Verva diesel

kirst
Member
Posty: 98
Rejestracja: 18.06.2021, 01:12

Verva diesel

Post autor: kirst » 12.12.2022, 19:09

Cześć.
Mam dylemat. Mam arteona 2.0 tdi 200, 2021, od dłuższego czasy tankuję tylko paliwo verva diesel Orlen.
Robię rocznie Ok 50000 km, w okresie finansowania to ok 250000 km. Wymieniam olej co 10000 km, tankuję vervę, wszystko po to żeby dojechał bez problemu z silnikiem do tych 250000 km. Niedawno napisałem do Pana Grzegorza Leszko z kanału Leszko Moto TV co sądzi o paliwach verva. Odpisał żeby bardzo uważać i tankować max 1 raz verva i 2 razy zwykły diesel, odpisał że paliwo verva jest bardzo suchym paliwem i stosowanie wyłącznie tego paliwa zaszkodzi silnikowi. Proszę Was o opinie co o tym sądzicie, ja chcę jak najlepiej a może szkodzę silnikowi, pozdrawiam.

Art e on
Posting Freak
Posty: 879
Rejestracja: 01.03.2019, 17:14

Re: Verva diesel

Post autor: Art e on » 12.12.2022, 21:58

Na obajtkolenie tylko siku i klocek, nie sposoruje katotalibow z piSSlamu 👿🤢🤮🤬😡💩
eRlinia 2.0 teesi + blisko 600 Nm w ośce :D

Awatar użytkownika
pitol321
Member
Posty: 151
Rejestracja: 18.06.2022, 06:37
Lokalizacja: Essen
Kontakt:

Re: Verva diesel

Post autor: pitol321 » 12.12.2022, 22:22

Jakoś nie słyszałem o pozwach zbiorowych, albo jakiś badaniach sugerujących uszkadzanie układu wtryskowego przez Vervę.
Na dystrybutorze także nie ma ostrzeżenia o szkodliwości ciągłego łania Vervy, a Unia już o takich pierdołach każe ostrzegać, że głowa mała...
Często paliwo ze stacji niedaleko Orlenu może być nawet lepszej jakości.
Nie daj się zwariować, lej to na co masz ochotę, o ile jest zgodne z zaleceniami producenta.
I jeździj ze spokojną głową dalej.
Słuchając jednego magika, od innego usłyszysz coś zupełnie innego, a głowa będzie Ci pękać od tych cudów niestworzonych.
Były: Xsara II 2.0HDi 90PS 2000 Focus II 1.6TDCi 109PS 2007 Focus III 1.6TDCi 116PS 2012 Mondeo V 2.0TDCi 180PS 2016 Edge 2.0biTDCi 209PS 2018 Arteon 2.0TDi 200PS 2021
Jest: Touareg 3.0TDi 286PS R-Line 2023 Puma 1.0 EcoBoost 155PS ST-Line

mariusz123a
Member
Posty: 243
Rejestracja: 27.09.2019, 21:28

Re: Verva diesel

Post autor: mariusz123a » 12.12.2022, 22:34

Mamy w rodzinie Octavię III 2.0 TDI z przebiegiem 290 tys. tankowany eko diesel z Orlenu i powiem Ci, że z silnikiem, DPF'em nie mamy żadnych problemów, olej wymieniamy co 15 tys. i nie dolewamy nic między wymianami. Na gwarancji miałem problemy ze spadkiem ciśnienia paliwa na szynie CR, winna była pompa paliwa w zbiorniku, ale rozwiązanie problemu zajęło cały okres gwarancji i za każdym razem kiedy jeździłem do ASO sprawdzano, czy w pompie CR nie ma zanieczyszczeń i zawsze było czysto. Dla mnie eko jest sprawdzone i nigdy nie widziałem potrzeby tankowania vervy.

siwyZS
Junior Member
Posty: 41
Rejestracja: 04.02.2019, 20:01
Lokalizacja: Szczecin

Re: Verva diesel

Post autor: siwyZS » 13.12.2022, 13:16

Jak ma się zepsuć, to się zepsuje, kupując verve i inne, kupujesz jedynie swój stan świadomości.
Serio jeździsz co dwa miesiące na wymiany oleju?
2.0TDI 190KM, R-Line, Kurkuma

Awatar użytkownika
x4er0
Junior Member
Posty: 43
Rejestracja: 29.09.2021, 13:06
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Verva diesel

Post autor: x4er0 » 13.12.2022, 13:53

Arteon 2.0 TSI 190HP R-Line

Art e on
Posting Freak
Posty: 879
Rejestracja: 01.03.2019, 17:14

Re: Verva diesel

Post autor: Art e on » 13.12.2022, 17:31

Nie wiem jak z dieslem, ale w TSi może nie jakość, ale liczbę oktan (szczególnie po chipie i innych zabawach) czuć i to bardzo wyraźnie. Na 95 jakby był zaspany, na 98 lata aż miło, a na Shell V-power racing (100 oktan) łeb urywa.
Do diesli które mam w domu i tak leje coś "lepszego" jak mogę - czy to coś daje? Nie wiem, ale spokojniej śpię 😉
Domowe filmy z YT nie uważam za miarodajne (tym bardziej łysego, byłego złotowy, który jak sam przyznaje nie zna sie na mechanice - zupełnie nietrafiony "autorytet"...), a zorganizowanie na serio takich testów nie leży w interesie firm paliwowych i wymagałoby DUZYCH nakładów, żeby coś udowodnić tak, żeby nie dało się tego podważyć (np. przez takich "magików" jak z tego filmiku na YT).
W każdym razie - jak dbasz ,tak masz.
eRlinia 2.0 teesi + blisko 600 Nm w ośce :D

