Pytanko o objaw wody z tłumików - generalnie w większości przypadków to normalny objaw, ale dzisiaj zaobserwowałem to pierwszy raz od rocznego czasu posiadania Artka.
Myślałem ze to bardziej przypadłość nieco starszych aut ;-), ale u mnie woda kapała nie z końcówki wydechu lecz centralnie spod puszki ostatniego tłumika.
Z ciekawości wszedłem pod auto i w obu tłumikach na spodzie są dziurki z których kapała sobie woda, wiec chyba celowy zabieg z tymi dziurkami.
Mimo wszystko pytanko czy ktoś z Was u siebie mial podobny objaw.
Woda z tłumików
- Osfald
- Senior Member
- Posty: 581
- Rejestracja: 02.05.2019, 21:40
- Lokalizacja: JAGUAR XJL 3.0V6 SUPERCHARGED
Re: Woda z tłumików
Woda w układzie wydechowym to jak najbardziej normalna rzecz, szczególnie w przypadku samochodów niegarażowanych. Czy kapie z puszki nie sprawdzałem ale generalnie gdzieś z tych okolic jest nakapane.
Arteon 2.0 TSI i cztery dwudziestki nadal pracują w firmie. Sobie sprawiłem 3L kota V6 z kompresorem
Re: Woda z tłumików
Dokładnie z tych - nie ma się co przejmować ?
Re: Woda z tłumików
Auto garażuję i dzieje się tak gdy tłumik jest zimny po wyjeździe. Gdy się nagrzeje woda wyparowuje i nie kapie. Też mnie to zastanowiło. Wody sporo.Myślałem że to brak jakiejś zaślepki ale te dziurki są w obu tłumikach (lewym i prawym) Doszedłem do wniosku że tak ma być. Tolkos jaki masz silnik 2.0 TSI 190 KM ?
MY 2022 R-Line TSI 190 kM
Re: Woda z tłumików
Dokładnie 2.0 TSI 190, i dzieje się to u mnie tak samo jak u Ciebie, czyli wyjazd z garażu i krótka jazda, przy dłuższej nie zauważyłem tego…
Doszedłem tez do takiego wniosku, skoro są te dziurki to chyba będzie to normalne.
Doszedłem tez do takiego wniosku, skoro są te dziurki to chyba będzie to normalne.
-
- Junior Member
- Posty: 1
- Rejestracja: 13.05.2022, 09:45
Re: Woda z tłumików
Dzień dobry,
czytam forum od dłuższego czasu, ale pod wpływem tego wątku postanowiłem się udzielić.
Jeżeli chodzi o tłumik końcowy i otwór rewizyjny to jest to akurat przemyślane rozwiązanie.
Chodzi to u fakt, że skraplanie wody w końcowym tłumiku jest czymś absolutnie normalnym i pojawia się zawsze przy krótkich przejazdach.
Wspomniane powyżej otwory rewizyjne pozwalają na jej swobodny odpływ co jednocześnie powinno mieć zbawienny wpływ na jego wypełnienie.
czytam forum od dłuższego czasu, ale pod wpływem tego wątku postanowiłem się udzielić.
Jeżeli chodzi o tłumik końcowy i otwór rewizyjny to jest to akurat przemyślane rozwiązanie.
Chodzi to u fakt, że skraplanie wody w końcowym tłumiku jest czymś absolutnie normalnym i pojawia się zawsze przy krótkich przejazdach.
Wspomniane powyżej otwory rewizyjne pozwalają na jej swobodny odpływ co jednocześnie powinno mieć zbawienny wpływ na jego wypełnienie.