Art e on, ale rozumiem, że masz podniesioną moc i auto wystrojone na 98. Oczywiste więc jest, że optymalną moc osiągniesz na 98 i tu szkoda testować i dyskutować. Po prostu jest tak jak mówisz i nie mam co do tego żadnych wątpliwości.
Ja założyłem sytuację, która jest najbardziej standardowa dla większości z nas: silnik 2.0 TSI 190 KM zszedł z taśmy z programem autorstwa VW, jest dostosowany do PB95 i wlanie tutaj PB98 jest tożsame z pomachaniem kadzidełkiem, a efekt będzie w granicach błędu pomiarowego. Zresztą wielu to testowało i udowadniało/dokumentowało i tłumaczyło.
Twoja sytuacja jest inna (niestety o tym nie wiedziałem wcześniej) i nie ma absolutnie powodów, żeby Ci nie wierzyć w Twoim egzemplarzu - został on po prostu zmodyfikowany i dostosowany do 98, które ma mniejszą podatność na spalanie stukowe, a dzięki temu łatwiej panować nad mieszanką w ekstremalnych warunkach i wybucha kiedy trzeba .
Verva diesel
Re: Verva diesel
2.0 TSI 190 KM, 2021
Re: Verva diesel
Tu się z Tobą zgodzę, że seryjne 190KM w EA888 gen.3B nie odczuje się żadnej różnicy między PB95 a 98 i o tym pisałem (jak i tym, że silnik w tej specyfikacji jest ustawiony pod niskie spalanie przez VW. Moim zdaniem na 98 można urwać jakiś większy przebieg na tej samej ilości paliwa i to wszystko). Inna zabawa zaczyna się po modyfikacjach i tu czuć tak wyraźnie różnice między 95 a 98, że za pierwszym razem kiedy wlałem PB95 myślałem, że coś się z autem stało niedobrego...
A "wyzwanie" jest dla tych wszystkich którzy nie wierzą w to, że jest różnica między mieszankami, ich wydajnością i osiągami.
Ze swojej strony kończę wątek, a jeśli znajdzie się ktoś chętny na kwietniowy challenge to zapraszam
A "wyzwanie" jest dla tych wszystkich którzy nie wierzą w to, że jest różnica między mieszankami, ich wydajnością i osiągami.
Ze swojej strony kończę wątek, a jeśli znajdzie się ktoś chętny na kwietniowy challenge to zapraszam
eRlinia 2.0 teesi + blisko 600 Nm w ośce
Re: Verva diesel
W takim razie cofam połowicznie to co mówiłem, że nie odczujemy różnicy między 95 a 98, ja gdzieś przegapiłem i nie doczytałem, że masz zestrojone auto pod 98. Byłeś może na hamowni z samochodem?Art e on pisze: ↑23.12.2022, 20:22Tu się z Tobą zgodzę, że seryjne 190KM w EA888 gen.3B nie odczuje się żadnej różnicy między PB95 a 98 i o tym pisałem (jak i tym, że silnik w tej specyfikacji jest ustawiony pod niskie spalanie przez VW. Moim zdaniem na 98 można urwać jakiś większy przebieg na tej samej ilości paliwa i to wszystko). Inna zabawa zaczyna się po modyfikacjach i tu czuć tak wyraźnie różnice między 95 a 98, że za pierwszym razem kiedy wlałem PB95 myślałem, że coś się z autem stało niedobrego...
A "wyzwanie" jest dla tych wszystkich którzy nie wierzą w to, że jest różnica między mieszankami, ich wydajnością i osiągami.
Ze swojej strony kończę wątek, a jeśli znajdzie się ktoś chętny na kwietniowy challenge to zapraszam
Dwa - ten challange i tak jest o dupe rozbić, ja zawożąc córkę do przedszkola mam spalanie około 7l (korki, miasto), żona poniżej 10-11 nie zejdzie, nie wiem jak ona to robi, ale nawet mając swoje auto tipo z silnikiem 1.4 nie schodzi ze spalaniem po niżej 8, gdzie dla mnie szczyt to było 6l.
Arteon 2.0 TSI 190HP R-Line
Re: Verva diesel
7 l w opisie jak powyżej genialny wynik..
Jaka to odległość, start zimnym jak rozumiem?
Jaka to odległość, start zimnym jak rozumiem?
R-Line 2.0 TSI 190
Re: Verva diesel
Ja zauważyłem, że na spalanie w mieście największy wpływ ma sposób w jaki ruszasz, czy podjeżdżasz o każdy centymetr do poprzedzającego auta i czy hamujesz silnikiem dojeżdżając do świateł. Przy dynamicznym starcie chwilowe spalanie potrafi skoczyć grubo ponad 40L, o hamowaniu silnikiem nie muszę chyba pisać.
Inna sprawa, że są korki i koreczki. Wszystko tak naprawdę sprowadza się do tego ile razy musisz ruszyć z miejsca (od zera) te ponad 1600kg blachy. Ja w godzinach kiedy wszyscy wracają z pracy rzadko schodzę poniżej 10L robiąc 7km, częściej to 11-14L.