Awatar użytkownika
coulignon
Member
Posty: 219
Rejestracja: 30.10.2019, 21:32
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Verva diesel

Post autor: coulignon » 19.12.2022, 09:24

Art e on pisze:
12.12.2022, 21:58
Na obajtkolenie tylko siku i klocek, nie sposoruje katotalibow z piSSlamu 👿🤢🤮🤬😡💩
Czekaj - a Ty myślisz ze jak sie zatankujesz na Shell to myślisz że paliwo przyjechało prosto z Wielkiej Brytanii???

Jezu....
RLINE stop hybrid go TDI (190KM )

Zbigniewa
Senior Member
Posty: 332
Rejestracja: 16.09.2020, 16:01
Lokalizacja: Warszawa

Re: Verva diesel

Post autor: Zbigniewa » 19.12.2022, 10:13

Art e on pisze:
13.12.2022, 17:31
Nie wiem jak z dieslem, ale w TSi może nie jakość, ale liczbę oktan (szczególnie po chipie i innych zabawach) czuć i to bardzo wyraźnie. Na 95 jakby był zaspany, na 98 lata aż miło, a na Shell V-power racing (100 oktan) łeb urywa.
To nie zupełnie tak. Nie mogę w tej chwili odszukać stosownych materiałów, ale z danych specjalistycznych instytutów zajmujących się badaniami nad MPS (materiały pędne i smary) wynika, że Pb98 daje mniejszą moc na wale silnika niż Pb95 (różnica ok 9 - 12%). Wynika to z różnych punktów zapłonu tych paliw i różnic w stopniu sprężenia mieszanki. Jednak stwierdzono, że Pb98 powoduje równiejszą i cichszą pracę silnika, czyli zwiększa tzw kulturę pracy. Na Pb95 przejedzie się kilkanaście kilometrów więcej (przy takiej samej ilości paliwa i warunkach jazdy). Co do Pb100, to badania wykazały, iż takie paliwo w stosunku do Pb95 powoduje wzrost mocy na wale o 8 - 10% ale przy dużych pojemnościach silników. Ponoć opłacalne jest od 2000 cm3, choć w tym przypadku różnice są niewielkie. Dla użytkowników popularnych samochodów, tankowanie innego paliwa niż Pb95 nie przynosi widocznych efektów finansowych. Subiektywne odczucia co do nagłego zwiększenia mocy silnika, to tylko iluzja, no chyba, że jeździsz samochodem z silnikiem o pojemności 5l, wtedy różnica będzie odczuwalna. Nie wiem jak to jest w praktyce, bo nie miałem okazji tego testować.
Ave Arteon
Obyś Żył Wiecznie!

Pozdrawiam.
MY 2021 R-Line TSI 190 kM

Zbigniewa
Senior Member
Posty: 332
Rejestracja: 16.09.2020, 16:01
Lokalizacja: Warszawa

Re: Verva diesel

Post autor: Zbigniewa » 19.12.2022, 10:33

Zbigniewa pisze:
19.12.2022, 10:13
Art e on pisze:
13.12.2022, 17:31
Nie wiem jak z dieslem, ale w TSi może nie jakość, ale liczbę oktan (szczególnie po chipie i innych zabawach) czuć i to bardzo wyraźnie. Na 95 jakby był zaspany, na 98 lata aż miło, a na Shell V-power racing (100 oktan) łeb urywa.
To nie zupełnie tak. Nie mogę w tej chwili odszukać stosownych materiałów, ale z danych specjalistycznych instytutów zajmujących się badaniami nad MPS (materiały pędne i smary) wynika, że Pb98 daje mniejszą moc na wale silnika niż Pb95 (różnica ok 9 - 12%). Wynika to z różnych punktów zapłonu tych paliw i różnic w stopniu sprężenia mieszanki. Jednak stwierdzono, że Pb98 powoduje równiejszą i cichszą pracę silnika, czyli zwiększa tzw kulturę pracy. Na Pb95 przejedzie się kilkanaście kilometrów więcej (przy takiej samej ilości paliwa i warunkach jazdy). Co do Pb100, to badania wykazały, iż takie paliwo w stosunku do Pb95 powoduje wzrost mocy na wale o 8 - 10% ale przy dużych pojemnościach silników. Ponoć mierzalne jest od 2000 cm3, choć w tym przypadku różnice są niewielkie. Dla użytkowników popularnych samochodów, tankowanie innego paliwa niż Pb95 nie przynosi widocznych efektów finansowych. Subiektywne odczucia co do nagłego zwiększenia mocy silnika, to tylko iluzja, no chyba, że jeździsz samochodem z silnikiem o pojemności 5l, wtedy różnica będzie odczuwalna. Nie wiem jak to jest w praktyce, bo nie miałem okazji tego testować.
Ave Arteon
Obyś Żył Wiecznie!

Pozdrawiam.
MY 2021 R-Line TSI 190 kM

ODPOWIEDZ