ARTEON Hamowanie i trzymanie na drodze

Awatar użytkownika
k1coR
Senior Member
Posty: 593
Rejestracja: 12.09.2017, 10:42

Re: ARTEON Hamowanie i trzymanie na drodze

Post autor: k1coR » 18.01.2018, 14:35

Oj Ferodo to bym omijał szerokim łukiem, prędzej ATE lub Zimmermany lub właśnie EBC Green Stuff lub Yellow. Natomiast nie wiem o co wam chodzi z hamulcami. Ostatnio sprawdziłem je specjalnie bo zaczęło mnie martwić czy aby ABS na pewno działa i czy nie nagrzewają się zbytnio, prędkość 180 i max. hebel, ABS praktycznie od razu się włączył, co jest normalne przy obecnej pogodzie ale auto bardzo ładnie zwolniło do 80. Hamulce działają sprawnie.

Rkarcz
Senior Member
Posty: 645
Rejestracja: 17.01.2018, 22:34

Re: ARTEON Hamowanie i trzymanie na drodze

Post autor: Rkarcz » 18.01.2018, 15:10

Na pewno nie grupę produktów Ferodo Racing. Nie pisałem o zwykłym drogowym padle.. :)
Zimmermany w Maździe wytrzymały mi 1000 km, ATE nie było dostępne więc nie wiem.
EBC Yellow są za twarde i dość mocno nagrzewają tarczę. Green pewnie ma dość niską wytrzymałość temperaturową.

A problemy z hamulcami mają ci co dość ostro butują. Jedziesz 220, wjeżdża ci TiR albo bus i hamujesz do 100-90.
I tak 5 razy przez 5 minut to sorry, ale żadne "drogowe" heble tego nie wytrzymają. :)
I to ci mają zapewne zastrzeżenia. Ja nie mam bo nie mam tego samochodu.
Ale mając problemy w innych zanim kupię kolejny sprawdzam co jest możliwe bo wiem że seria to za mało dla mnie.
Kolega który coś tam narzekał też pewnie zdrowo butuje to i sorry pewnie ma swoje odczucia.
Arteon 2.0 TSI 280 KM Silver Pyrit

Awatar użytkownika
k1coR
Senior Member
Posty: 593
Rejestracja: 12.09.2017, 10:42

Re: ARTEON Hamowanie i trzymanie na drodze

Post autor: k1coR » 18.01.2018, 15:50

Przy takiej jeździe oczywiście, że się zagotują. Tylko zastanawiam się kto jeździe hamulec/but non stop na autostradzie. Przy 220 jakbym zrobił hebla przez TIRa to myślę, że przez następne kilka kilometrów musiałbym się uspokoić, a nie dalej napier...Tak jak wspominałem to nie jest rajdówka, tarcze nawet nie są nawiercane, tylko wentylowane, a wszystkie sportowe klocki, pamiętaj że zanim osiągną swoją skuteczność hamowania muszą się dobrze rozgrzać, także pierwsze kilka kilometrów po ruszaniu jest dramatem. Ferodo obecnie to nie to samo co kilka lat temu, być może sporty o których wspominasz są lepsze.

Rkarcz
Senior Member
Posty: 645
Rejestracja: 17.01.2018, 22:34

Re: ARTEON Hamowanie i trzymanie na drodze

Post autor: Rkarcz » 18.01.2018, 16:02

DS2500 pracuje ok po ruszeniu. Nic nie dogrzewasz..

http://www.ferodoracing.com/products/ca ... ds/ds2500/

Od 20'C ma większy współczynnik tarcia niż klocki ATE itp. Jako ciekawostkę mogę dodać że rozważałem BMW3GT i tam klocki do hamulców od wersji M (które można domówić do chyba każdej wersji) są właśnie produkcji Ferodo i z okładziną z serii DS2500. I ASO BMW ma to jako klocki od BMW. Także nie ma się czego bać. Jak się pałuje to trzeba się do tego przygotować. Tyle.. :)
Arteon 2.0 TSI 280 KM Silver Pyrit

Abrod
Junior Member
Posty: 21
Rejestracja: 02.12.2017, 20:55

Re: ARTEON Hamowanie i trzymanie na drodze

Post autor: Abrod » 19.01.2018, 22:24

Rkarcz pisze:
18.01.2018, 11:14
A jeszcze mam pytanie jak z oponami 245? Kiedy włącza się ABS przy ostrym hamowaniu?
Dość szybko. Z moich obserwacji ABS we wcześniejszych autach włącza się po około 2/3 czasu hamowania, tu w pierwszym momencie bardzo mocnego hamowania ABS włącza się adekwatnie w po 1/3 czasu hamowania.
Arteon R-Line 2.0 tsi 280km

