Chip/Box tuning 2.0 TSI 190KM

d7d
Member
Posty: 162
Rejestracja: 23.04.2017, 18:45

Re: Chip/Box tuning 2.0 TSI 190KM

Post autor: d7d » 05.01.2018, 19:52

Mikewawa pisze:
05.01.2018, 00:53
Te 190 w osce to jest zart . Jezdziłem superb 2.0 220 oska i to nie ma trakcji .
Gdyby nie fakt ze w 280 konnej superb nie montuja 7dsg tylko 6dsg wybrałbym superb .
Jest ogromna roznica miedzy nimi.
Poza tym arteon idzie na program to sportmile za dwa tygodonie . Jak bog da to bedzie 360koni ..
A co do gw. przed serwisem jedziesz na wrzut starego programu i spokoj.
Czy hamulce, zawieszenie, opony też dostosujesz do 360 KM?
Pytanie może śmieszne ale raczej serio: po co 360 KM? Będziesz jeździć w wyścigach czy na zwykłych drogach?
Gdzie to wykorzystasz?
Poza probelmem z ASO VW może jest jeszcze "problem" homologacji?

merci_94
Member
Posty: 104
Rejestracja: 21.12.2017, 16:50
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Chip/Box tuning 2.0 TSI 190KM

Post autor: merci_94 » 05.01.2018, 21:38

Kolego, pomijając kwestie gwarancji, która była poruszana wielokrotnie. Program daje lepszy zakres mocy i momentu, można przeprogramować również skrzynię, która w moim przekonaniu w 4x4 280 trzyma za nisko obroty. Przy mocy powyżej 300km seryjne heble przy dohamowaniu z większych prędkości na autostradzie niestety „puchną”, dlatego większość osób które wiedzą, że będą jeździły na trasie szybciej niż 140 zazwyczaj zmieniają tarcze i klocki, na takie, które przy wyższej temperaturze nie tracą skuteczności.
Wykorzystasz to na autostradzie, chociażby niemieckiej, jeżeli ktoś często jeździ za granicę to jak najbardziej. Szczególnie, że seryjne 240 BiTDI i 280ka powyżej 160 niestety, ale „słabną”. Przy dobrym programie można uzyskać liniowy przebieg krzywej momentu, w efekcie przyspieszając od 100-200 czuć różnicę i można wykręcić czas na poziomie 12 s.

ASO jest problemem tylko w Polsce. W Stanach możesz np kupić fabrycznie nowy samochód z modyfikacją tunera np. Staje 3 od APR. Podobnie rzecz ma się w DE, gdzie wykonując modyfikację u tunera np. ABT dostajesz gwarancję na wykonaną modyfikację, oraz wbijają do dowodu aktualną moc.

Gdyby w ASO pracowali kompetentni ludzie z doświadczeniem, to nie byłoby problemu i każdy by sprzedawał MODy z fabryki. Z autopsji wiem, że dopóki samochodu nie dotknęli mechanicy ASO wszystko było ok. Niestety po każdej ich robocie musiałem sprawdzać, co przy okazji zepsuli :/ Więc kwestia Gwarancji i napraw gwarancyjnych najczęściej kończy się wizytą u kierownika serwisu i „kulturalną” pogawędką na temat jakości usług świadczonych przez Autoryzowany Serwis, dla którego najprostsze czynności stanowią problem nie do przejścia.
Arteon R-Line 2.0 TSI(280) 350 4x4
0-100 4.5s RL
100-200 11.4s RL
Speed-Buster
VWR600

d7d
Member
Posty: 162
Rejestracja: 23.04.2017, 18:45

Re: Chip/Box tuning 2.0 TSI 190KM

Post autor: d7d » 06.01.2018, 13:09

merci_94 pisze:
05.01.2018, 21:38
Wykorzystasz to na autostradzie, chociażby niemieckiej, jeżeli ktoś często jeździ za granicę to jak najbardziej. Szczególnie, że seryjne 240 BiTDI i 280ka powyżej 160 niestety, ale „słabną”. Przy dobrym programie można uzyskać liniowy przebieg krzywej momentu, w efekcie przyspieszając od 100-200 czuć różnicę i można wykręcić czas na poziomie 12 s.
Hamulce przy silniku bez modów puchną to znaczy że po modzie i po wykorzystaniu modyfikacji jest jeszcze gorzej.

Seryjne BiTDI 240 KM i 280TSI za za słabe i słabną powyżej 160 km/h ?
Może tak być tylko jest to pojęcie bardzo względne.
W którym momencie potrzebujesz np. 0,5 s lepszego przyspieszenia przy szybkości 180 czy 200 km/h?
Na niemieckiej autostradzie?? Jak nie masz wolnego lewego pasa to nic to nie da.
W ilu miejscach można jechać 250 km/h?
Szybkość przejazdowa na lewym pasie jest w granicach 160-180-200 km/h. Bardzo rzadko więcej.
W Polsce to 150-160 km/h czasami więcej 180 km/h.

