi i nadkoli i będziesz zadowolony.
Arteon na kołach 19cali był bardziej komfortowy niż Passat na 18tkach. W Passacie zawieszenie jest głośniejsze.
Najbardziej komfortowe zawieszenie miało Audi. Przez dziury po prostu przejeżdzało się bez zbytniego informowania kierowcy o ich obecności.
@tolaz999 jeśli tylko przeszkadzają Ci odgłosy zawieszenia i toczenia to zrób wyciszenie drzwi i nadkoli i będziesz zadowolony.
Re: Głośność wewnątrz auta
Dwa tygodnie temu samodzielnie wyciszyłem czworo drzwi, nadkola przednie, cały bagażnik i nadkola tylne i muszę przyznać że było warto się pobawić. Jest dużo ciszej, na większości dróg jazda jest ledwo słyszalna, również na poprzecznych wybojach niewiele słychać. Gorzej jest na mocno chropowatej drodze. Wtedy nic nie pomoże. A kolejna zaleta to duuuuuużo lepsza jakość dzwiek. Nawet ten zdechły woofer w bagażniku nabrał werwy. Przydałyby się jeszcze podwójne szyby.
Arteon Shooting Brake R 2.0 TSI 320HP
Re: Głośność wewnątrz auta
@B4rtek Nadkola robiłeś z zewnętrznej strony?
Drzwi, bagażnik i nadkola tylne od wewnątrz mam zrobione. W planie podłoga bo materiały już czekają.
Szyby boczne klejone faktycznie do rozważenia, ale nie wiem jak z grubością i czy standardowe uszczelki pasują.
Po wygłuszeniu to inny samochód i wszystkim polecam.
Drzwi, bagażnik i nadkola tylne od wewnątrz mam zrobione. W planie podłoga bo materiały już czekają.
Szyby boczne klejone faktycznie do rozważenia, ale nie wiem jak z grubością i czy standardowe uszczelki pasują.
Po wygłuszeniu to inny samochód i wszystkim polecam.
Re: Głośność wewnątrz auta
Przy nadkolach przednich obklejałem te plastikowe elementy a nie blachę. Najpierw alubutyl a na niego piankę zamknietokomorową. W drzwiach alubutyl w wewnętrznym i zewnętrznym poszyciu oraz na boczkach drzwi. Pianka na zewnętrznym poszyciu drzwi oraz na boczkach. Bagażnik i tylne nadkola robiłem już wewnątrz alubutylem i pianka. Jak się zdejmie boczki w bagażniku to mamy tam mnóstwo gołej blachy. Po odklejeniu pojawił się później problem z montażem pełnowymiarowego koła zapasowego. Musiałem wciskać na siłę, a głośnik basowy jest teraz włożony luzem ponieważ ta plastkowa śruba śluzowa do mocowania koła i głośnika nie dała się więcej przykręcić. Okazała się za krótka.
Arteon Shooting Brake R 2.0 TSI 320HP