Dynamic Light Assist
-
- Member
- Posty: 206
- Rejestracja: 13.07.2018, 11:36
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Dynamic Light Assist
Po ostatniej regulacji w ASO (wchodzącej w skład przeglądu) światła drogowe wycinają trochę obok auta jadącego przede mną (za bardzo w prawo i często lewa strona jest oślepiana) Było dobrze to mi poprzestawiali. Czy koniecznie muszę jechać do ASO, czy wystarczy wyregulować w zwykłej stacji diagnostycznej lewo/prawo?
Na 100% można wyregulować wysokość świateł w zwykłej stacji, bo już to robiłem i było dobrze.
Na 100% można wyregulować wysokość świateł w zwykłej stacji, bo już to robiłem i było dobrze.
VW Arteon R-Line 2.0 TDI 190 4MOTION
Re: Dynamic Light Assist
To mi wygląda raczej na kalibrację kamery, więc ASO. Ale niech mądrzejsi się wypowiedzą.
Re: Dynamic Light Assist
Tylko ASO. W Passacie B8 mialem wymieniana lampe. I juz DLA nigdy nie dzialalo tak jak auto wyszlo z fabryki. Poprawiali kilka razy ale wycinany ‚kwadrat’ juz nigdy nie byl w poprawnym miejscu i nie byl dokladnym ‚kwadratem’.
-
- Member
- Posty: 206
- Rejestracja: 13.07.2018, 11:36
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Dynamic Light Assist
Ja pierdziele - to wygląda jakbyśmy jeździli "statkami kosmicznymi" i aby wyregulować światła trzeba mieć wyższe wykształcenie
VW Arteon R-Line 2.0 TDI 190 4MOTION
Re: Dynamic Light Assist
no dobra, tak myślę, ale co tam może być nie tak:
- kalibracja lamp
- kalibracja kamery
- uszkodzona lampa ?
jeśli okolice WAW, to serwis VW w Nadarzynie , ale ten blacharsko-lakierniczy i powinni to ogarnąć.
Re: Dynamic Light Assist
Witam , a czy macie tak, że matrixy działają ok , ale tak do 140 km /h?? Jak jadę autostradą szybciej to przy prędkości około 160 bardzo rzadko się włączają. Poniżej 140 działają ok. Pozdrawiam
Re: Dynamic Light Assist
Wklejam dość ciekawą uwagę Usera z innego forum.
Ciekawe czy to się sprawdza, nie miałem okazji wypróbować. DLA również u mnie nie działa, a często w trakcie jazdy wyświetla się ikonka ECO, czyli tryb ten działa faktycznie w tle, bez konieczności osobnego załączenia. Proszę o podzielenie się doświadczeniami.
Wklejony post: Podczas jazdy sprawdziłem czy mam włączone DLA w asystentach... jest.
Przez kilkanaście kilometrów nie było się gdzie zatrzymać. Na stacji wyłączenie zapłonu, włączenie (jak zwykle ładnie zamachał światłami) i start w trasę.
Znów to samo.
W głowie mętlik, pamiętałem że coś z trybem eco - no ale mam normal...
A tu niespodzianka: od 3 tygodni w "tle" działał tryb ECO (po lewej na górze na wyświetlaczu infotainment) i to właśnie to powodowało że nie ma DLA !!!!
Po powrocie znów zgaszenie silnika. Naciśnięcie przycisku start/stop (bez hamulca) tak aby włączyć tylko zapłon bez silnika, przycisk MODE na pokrętle, klikniecie NORMAL na wyświetlaczu no i wreszcie mam NORMAL = NORMAL. DLA działa!!
Straszna niedoróbka z tym zapamiętywaniem poprzedniego tryby ale włączaniem automatycznie NORMAL. to niech się włączy 100% normal albo niech zostanie 100% poprzedni tryb (ECO/SPORT/COMFORT/INDYWIDUAL)
Co to za opcja żeby włączyć można było w trakcie jazdy na tryb ECO ,ale już powrócić do NORMAL (żeby działały wszystkie systemy) nie można!!
Jedyne rozwiązanie jakie wymyśliłem na niedziałające DLA w trybie ECO to takie:
konfiguracja tryby INDYWIDUAL na ECO, ale z DLA.
Wtedy można podczas jazdy zmienić charakterystykę układu napędowego i kierowniczego ale bez pozbawiania się DLA.
