Arteon - hamulce
Re: Arteon - hamulce
No moje mają ze 60 tys. Zakładane w serwisie VW bo uparłem sie że nie chcę oryginalnych:-)
RLINE stop hybrid go TDI (190KM )
Re: Arteon - hamulce
Zostawiam dla potomnych, zamontowałem na przód zwykły set z ATE tarcze + klocki , nr tarcz 24.0125-0158.1 i po przejechaniu ponad 1tyś km polecam ten set do TSI 190KM. Hamują lepiej niż oryginał, nic nie piszczy. Zobaczymy ile wytrzymają.
Re: Arteon - hamulce
Gdyby kogoś interesowało to tak wygląda 4tlok brembo od Porsche Macan w Artku (za 20 calami Rossario praktycznie znika ). Tarcza DBA T3 4000 - 345 mm z klockiem Hawk HPS 5.0. Lekko wciśnięty hebel i auto aż nurkuje do przodu i pasy się napinają, a na razie delikatne używanie bo wszystko się "układa" i dociera.
eRlinia 2.0 teesi + blisko 600 Nm w ośce
Re: Arteon - hamulce
Siema, ile kasy wyszło wszystko?
Re: Arteon - hamulce
Same zaciski (nowe) to ok. 3200 - 3500 zł zależy u kogo będą dostępne. Później tarcze, klocki, ja do tego wymieniłem przewody na takie w stalowym oplocie (HEL), płyn to oczywista oczywistość oraz montaż (chociaż tutaj jest to prawie plug&play, więc jak ktoś ma pojęcie o mechanice, narzędzia i miejsce to da radę sam w kilka godzin- nie wliczając odpowietrzania układu).
Łącznie wyjdzie od ok. min. 5000 zł w górę w zależności od użytych tarcz, klocków, wymiany czy też nie przewodów itd. jak pisałem powyżej. Rozsądne, gotowe zestawy na allegro zaczynają się od 5500 zł.
Łącznie wyjdzie od ok. min. 5000 zł w górę w zależności od użytych tarcz, klocków, wymiany czy też nie przewodów itd. jak pisałem powyżej. Rozsądne, gotowe zestawy na allegro zaczynają się od 5500 zł.
eRlinia 2.0 teesi + blisko 600 Nm w ośce
Re: Arteon - hamulce
A zestaw jest plug&play czy trzeba coś kombinować? Jakie tarcze wybrałeś? Robiłeś tył? Czy przód podejdzie pod felgę 19"?
Re: Arteon - hamulce
Długa historia, jak ktoś potrzebuje więcej info piszcie na priv.
Wątpię żeby weszły pod felgę 19 bo do 20 fabrycznej (Rossario) nie weszly - ze względu na kształt ramion felgi miejsca między zaciskiem a felga było mniej niż kartka papieru. I zaczęła się walka - najciensze dystanse (3 mm) spowodowały drgania przy jeździe między 120 a 150 km/h - powodem jest krótki kołnierz centrujący felgę. Musiałem zmienić na 12 mm dystanse i po pierwsze jest miejsca full teraz, a po drugie prowadzenie auta (w zakrętach) zmieniło się o 180 stopni. Jadac kilka pierwszych, szybkich łuków nie wierzyłem, że to jest to samo auto Dodatkowo auto jakoś mocarniej wygląda i koła nie giną we wnękach (widać na zdjęciach w kilku autach w dziale Nasze auta). Więc gdyby ktoś się zastanawiał nad samymi dystansami polecam, bo za jakieś 500 zł można się bardzo zdziwić na plus (trzeba pamiętać, że wymiana dystansów równa się wymiana śrub i zabezpieczeń)
Tyłu nie ruszam - weszla nowa tarcza, klocek i przewody w oplocie. Za duże eksperymenty skończyłyby się kombinacja z pompą, ustawieniami etc. (masz giga długi wątek na forum Skody). Do tego i tak 70% roboty robi przód, tył stabilizuje i jest katowany przez ESP itp. systemy (np. auto hold).
