Akumulator
Akumulator
Hej, jaki polecicie akumulator do 2.0 TSI 190?
Żona robi krótkie dystanse i tak przez ostatnie 3 lata no i ostatnio akumulator robi jej psikusy. Szykuje się wymiana akumulatora, tylko na jaki? Może jakaś większa pojemność?
Żona robi krótkie dystanse i tak przez ostatnie 3 lata no i ostatnio akumulator robi jej psikusy. Szykuje się wymiana akumulatora, tylko na jaki? Może jakaś większa pojemność?
-
- Member
- Posty: 66
- Rejestracja: 28.07.2019, 11:53
- Lokalizacja: Katowice
Re: Akumulator
Hej.
Nie masz jeszcze aktywnej gwarancji na samochód? W VW akumulator NIE jest wyłączony z pełnej gwarancji.
Jeżeli widzisz, że aku jest kiepski (VW miał z tym problem), to podjedź do niezależnego warsztatu niech Ci go sprawdzą. Jeśli potwierdzą słaby stan to uderzaj do ASO.
Ja miałem wymieniony niedawno w swoim Passacie z 2016 roku ale dealer robił bardzo dużo aby nie uznać gwarancji.
Jeśli nie masz gwarancji to potrzebujesz akumulatora EFB. Akumulatory Banner mają opinię jednych z najlepszych na rynku.
Nie masz jeszcze aktywnej gwarancji na samochód? W VW akumulator NIE jest wyłączony z pełnej gwarancji.
Jeżeli widzisz, że aku jest kiepski (VW miał z tym problem), to podjedź do niezależnego warsztatu niech Ci go sprawdzą. Jeśli potwierdzą słaby stan to uderzaj do ASO.
Ja miałem wymieniony niedawno w swoim Passacie z 2016 roku ale dealer robił bardzo dużo aby nie uznać gwarancji.
Jeśli nie masz gwarancji to potrzebujesz akumulatora EFB. Akumulatory Banner mają opinię jednych z najlepszych na rynku.
Re: Akumulator
Dodam, że wg instrukcji układ ładowania dostosowuje się do danego egzemplarza i po wymianie niby trzeba coś zakodować.
A próbowałeś go naładować? Wg mojej obserwacji Przy krótkich jazdach nie ma szans na naładowanie akumulatora i nowy też będzie robił "psikusy".
A próbowałeś go naładować? Wg mojej obserwacji Przy krótkich jazdach nie ma szans na naładowanie akumulatora i nowy też będzie robił "psikusy".
Re: Akumulator
Dzięki za odpowiedź. Gwarancję mam, stety/niestety mam podłączoną kamerę na przód (zasilanie tej kamery jest podpięte pod zasilanie drzwi - kamera lata non stop, nawet na wyłączonym silniku) więc nie wiem czy nie czepią się przy gwarancji. Prostownik mam ctek mxs 3.0 więc sprzęt jest w porządku ale ładowałem ostatnio 2 tygodnie temu (też nie chciał odpalić) i zdjąłem kamerę na ten czas. Dzisiaj znowu odmówił posłuszeństwa.
Żona jeździ 2- 3 razy dziennie na trasy rzędu 15 minut w jedną i 15 minut w drugą stronę. Nie zmienia to faktu, na "nosa" za szybko go zdjęło.
Żona jeździ 2- 3 razy dziennie na trasy rzędu 15 minut w jedną i 15 minut w drugą stronę. Nie zmienia to faktu, na "nosa" za szybko go zdjęło.
-
- Member
- Posty: 66
- Rejestracja: 28.07.2019, 11:53
- Lokalizacja: Katowice
Re: Akumulator
Przy rzadkim użytkowaniu samochodu być może będziesz musiał się przeprosić z kamerą i zrezygnować ze stałego monitorowania. Ja miałem tak samo. Jeśli upierasz się na kamerę to musi ona mieć odcięcie przy niskim napięciu akumulatora inaczej zajedziesz każdy aku choćby był ze złota.
Silniki z technologią bluemotion starają się odzyskać energię podczas zwalniana co sprowadza się do tego, że w zasadzie akumulator jest ładowany tylko podczas hamowania (napięcie 14.4-7V). Podczas stałej jazdy napięcie w instalacji to 12.x Volta (rozładowywanie) albo 13.2-4V (podtrzymanie). Przejdź się z podpiętym voltomierzem to będziesz wiedział o czym piszę. No chyba, że komputer już wykrył że aku niedomaga to wtedy będzie ciągle 14,7V.
Cetek to dobra ładowarka ale do akumulatorów AGM, do wapniowych potrzeba coś co daje ponad 16V pod koniec ładowania. To i jak nie ma znaczenia, bo w 100% naładowany akumulator komputer odetnie od ładowania i rozładuje go o parenaście procent tak aby było miejce na odzyskiwanie energii. Wszystko to u siebie sprawdziłem.