Abrod
Junior Member
Posty: 21
Rejestracja: 02.12.2017, 20:55

Re: ARTEON Hamowanie i trzymanie na drodze

Post autor: Abrod » 19.01.2018, 22:27

k1coR pisze:
05.01.2018, 08:36
6m linia przy prędkości 30kmh, wtf ? Przy 30 nie ważne jak naciśniesz na pedał auto staje jak wryte, więc wydaje mi się bardziej, że zadziałał emergency assist w połączeniu z bardzo śliską nawierzchnią mogło by to spowodować zblokowanie kół, choć wątpię. Prędkość zapewne była o wiele większa. Hamowałem gwałtownie ze znacznie większych prędkości, ABS działa idealnie, auto bardzo ładnie hamuje. W zakręty też wchodziłem z dużymi prędkościami i granica przyczepności jest bardzo duża. To fakt czuć masę auta ale nie zarzuca tyłem, przecież to ośka lub 4x4.
Dziś zrobiłem testy innym autem, audi a6, przy mokrej nawierzchni na parkingu podziemnym i auto przy mocnym naciśnięciu hamulca sunie jak na sankach, prędkość między 20 a 30. Zgłaszam problem do operatora parkingu, zobaczymy co odpisze. A wpis zatem zostanie jako przestroga żeby uważać dwa razy bardziej w takich miejscach.
Arteon R-Line 2.0 tsi 280km

Rkarcz
Senior Member
Posty: 645
Rejestracja: 17.01.2018, 22:34

Re: ARTEON Hamowanie i trzymanie na drodze

Post autor: Rkarcz » 21.01.2018, 12:08

Właśnie ujeżdżam demówkę TDI 240KM i deko heble biją jednak. Nieznacznie ale wyczuwalnie.
Także przy mojej jeździe nie wróżę tym klockom długiej żywotności i zastanawiam się nad tym czy od razu w ASO nie założyć tego co ma być.
Szkoda mi tarczy i nerwów. Ktoś już wymieniał klocki z przodu? Jestem ciekawy jaki mają numer VW. Może ktoś ma na rachunku czy fakturze.
Inna sprawa to to że z wyższych prędkości te heble nie robią jakiegoś wrażenia "wow". Ot hamują, ale tak sobie..
Rozmawiałem z firmą która obsługuje mi hamulce od 3 lat, dystrybutorem StopTecha w Polsce i wnioski mają jedne, kto garuje ma problemy.
I nie zawsze zmiana tarcz np. na StopTech'a i klocków na Ferodo pomaga i są osoby które do różnych samochodów z silnikiem 280 KM montują BBKita.
Także słabo i mam dylemat. Obecny samochód mam właśnie tak zmodyfikowany ale koszty są ogromne i użytkowanie dość problematyczne.
Od razu mówię, że myślę o sobie, bo w 99% te heble wystarczą do normalnego użytkowania i nie ma sensu nic zmieniać.
Ja niestety swoje z heblami przerobiłem w swoim życiu "samochodowym" i wolę od razu działać, niż czekać i się wkurwiać że VW nie dał rady.
Choć VW tak naprawdę robi to ok, a problemem jest styl jazdy. :)
Arteon 2.0 TSI 280 KM Silver Pyrit

kriss555
Senior Member
Posty: 688
Rejestracja: 12.07.2017, 21:43

Re: ARTEON Hamowanie i trzymanie na drodze

Post autor: kriss555 » 21.01.2018, 16:29

Hamulce rzeczywiscie sa tylko poprawne ale porownujac do wersji 190 km czy passata b8 z mniejszymi tarczami i tak sa niezle. Masa tu robi swoje...

MarcinJ
Senior Member
Posty: 322
Rejestracja: 16.06.2017, 10:32

Re: ARTEON Hamowanie i trzymanie na drodze

Post autor: MarcinJ » 22.01.2018, 10:07

Taki Arteon i koszty związane z układem hamulcowym to pikuś. RS3 sprzedałem właśnie przez problemy z przednimi tarczami, które miał chyba każdy uzytkownik 8V, a których Audi się wypierało cichcem wymieniając choćby model tarcz (z wavy na okrągłe). Jak zmieniłem komplet przedni za 7k (oem w aso) i po 4kkm problem wrócił, ASO odmówiło wymiany gwarancyjnej, auto po 5 min było na allegro i po 1h sprzedane. Przed sprzedażą wymieniłem komplet za kolejne 7k i nowy właściciel po 2kkm odnotował to samo. Więc ja komplety z RS omijałbym szerokim łukiem, przynajmniej tarcze 32mm.

Generalnie dlatego właśnie Audi jest u mnie spalone, bo obsługa w Polsce była dramatyczna (w UK i Holandii wymieniali ludziom na gwarancji te bijące tarcze). I jeszcze gorsze było to, że Audi cichcem przyznało, że jest problem (cicha zmiana modelu tarcz), ale kosztami obarczyli klientów.

Rkarcz
Senior Member
Posty: 645
Rejestracja: 17.01.2018, 22:34

Re: ARTEON Hamowanie i trzymanie na drodze

Post autor: Rkarcz » 22.01.2018, 10:38

3 świat rządzi się swoimi prawami.. :)
Kolego ciągle jeździłeś na OEMach czy próbowałeś coś zmienić jeśli chodzi o klocki i tarcze.
Chodzi mi o innych producentów typu ATE, Zimmeraman, czy też StopTech, Ferodo?
Arteon 2.0 TSI 280 KM Silver Pyrit

ODPOWIEDZ