Do przodu i tyłu poszedł set tarcza DBA T3 4000 i klocek Hawk HPS 5.0 (na tyle na start było DBA Extreme Performance - wystawione w dziale Sprzedam jeśli ktoś szuka dobrego, mocnego klocka - ale za szybko zaczęły pożerać tarcze i wszedł również HPS 5.0). Trzeba zwrócić uwagę i znać patent na odpowietrzenie, bo jak dopuścicie do zapowietrzenia pompy to laweta i dobre ASO, bo nie poradzą sobie z tematem.
Tyle w skrócie, jak coś mogę pomóc po przetarciu szlaków.
EDIT - jest i minus z dystansami po jakimś 1000 km, auto brudzi się po lusterka jak jest mokro, takie rozbryzgi są z kół... niestety.
Wątpię żeby weszły pod felgę 19 bo do 20 fabrycznej (Rossario) nie weszly - ze względu na kształt ramion felgi miejsca między zaciskiem a felga było mniej niż kartka papieru. I zaczęła się walka - najciensze dystanse (3 mm) spowodowały drgania przy jeździe między 120 a 150 km/h - powodem jest krótki kołnierz centrujący felgę. Musiałem zmienić na 12 mm dystanse i po pierwsze jest miejsca full teraz, a po drugie prowadzenie auta (w zakrętach) zmieniło się o 180 stopni. Jadac kilka pierwszych, szybkich łuków nie wierzyłem, że to jest to samo auto Dodatkowo auto jakoś mocarniej wygląda i koła nie giną we wnękach (widać na zdjęciach w kilku autach w dziale Nasze auta). Więc gdyby ktoś się zastanawiał nad samymi dystansami polecam, bo za jakieś 500 zł można się bardzo zdziwić na plus (trzeba pamiętać, że wymiana dystansów równa się wymiana śrub i zabezpieczeń)
Tyłu nie ruszam - weszla nowa tarcza, klocek i przewody w oplocie. Za duże eksperymenty skończyłyby się kombinacja z pompą, ustawieniami etc. (masz giga długi wątek na forum Skody). Do tego i tak 70% roboty robi przód, tył stabilizuje i jest katowany przez ESP itp. systemy (np. auto hold).
Do przodu i tyłu poszedł set tarcza DBA T3 4000 i klocek Hawk HPS 5.0 (na tyle na start było DBA Extreme Performance - wystawione w dziale Sprzedam jeśli ktoś szuka dobrego, mocnego klocka - ale za szybko zaczęły pożerać tarcze i wszedł również HPS 5.0). Trzeba zwrócić uwagę i znać patent na odpowietrzenie, bo jak dopuścicie do zapowietrzenia pompy to laweta i dobre ASO, bo nie poradzą sobie z tematem.
Tyle w skrócie, jak coś mogę pomóc po przetarciu szlaków.
EDIT - jest i minus z dystansami po jakimś 1000 km, auto brudzi się po lusterka jak jest mokro, takie rozbryzgi są z kół... niestety.
Ostatnio zmieniony 23.09.2022, 10:26 przez Art e on, łącznie zmieniany 1 raz.
eRlinia 2.0 teesi + blisko 600 Nm w ośce
Re: Arteon - hamulce
czyli zestaw od macana nie wejdzie bez dystansów po felgę rossario ?
Jakiej firmy dystanse proponujesz ? podeślesz link
Jakiej firmy dystanse proponujesz ? podeślesz link
Re: Arteon - hamulce
Dystanse od Adama Wareluka - WRK brakes (ale to mój wybór, m.in. dlatego, że na telefon wiedział co i jak, co zrobić i może dla kogoś śmieszne, ale ja mam bzika na punkcie detali - dystanse są czarne , więc pasują idealnie do felgi).
Człowiek kopalnia wiedzy, umiejętności i megasymaptyczny gość z pasją - polecam. Jak będzie szedł set do innego auta to tylko u Adama.
Człowiek kopalnia wiedzy, umiejętności i megasymaptyczny gość z pasją - polecam. Jak będzie szedł set do innego auta to tylko u Adama.
eRlinia 2.0 teesi + blisko 600 Nm w ośce