Widzę że kolejny "the stig" głos zabrał...kirst pisze: ↑24.10.2022, 20:03Jeżdżę arteonem 2021 2.0 tdi 4 motion I żadnych problemów z hamulcami, poprostu jak się kończą klocki czy tarcza to wymieniam i jadę dalej, nie ma żadnych problemów, 60000 rocznie i często hamowanie, wymiana i jadę dalej a tu na forum takie gadanie o hamulcach, są autobusy i pociągi
Arteon - hamulce
Re: Arteon - hamulce
eRlinia 2.0 teesi + blisko 600 Nm w ośce
-
- Member
- Posty: 243
- Rejestracja: 27.09.2019, 21:28
Re: Arteon - hamulce
Czy ktoś z Adminów może zareagować na tępe teksty członków z hamulcami porsze?
Re: Arteon - hamulce
Chłopie ogarnij się bo to nie piaskownica, masz coś do napisania na temat to pisz, jeśli nie to odstaw klawiaturę i tyle. Jakbyś nie zauważył jest to jeden z dłuższych wątków na forum, więc jest coś na rzeczy-proste.
Dodatkowo mariusze i jacki nie do was/o was pisze, więc obrońcy uciesnionych znikajcie i standardowo żegnam.
eRlinia 2.0 teesi + blisko 600 Nm w ośce
Re: Arteon - hamulce
otrzymałem oto taką kolejną odpowiedz z vw ..uparcie twierdza , ze w instrukcji jest opisany proces czyszczenia hamulców ..ech...w poprzednim pismie przeslalem im skan spisu tresci instrukcji i prośbe by wskazali dokladnie w którym miejscu jest opis . no i odpowiedzieli to :
"Szanowny Panie,
po otrzymaniu Pana wiadomości z 20 października 2022 roku ponownie przeanalizowaliśmy sprawę. W instrukcji obsługi dedykowanej dla modelu Arteon informacje na temat oczyszczania tarcz i klocków hamulcowych powinny być zawarte w rozdziale „Wskazówki dotyczące jazdy”.
Łączymy wyrazy szacunku
Przemysław Chudyk
Biuro Obsługi Klienta / Customer Care
Dział Obsługi Posprzedażnej / Group After Sales"
Ręce opadają na tych baranów .
"Szanowny Panie,
po otrzymaniu Pana wiadomości z 20 października 2022 roku ponownie przeanalizowaliśmy sprawę. W instrukcji obsługi dedykowanej dla modelu Arteon informacje na temat oczyszczania tarcz i klocków hamulcowych powinny być zawarte w rozdziale „Wskazówki dotyczące jazdy”.
Łączymy wyrazy szacunku
Przemysław Chudyk
Biuro Obsługi Klienta / Customer Care
Dział Obsługi Posprzedażnej / Group After Sales"
Ręce opadają na tych baranów .
Re: Arteon - hamulce
Takie coś znalazłem w instrukcji on line :
"Przy niewielkim obciążeniu okładzin hamulcowych lub braku obciążenia, jak również po wystąpieniu korozji, firma Volkswagen zaleca, przez kilkakrotne, silne hamowanie od wysokich prędkości jazdy, oczyścić tarcze i okładziny hamulcowe"
Silne hamowanie od wysokich prędkości....
"Przy niewielkim obciążeniu okładzin hamulcowych lub braku obciążenia, jak również po wystąpieniu korozji, firma Volkswagen zaleca, przez kilkakrotne, silne hamowanie od wysokich prędkości jazdy, oczyścić tarcze i okładziny hamulcowe"
Silne hamowanie od wysokich prędkości....
R-Line 2.0 TSI 190
Re: Arteon - hamulce
Dobrze, ze to napisali, chociaż tylko on line, bo inaczej nikt by nie wiedział jak hamować z wysokich prędkości. Powinni jednak doprecyzować w km/h co to wysoka prędkość no i co to silne hamowanie, może w metrach do zatrzymania się auta:):):). Wygląda to trochę tak, jak kiedyś, na początkach epoki DPF, gdy okazywało się, że auto co jakiś czas musi dostać mocno w palnik, bo inaczej filtry się pozapychają. W instrukcjach podobno były odpowiednie paragrafy, ale chyba mało kto to czytał, a ASO żadnych gwarancyjnych napraw nie realizował w tym zakresie.
Re: Arteon - hamulce
Kupowal ktoś ostatnio klocki, tarcze przód, tył do 2.0 TSI 190?
W ASO powiedzieli 4600-4800 zł
Ile wyszło cenowo i jakiego producenta części?
W ASO powiedzieli 4600-4800 zł
Ile wyszło cenowo i jakiego producenta części?
Re: Arteon - hamulce
Chyba gdzieś to już tu pisałem - komplet przód i tył (tarcze + klocki) Brembo Xtra kosztował około 2.600 zł.
Re: Arteon - hamulce
345 mm DBA T3 4000 (pod zacisk z prosiaka) + Hawk HPS 5.0 około 4400 zł (jakieś 3/4 mies temu, pisze bo teraz ceny potrafią się zmienić z dnia na dzień), a jakość w stosunku do seryjnego badziewia to kosmos.
W życiu bym nie dał prawie 5 tys za seryjne graty (pewnie coś z ATE/Bosch), bo to jest warte max 40% tej kwoty. Lepiej poszukaj coś sam, bo będzie i taniej i lepsze części.
W życiu bym nie dał prawie 5 tys za seryjne graty (pewnie coś z ATE/Bosch), bo to jest warte max 40% tej kwoty. Lepiej poszukaj coś sam, bo będzie i taniej i lepsze części.
Ostatnio zmieniony 29.11.2022, 15:13 przez Art e on, łącznie zmieniany 1 raz.
eRlinia 2.0 teesi + blisko 600 Nm w ośce