U mnie gdy padał aku to wystarczał na 15min postoju samochodu z włączonym zapłonem i wyłączonym silnikiem i pojawiał się alert o rozładowanej baterii. Sprawdź aku w niezależnym zakładzie, jeśli im wyjdzie na ich testerze że jest niesprawny, jedź do ASO i zgłoś problem taki jaki masz czyli z porannym rozruchem silnika. Kamerkę wiadomo zdemontuj. Zależnie od serwisu mogą twierdzić że aku jest wyłączony z gwarancji, straszyć opłatami. Z tego co pamiętam wadliwe akumulatory były producenta SEBANG i VW wymieniał je masowo - potwierdzone info z ASO.
Silniki z technologią bluemotion starają się odzyskać energię podczas zwalniana co sprowadza się do tego, że w zasadzie akumulator jest ładowany tylko podczas hamowania (napięcie 14.4-7V). Podczas stałej jazdy napięcie w instalacji to 12.x Volta (rozładowywanie) albo 13.2-4V (podtrzymanie). Przejdź się z podpiętym voltomierzem to będziesz wiedział o czym piszę. No chyba, że komputer już wykrył że aku niedomaga to wtedy będzie ciągle 14,7V.
Cetek to dobra ładowarka ale do akumulatorów AGM, do wapniowych potrzeba coś co daje ponad 16V pod koniec ładowania. To i jak nie ma znaczenia, bo w 100% naładowany akumulator komputer odetnie od ładowania i rozładuje go o parenaście procent tak aby było miejce na odzyskiwanie energii. Wszystko to u siebie sprawdziłem.
U mnie gdy padał aku to wystarczał na 15min postoju samochodu z włączonym zapłonem i wyłączonym silnikiem i pojawiał się alert o rozładowanej baterii. Sprawdź aku w niezależnym zakładzie, jeśli im wyjdzie na ich testerze że jest niesprawny, jedź do ASO i zgłoś problem taki jaki masz czyli z porannym rozruchem silnika. Kamerkę wiadomo zdemontuj. Zależnie od serwisu mogą twierdzić że aku jest wyłączony z gwarancji, straszyć opłatami. Z tego co pamiętam wadliwe akumulatory były producenta SEBANG i VW wymieniał je masowo - potwierdzone info z ASO.
Re: Akumulator
Dzięki za podpowiedź. Działam
Re: Akumulator
Update - akumulator bezproblemowo wymieniony na gwarancji
Re: Akumulator
Hej,
Mam arteona 2,0 TSI 190KM z 2018 roku.
Ostatnio mało jeżdzę i gównie krótkie trasy po mieście to też padł mi akumulator (komputer mówi że akumulator prawie rozładowany i po kolei padają wszystkie systemy łącznie ze skrzynią biegów i wspomaganiem w końcu auto staje).
Mam akumulator 69Ah 680A EFB
Czy muszę kupić akumulator EFB czy mogę AGM??
jeśli tak/nie to dlaczego...?
Mam arteona 2,0 TSI 190KM z 2018 roku.
Ostatnio mało jeżdzę i gównie krótkie trasy po mieście to też padł mi akumulator (komputer mówi że akumulator prawie rozładowany i po kolei padają wszystkie systemy łącznie ze skrzynią biegów i wspomaganiem w końcu auto staje).
Mam akumulator 69Ah 680A EFB
Czy muszę kupić akumulator EFB czy mogę AGM??
jeśli tak/nie to dlaczego...?
- Osfald
- Senior Member
- Posty: 581
- Rejestracja: 02.05.2019, 21:40
- Lokalizacja: JAGUAR XJL 3.0V6 SUPERCHARGED
Re: Akumulator
Naładuj go. Niczego nie musisz wymieniać. Te wzmocnione (EFB) akumulatory są bardzo trwałe. Problematyczny jest system odzysku energii, który zostawia 20% pojemności akumulatora na odzyskiwaną energię. Jeśli jeździsz na krótkich trasach to nie naładujesz aku. Kup PORZĄDNĄ ładowarkę (automatyczną, taką co pompuje do 16,2V) i naładuj.
AGMów/Żeli tam nie wsadzaj. Mają trochę inne parametry pracy. Układ ładowania nie wie z jakim aku ma do czynienia (chyba, że jak w Audi trzeba go wprogramować? tego nie wiem....). EFB zrobiono z myślą o układach start/stop.
AGMów/Żeli tam nie wsadzaj. Mają trochę inne parametry pracy. Układ ładowania nie wie z jakim aku ma do czynienia (chyba, że jak w Audi trzeba go wprogramować? tego nie wiem....). EFB zrobiono z myślą o układach start/stop.
Arteon 2.0 TSI i cztery dwudziestki nadal pracują w firmie. Sobie sprawiłem 3L kota V6 z kompresorem
Re: Akumulator
Okazało się ze alternator się zmielił… jutro ma być gotowy