Problem z ASO to jest wg mnie normalna sprawa. Kupujesz samochód z gwarancją to się nie dziwię że VW nie chce brać odpowiedzialności za modyfikacje. Normalna sprawa i nie ma co się dziwić.
Sam też byś tak robił (z gwarancją na swoje dzieła).
W USA to można jechac chyba max. 85 mil/h (136 km/h) i nic więcej więc mody są dla własnej satysfakcji.

merci_94
Member
Posty: 104
Rejestracja: 21.12.2017, 16:50
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Chip/Box tuning 2.0 TSI 190KM

Post autor: merci_94 » 06.01.2018, 19:34

Kolego mody dla własnej satysfakcji? A wiesz ze istnieje coś takiego jak Track Day? I za granica kierowcy jeżdżą na tory, na których mogą wykorzystać „satysfakcję” swoich aut?
Arteon R-Line 2.0 TSI(280) 350 4x4
0-100 4.5s RL
100-200 11.4s RL
Speed-Buster
VWR600

d7d
Member
Posty: 162
Rejestracja: 23.04.2017, 18:45

Re: Chip/Box tuning 2.0 TSI 190KM

Post autor: d7d » 06.01.2018, 20:01

Ok, Track Day na torze w Poznaniu lub na innych torach do tego przeznaczonych.
Ale nie w normalnym użytkowaniu na publicznej drodze.

kriss555
Senior Member
Posty: 688
Rejestracja: 12.07.2017, 21:43

Re: Chip/Box tuning 2.0 TSI 190KM

Post autor: kriss555 » 06.01.2018, 21:35

Arteona na tor??? Ludzie to nie wyscigowka. Jak chcecie na tor to bierzcie golfa r , audi rs albo jakies m czy amg.
Co do slabniecia pow 160 km/h w 280tsi nie zgodze sie, nie zauwazylem u siebie nic takiego, oczywiscie przyspiesza slabiej niz do 100 ale zeby sie nie zbieral to nic takiego nie ma, spokojnie daje rade tylko trzeba jechac w S ale w trybie manual bo D do szybkuej jazdy sie nie nadaje. Skrzynia jest fatalnie zestrojona na normal, zabiera frajde z jazdy, no ale to znowu ekolodzy... w 240 km tdi owszem, ale tam juz od poczatku nie czuc tej mocy a pow 170-180 zbiera sie naprawde slabo

Awatar użytkownika
k1coR
Senior Member
Posty: 593
Rejestracja: 12.09.2017, 10:42

Re: Chip/Box tuning 2.0 TSI 190KM

Post autor: k1coR » 08.01.2018, 11:10

Panowie to auto ma być wygodne i przy tym dobrze jeździć. Zawieszenie jest bardzo dobrze zestrojone, idealny układ między komfortem, a prowadzeniem. Arteon na tor wtf, auto ma długość prawie 5m i chcesz się nim ścigać na torze, pytanie po co ? To jest samochód do pożerania autostrad i długich tras i do tego sprawdza się idealnie, z mocą nawet 190KM a co dopiero 280KM. Po co wrzucać 360KM to ja nie wiem ale o gustach się nie dyskutuje. Gwarancja poleci.

MarcinJ
Senior Member
Posty: 322
Rejestracja: 16.06.2017, 10:32

Re: Chip/Box tuning 2.0 TSI 190KM

Post autor: MarcinJ » 09.01.2018, 10:02

Ja myślę, że szkoda dyskutować czy warto, po co itp. Skoro kolega chce, to niech modzi. Nawet kupując RS6 Performance wiele osób od razu daje na mody, bo przecież 605KM i realne 3,4 do setki to za mało... Nie ukrywam, że dla mnie po jakimś czasie w RS3 niecałe 400 też było mało, bo jak pojeździłem zmodzonym na prawie 500 od kolegi, to mój się nie zbierał. Także życzę braku problemów w ASO i szerokości na drodze.

Awatar użytkownika
k1coR
Senior Member
Posty: 593
Rejestracja: 12.09.2017, 10:42

Re: Chip/Box tuning 2.0 TSI 190KM

Post autor: k1coR » 09.01.2018, 10:39

Do każdej mocy prędzej czy później człowiek sie przyzwyczaja, pytanie czy 400KM na codzień jest wykorzystywane czy tylko podnosi ego właściciela...

Awatar użytkownika
ksibart
Senior Member
Posty: 376
Rejestracja: 01.10.2017, 22:51
Lokalizacja: Kraków

Re: Chip/Box tuning 2.0 TSI 190KM

Post autor: ksibart » 09.01.2018, 10:55

Miałem dylemat czy 280 KM w Skodzie Superb lub 300 KM w Cupra nie będzie za mało po tym jak jeździłem motocyklem który miał 145KM na masę 230kg. Koniec końców, motocykl sprzedany a wybrany silnik 190 TSI. Chyba się starzeje :D
VW Arteon R-Line 2.0 TSI 190

ODPOWIEDZ