Nieświadomy użytkownik może po zakupie auta dla testów włączyć sobie ECO i ponieważ następny raz samo przejdzie w tryb NORMAL już tak zostawi. Tym samym przez kolejny rok albo więcej (do przypadkowego prawidłowego przełączenia trybów) będzie pozbawiony DLA !! To jakiś absurd!!
Ciekawe czy to się sprawdza, nie miałem okazji wypróbować. DLA również u mnie nie działa, a często w trakcie jazdy wyświetla się ikonka ECO, czyli tryb ten działa faktycznie w tle, bez konieczności osobnego załączenia. Proszę o podzielenie się doświadczeniami.
Wklejony post: Podczas jazdy sprawdziłem czy mam włączone DLA w asystentach... jest.
Przez kilkanaście kilometrów nie było się gdzie zatrzymać. Na stacji wyłączenie zapłonu, włączenie (jak zwykle ładnie zamachał światłami) i start w trasę.
Znów to samo.
W głowie mętlik, pamiętałem że coś z trybem eco - no ale mam normal...
A tu niespodzianka: od 3 tygodni w "tle" działał tryb ECO (po lewej na górze na wyświetlaczu infotainment) i to właśnie to powodowało że nie ma DLA !!!!
Po powrocie znów zgaszenie silnika. Naciśnięcie przycisku start/stop (bez hamulca) tak aby włączyć tylko zapłon bez silnika, przycisk MODE na pokrętle, klikniecie NORMAL na wyświetlaczu no i wreszcie mam NORMAL = NORMAL. DLA działa!!
Straszna niedoróbka z tym zapamiętywaniem poprzedniego tryby ale włączaniem automatycznie NORMAL. to niech się włączy 100% normal albo niech zostanie 100% poprzedni tryb (ECO/SPORT/COMFORT/INDYWIDUAL)
Co to za opcja żeby włączyć można było w trakcie jazdy na tryb ECO ,ale już powrócić do NORMAL (żeby działały wszystkie systemy) nie można!!
Jedyne rozwiązanie jakie wymyśliłem na niedziałające DLA w trybie ECO to takie:
konfiguracja tryby INDYWIDUAL na ECO, ale z DLA.
Wtedy można podczas jazdy zmienić charakterystykę układu napędowego i kierowniczego ale bez pozbawiania się DLA.
Nieświadomy użytkownik może po zakupie auta dla testów włączyć sobie ECO i ponieważ następny raz samo przejdzie w tryb NORMAL już tak zostawi. Tym samym przez kolejny rok albo więcej (do przypadkowego prawidłowego przełączenia trybów) będzie pozbawiony DLA !! To jakiś absurd!!
Ave Arteon
Obyś Żył Wiecznie!
Pozdrawiam.
MY 2021 R-Line TSI 190 kM
Obyś Żył Wiecznie!
Pozdrawiam.
MY 2021 R-Line TSI 190 kM
Re: Dynamic Light Assist
W zeszłym tygodniu wyjechałem z przeglądu i wczoraj na trasie wszyscy mi mrugają że ich oślepiam, nie tylko co z naprzeciwka, ale na trasie do Warszawy również ci za którymi jadę dłuższą chwilę - włączając awaryjne że jakbym jechał na długich
Normalnie szlak mnie trafił bo nic nie mówili że będą coś gmerać w switlach a tu taki surprise. Więc czeka mnie kolejna wizyta w ASO i kolejne 400km oślepiania kierowców.
Snop światła wyraźnie wyżej niż wcześniej mimo że całe poziomowanie wydaje się działać prawidłowo.
Normalnie szlak mnie trafił bo nic nie mówili że będą coś gmerać w switlach a tu taki surprise. Więc czeka mnie kolejna wizyta w ASO i kolejne 400km oślepiania kierowców.
Snop światła wyraźnie wyżej niż wcześniej mimo że całe poziomowanie wydaje się działać prawidłowo.
Re: Dynamic Light Assist
Miałem podobnie. Po przeglądzie nie dało się jechać, bo prawie wszyscy migali długimi, nawet tirowcy. Po zgłoszeniu problemu, "wyregulowali" światła tak, że teraz świecą zdecydowanie za krótko. Następny przegląd za miesiąc, zmieniam ASO.
Re: Dynamic Light Assist
Polecam zmienić tryb świateł DLA w tryb SPORT, Lepiej pracują, szybciej w mroku wycinają pojazdy z naprzeciwka i nikt już nie mruga. Tryb jazdy Indivdual, zakladka DLA - SPORT.
Black Elegance 190 km TSI