Ja też się zgadzam. Przecież A5 to gabarytowo takie A4, tyle że a'la coupe. Pojemnościowo nie może rywalizować z Arteonem, pewnie bardziej A7 to te same gabaryty. Monitoruję to starannie, bo myślę o kilkuletnim S6 Avant, ale bagażnik podobny litrażowo do Artka...karciu pisze: ↑20.01.2022, 22:17Zgadzam się z rocker900. Mam 185 cm wzrostu, dzieci, które jednak czasem ze mną jezdżą mają ciut więcej niż 185cm. Przymierzaliśmy się do A5, Arteon i Superb. Wpasowaliśmy się wszyscy wyłącznie do dwóch ostatnich samochodów, jednak nikt nie chciał jeździć z kurą na pokładzie. Reasumując, gdbym nie myślał o pasażerach być może skłaniałbym się bardziej do A5. Wybrałem jednak Arteona, bez problemu pakuję zamiennie do tyłu albo dzieci albo rowery.
KONIEC ARTEONA
Re: KONIEC ARTEONA
Jaca, 280 koników
Re: KONIEC ARTEONA
VW poszedł za przykładem kury i tak jak octavia rozmiarowo to więcej niż golf a mniej niż passat, tak Artek jest większy od A5 a mniejszy od A7. I stąd kanibalizacja w obrębie jednego koncernu i dołująca sprzedaż A5, bo do cen A7 i rozmiaru to Artek ma daleko. Co nie zmienia postaci rzeczy, że leasing się kończy i jedna z dosłownie 3 opcji jest właśnie A7, tylko te wszechobecne ekraniki...
Ostatnio zmieniony 23.01.2022, 12:00 przez Art e on, łącznie zmieniany 1 raz.
eRlinia 2.0 teesi + blisko 600 Nm w ośce
Re: KONIEC ARTEONA
No tylko że A 7 sensownie skonfigurowany to jakieś 150% ceny Arteona? Więc to nie do końca chyba alternatywa.
RLINE stop hybrid go TDI (190KM )
Re: KONIEC ARTEONA
Zawsze staram się zmienić na lepsze, więc stąd A7 mimo różnicy cen. Do tego auto nie dealera ale od brokera, więc już sporo zaoszczedzasz. A generalnie to zabyczymy co się będzie działo na przestrzeni najbliższych miesięcy, bo średnio kolorowo jest...
eRlinia 2.0 teesi + blisko 600 Nm w ośce
Re: KONIEC ARTEONA
mi się na szczęście za dwa lata kończy leasing. Może sytuacja nieco wróci do normy.
Do brokerów nie mam zaufania - rozmawiałem z kilkoma i szczerze powiem to było dziwne. Jakbym na targu pietruszkę kupował ("nie damy oferty na piśmie , mogę sms z ceną przysłać") a nie samochód za 200 tys. Finalnie w Carsedzie dostałem cenę taką jak u brokera więc odpuściłem. A7 jest całkiem fajny. Ale ja raczej nie wydam równowartości małego mieszkania na samochód który służy mi tylko jako narzędzie pracy. Taki wewnętrzny Adrian Zanberg mi się odzywa i twierdzi że to niemoralne-)))
Do brokerów nie mam zaufania - rozmawiałem z kilkoma i szczerze powiem to było dziwne. Jakbym na targu pietruszkę kupował ("nie damy oferty na piśmie , mogę sms z ceną przysłać") a nie samochód za 200 tys. Finalnie w Carsedzie dostałem cenę taką jak u brokera więc odpuściłem. A7 jest całkiem fajny. Ale ja raczej nie wydam równowartości małego mieszkania na samochód który służy mi tylko jako narzędzie pracy. Taki wewnętrzny Adrian Zanberg mi się odzywa i twierdzi że to niemoralne-)))
RLINE stop hybrid go TDI (190KM )
Re: KONIEC ARTEONA
Spoko, rozumiem. Ja mam akurat dobrego kumpla który brokerzy od X lat, więc tu nie mam leków i żałuję, że jak brałem artka to nie "zaryzykowałem" dealu z nim i trochę więcej kasy, bo niewiele większej kasie było do wzięcia A6 (Artek wygrał wyglądem bo tu bije A6 na maxa wg. mnie).
eRlinia 2.0 teesi + blisko 600 Nm w ośce
Re: KONIEC ARTEONA
Jeśli VW faktycznie wycofa Arteona to, jak ktoś tu wcześniej napisał, pozostanie satysfakcja z jazdy najnowszym modelem . A tak serio, to jak UE wprowadzi te wszystkie systemy i czarne skrzynki co to niby są dla naszego bezpieczeństwa (o elektrykach nie wspominając) to przerzucę się na paroletnie klasyki - myślę, że w ciągu max dekady rozwinie się rynek odpicowanych flagowców marek premium z drugiej ręki.
Re: KONIEC ARTEONA
Odświeżam temat. Od ostatnich postów wiele się zmieniło i po wycofaniu passata w sedanie przyszłość arteona jest raczej pewna, wskazuje na to również nowa wersja testowa (lift polifta ): https://autogaleria.pl/volkswagen-arteon-nowe-wnetrze
Arteon Elegance 2.0 TSI 190KM 2018
Re: KONIEC ARTEONA
A myślałem, że się uda i już zawsze będę miał najnowszą generację 🥲. Swoją drogą Arteon jest tak zachowawczo i jednocześnie nowocześnie narysowany, że może podobać się jeszcze prze parę lat po kolejnych pudrowaniach. Konkurencyjny pod pewnymi względami Stinger, który również był wypuszczony w 2017, był idealnie zaprojektowany na wtedy. Odwracał głowy i mógł się podobać. Teraz trąci już myszk, ale to tylko moje zdanie. Nie chcę również wyjść na malkontenta albo Janusza spod znaku "kiedyś to było", ale motoryzacja w wielu względach zmierza w złą stronę. Nie podobają mi się tak wielkie ekrany, w których przeklikiwać się trzeba do opcji np. klimatyzacji. Obecny poziom "zaekranowienia" Arteona uważam za wystarczający i jakby dostał jedynie opcję przerzucenia Googla na AID to byłby komplet. I tak już obecne dotykowe panele są kontrowersyjne, ale jeszcze znośne i funkcjonalne. Sorry, ja nie widzę potrzeby posiadania 12' wyświetlacza w samochodzie. Zwłaszcza kosztem tego, że nawiew wypada na łokieć, co naprawdę nie jest komfortowym i zdrowym rozwiązaniem. Jeździłem chwilę nową Octavią z tym rozwiązaniem, wiem co mówię. To tak na szybko z tych średniej jakości fotek z poskręcanego "prototypu".
- dominiksoul
- Junior Member
- Posty: 31
- Rejestracja: 24.05.2020, 15:43
- Lokalizacja: WWL
Re: KONIEC ARTEONA
Ja obstawiam, że to bardziej przymiarki do nowego ID (który zastąpi (Passata/Arteona) niż kolejny lift Arteona. No ale zobaczymy.yaaber pisze: ↑01.07.2022, 22:25Odświeżam temat. Od ostatnich postów wiele się zmieniło i po wycofaniu passata w sedanie przyszłość arteona jest raczej pewna, wskazuje na to również nowa wersja testowa (lift polifta ): https://autogaleria.pl/volkswagen-arteon-nowe-wnetrze
https://youtu.be/URm_Yppb0Ns
R-Line polift, 2.0 TSI 190