Jak obejść przymus trzymania kierownicy podczas jazdy na autopilocie?
Re: Jak obejść przymus trzymania kierownicy podczas jazdy na autopilocie?
Chcesz mieć efekt to zdejmij zderzak do oklejenia (u mnie tak było). Ze zderzakiem na aucie fizycznie nie jesteś w stanie tego ogarnąć na 100% poprawnie.
eRlinia 2.0 teesi + blisko 600 Nm w ośce
Re: Jak obejść przymus trzymania kierownicy podczas jazdy na autopilocie?
Poczekam może Eldar coś wymyśli. Ściąganie zderzaka nie wchodzi w grę.
MY 2022 R-Line TSI 190 kM
Re: Jak obejść przymus trzymania kierownicy podczas jazdy na autopilocie?
Interfejs OBD jest chyba mocno ograniczony w sensie tylko READ, nic WRITE, tak mi się wydaje. Trzeba by pewnie posiadać komputer z odpowiednim oprogramowaniem i zablokować reakcje na dotyk na kierownicy (pewnie pare lijinek kodu, ale trzeba mieć dostępy, jakby ktoś miał to chętnie wspólnie bym się pobawił).
- Osfald
- Senior Member
- Posty: 581
- Rejestracja: 02.05.2019, 21:40
- Lokalizacja: JAGUAR XJL 3.0V6 SUPERCHARGED
Re: Jak obejść przymus trzymania kierownicy podczas jazdy na autopilocie?
Nic nie jest ograniczone w takim sensie. OBD11 i robisz co chcesz na rejestrach. Kodu programu oczywiście nie zmienisz tylko po co go zmieniać, skoro możesz zmienić konfig. Kwestia wiedzy co zmienić aby nic nie zniszczyć/nie wyłączyć czegoś czego potrzebujesz/nie zabić się
Arteon 2.0 TSI i cztery dwudziestki nadal pracują w firmie. Sobie sprawiłem 3L kota V6 z kompresorem
- Silent_bob
- Member
- Posty: 73
- Rejestracja: 14.03.2021, 17:20
Re: Jak obejść przymus trzymania kierownicy podczas jazdy na autopilocie?
Nie wierzę - ale masz Travel Assist na wyposażeniu ? U mnie Lane Assist w połączeniu z travel assist (zapięty adaptacyjny tempomat, wszystkie systemy włączone) MY2020 działa rewelacyjnie, auto jedzie jak po szynach. Niemożliwe, że i to spierdzielili...olek pisze: ↑21.11.2022, 20:40Tak było w starszych wersjach
https://youtu.be/KFyeUI-WAMo?t=39
Lane Assist trzymał auto na środku pasa , w nowych miota autem od linii do linii niestety.Nowy lane assist to chyba moje największe rozczarowanie w nowym Arteonie.
Volkswagen Passat R Line Edition 2.0 TSI 272 PS 2019 MY2020
Re: Jak obejść przymus trzymania kierownicy podczas jazdy na autopilocie?
Mam podobne spostrzeżenia, ale pod warunkiem, że łuk nie jest zbyt ostry. Wtedy faktycznie ładnie i prosto prowadzi. Przy nieco bardziej krętej drodze już tak różowo nie jest (co nie zmienia mojej i tak wysokiej oceny działania tego systemu)Silent_bob pisze: ↑23.11.2022, 13:41Nie wierzę - ale masz Travel Assist na wyposażeniu ? U mnie Lane Assist w połączeniu z travel assist (zapięty adaptacyjny tempomat, wszystkie systemy włączone) MY2020 działa rewelacyjnie, auto jedzie jak po szynach. Niemożliwe, że i to spierdzielili...olek pisze: ↑21.11.2022, 20:40Tak było w starszych wersjach
https://youtu.be/KFyeUI-WAMo?t=39
Lane Assist trzymał auto na środku pasa , w nowych miota autem od linii do linii niestety.Nowy lane assist to chyba moje największe rozczarowanie w nowym Arteonie.
2022, Elegance 2.0 TSI 190km, Mondstein
Re: Jak obejść przymus trzymania kierownicy podczas jazdy na autopilocie?
Mam Arteona MY2018 i Formentora MY2023. W Arteonie jak ustawie "adaptacyjne prowadzenie po torze" w ustawieniach Lane Assist, to prowadzi ładnie środkiem pasa, niezależnie od tego czy ACC jest aktywny czy nie. W Formentorze z kolei przy nieaktywnym ACC Lane Assist jedynie odbija się od pasów, a dopiero przy aktywnym ACC prowadzi środkiem. Być może podobnie jest w nowym Arteonie, bo to podobna generacja systemów wspomagania.
Re: Jak obejść przymus trzymania kierownicy podczas jazdy na autopilocie?
Mam Travel Assist , Lane Assist i adaptacyjny tempomat. Nie widzę specjalnej róznicy w działaniu lane assist z lub bez zapiętego adaptacyjnego tempomatu. Nadal lata od linii do linii (ale jeszcze potestuję)Silent_bob pisze: ↑23.11.2022, 13:41Nie wierzę - ale masz Travel Assist na wyposażeniu ? U mnie Lane Assist w połączeniu z travel assist (zapięty adaptacyjny tempomat, wszystkie systemy włączone) MY2020 działa rewelacyjnie, auto jedzie jak po szynach. Niemożliwe, że i to spierdzielili...olek pisze: ↑21.11.2022, 20:40Tak było w starszych wersjach
https://youtu.be/KFyeUI-WAMo?t=39
Lane Assist trzymał auto na środku pasa , w nowych miota autem od linii do linii niestety.Nowy lane assist to chyba moje największe rozczarowanie w nowym Arteonie.
W ustawieniach Lane Assist nie ma opcji "adaptacyjne prowadzenie po torze" jest tylko wibracja kierownicy.
W ustawieniach ACC mam włączone przewidywanie drogi.
MY 2022 R-Line TSI 190 kM
Re: Jak obejść przymus trzymania kierownicy podczas jazdy na autopilocie?
Druga fotka sugeruje, że nie masz włączonego w pełni Travel Assist. Jak wciśniesz ten sam przycisk jeszcze raz, to z dwóch ikon zrobi się jedna i auto zacznie jechać samo. Przejechałem tak już tysięce kilometrów po autostradach ledwie kontrolując co auto robi.
Przy dwóch ikonach jest aktywny tempomat i odbijanie się od linii.
Przy dwóch ikonach jest aktywny tempomat i odbijanie się od linii.
2.0 TSI 190 KM, 2021
Re: Jak obejść przymus trzymania kierownicy podczas jazdy na autopilocie?
Ja mam Arteona z czerwca 2022 i nie zauważyłem, by Lane Assist odbijał się jakoś chaotycznie od lewej do prawej. Jedzie środkiem również bez włączonego ACC i zawsze, gdy tylko nieco się zapomnę, ostrzega, bym jechał środkiem pasa ruchu. Trochę natomiast jest kombinacji przy drogach nieco podrzędnych, gdzie nie ma namalowanych na asfalcie linii i może się wydawać, że środek jest wówczas wyznaczany nieco mniej precyzyjnie. Jak wiadomo wystarczy wówczas zwolnić poniżej 55 km/h i system się dezaktywuje.